Ez a weboldal már nincs optimalizálva a(z) Mozilla 5.0 böngészőre.
A weboldal tartalmában vagy egyes funkcióinak működésében hibákat tapasztalhat.
A legjobb élményért kérjük használja az alábbi böngészők egyikét:
ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
Tesco Otthonról
Jelen általános szerződési feltételek („ÁSZF”) rögzítik a TESCO-GLOBAL Zrt. (székhely: 2040 Budaörs, Kinizsi út 1-3., cégjegyzékszám: 13-10-040628, a Budapest Környéki Törvényszék Cégbírósága által bejegyezve, adószám: 10307078-2-44, a továbbiakban: „Tesco”) https://bevasarlas.tesco.hu/groceries/hu-HU weboldalon és a Tesco Online Magyarország mobilalkalmazáson keresztül elérhető termékvásárlási lehetőséget biztosító szolgáltatása leírását és igénybevételének feltételeit.
AZ ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEKBEN HASZNÁLT DEFINÍCIÓK
Alkalmazás: a Tesco Online Magyarország mobilalkalmazás.
Átvételi Pont: a Kiszolgáló Áruház bevásárlás átvételére kijelölt pontja.
Aznapi Kiszállítás: a Szolgáltatás nyújtásának azon esete, amikor a bevásárlás elküldése és a kiszállítás időpontja egyazon naptári napra esik.
Bevásárlás: a Vásárló által a Felületeken kiszállításra kiválasztott termékek összessége.
Felületek: a Weboldal és az Alkalmazás együttesen.
Házhozszállítás: a Bevásárlás átvételének az a módja, amikor a Tesco a Vásárló által megadott szállítási címre szállítja ki a Vásárló által összekészített Bevásárlást.
Helyettesítő Termék: a Vásárló által kiválasztott termékhez árban és minőségben közel álló termék, melyet a Tesco abban az esetben kínál eladásra, amennyiben a kiszállítás napján a Vásárló által választott termék valamely okból nem elérhető a Kiszolgáló Áruház eladóterében, és a Vásárló a Bevásárlás összekészítése során akként nyilatkozott, hogy szeretné, hogy a Tesco a kiválasztott termék helyett egy ilyen terméket ajánljon fel.
Kiszállítási Asszisztens: Házhozszállítás esetén a Bevásárlás kiszállítását végző Tesco vagy Tescóval szerződésben álló partner munkavállalója.
Kiszolgáló Áruház: a Tesco által meghatározott áruházak közül Házhozszállítás átvételi módozat esetén a Vásárló által megjelölt szállítási címhez hozzárendelt, Személyes Átvétel átvételi módozat esetén a Vásárló által kiválasztott Átvételi Ponthoz tartozó áruház.
Elektronikus Szállítólevél: az a dokumentum, amely tartalmazza a felek között létrejövő adásvétel részleteit, így különösen, de nem kizárólagosan a kiszállításra kerülő termékek, ideértve az esetleges Helyettesítő Termékek listáját, a termékek kiszállítás napján érvényes árát, a kiszállított mennyiséget, a termékek egységárát stb. és amelyet email formájában kap meg a Vásárló a termékek átvételét megelőzően, az átvétel napján.
Személyes Átvétel: a Bevásárlás átvételének az a módja, amikor a Vásárló a Bevásárlást személyesen az általa kiválasztott Átvételi Ponton veszi át.
Szolgáltatás: a Tesco által a Vásárlóknak nyújtott, a Felületeken keresztül elérhető termékvásárlási lehetőséget biztosító Tesco Otthonról elnevezésű szolgáltatása.
Szolgáltatási Díj: Tesco által a termékek kiszállításáért felszámolt díj.
Tesco Csoport: jelenti együttesen a Tesco anyavállalatát és annak leányvállalatait, illetve kapcsolt vállalkozásait, ideérte magát a Tescót is.
Vásárló: a Szolgáltatás igénybevevője, az a 18. életévét betöltött természetes személy, jogi személy vagy jogi személyiség nélküli gazdasági társaság, aki/amely elfogadja jelen ÁSZF-et, továbbá hozzájárul személyes adatai kezeléséhez és feldolgozásához, valamint megfelelően regisztrált a Felületeken.
Weboldal: https://bevasarlas.tesco.hu/groceries/hu-HU weboldal.
Eltérő kifejezett rendelkezés hiányában "kiszállítás" alatt mind a Házhozszállítás átvételi módozat, mind a Személyes Átvétel átvételi módozat szerinti teljesítést érteni kell.
A Felületeken a Tesco bemutatja azokat a termékeket, amelyeket a Vásárló kiválaszthat a Bevásárlás összeállítása során. Az egyes termékekkel kapcsolatos tudnivalókat, ismertetőket a termék adatlapja tartalmazza. A Felületeken feltüntetett termékkínálat csupán tájékoztató jellegű. A Vásárló – a megfelelő regisztrációt és bejelentkezést követően – a Kiszolgáló Áruház eladóterében elérhető termékek alapján állíthatja össze a Bevásárlását. A Vásárló a Bevásárlás kiszállítása tekintetében két kiszállítási módozat közül választhat: Házhozszállítás vagy az Átvételi Ponton történő Személyes Átvétel. A Bevásárlás összeállítását és Tesco részére történő megküldését követően a Tesco a Bevásárlást a kiszállítás napján a Kiszolgáló Áruház eladóterében elérhető termékek közül összekészíti és a Vásárló által kiválasztott kiszállítási módozat szerint a kiválasztott napon és idősávban ajánlattétellel átvételre kínálja. A Vásárló a termékek megtekintését követően dönt arról, hogy a termékeket vagy azok egy részét átveszi-e. Amennyiben a Vásárló úgy dönt, hogy a termékeket vagy azok egy részét nem veszi át, úgy az átvételt indoklás nélkül megtagadhatja. A Tesco és a Vásárló között az adásvételi szerződés a Bevásárlás átvételekor jön létre azon termékek vonatkozásában melyeket a Vásárló a vételre ajánlást követően elfogad.
A Szolgáltatás igénybevételére a jelen ÁSZF rendelkezései az irányadók. A Tesco jogosult az ÁSZF-et bármikor módosítani. Az új, módosított ÁSZF akkor lép hatályba, amikor azt a Weboldalon közzéteszik. A módosított ÁSZF-et, a termékeket a Szolgáltatás keretében kiválasztó Vásárló a módosítás hatálybalépését követő újabb Bevásárlás leadásával fogadja el. Az ÁSZF tartalmának érdemi módosítása esetén a Tesco e-mailben értesíti Vásárlóit a módosított ÁSZF hatályba lépéséről. A módosított ÁSZF-et a Vásárlók a Szolgáltatás ismételt igénybevételével fogadják el.
A jelen ÁSZF-ben nem, vagy nem kellően szabályozott kérdésekre Magyarország joga irányadó.
A Vásárló kizárólag előzetes regisztrációt követően jogosult a termékek kiválasztására és a Bevásárlás összeállítására. A Weboldalon található regisztrációs adatok kitöltését követően a Vásárló hozzáfér a Tesco felhasználói fiókjához (a továbbiakban ‘Felhasználói fiók’), és azon keresztül állíthatja össze Bevásárlását. A regisztráció és a Bevásárlás összeállítása során a Vásárló köteles pontos és valós adatokat megadni. A Vásárló a Szolgáltatásra csak egyszer regisztrálhat, az első sikeres regisztráció alapján. Amennyiben a Vásárló adatai változnak, a Vásárló köteles az adatváltozást haladéktalanul jelezni – erre lehetősége van az Ügyfélszolgálaton keresztül, vagy közvetlenül a Felhasználói fiókjában az adatok megváltoztatásával. A Vásárló által a Felhasználói fiókban és a Bevásárlás összekészítésekor megadott adatokat a Tesco helyesnek tekinti. A Vásárló tudomásul veszi, hogy előfordulhat, hogy a Felhasználói fiók nem mindig elérhető, különös tekintettel a Tesco hardvereinek és szoftvereinek szükséges karbantartására.
A Vásárló kérheti regisztrációja törlését a https://tesco.hu/kapcsolat/ weboldalon található elérhetőség valamelyikén, vagy törölheti saját maga, a Tesco Online Magyarország mobilapplikációban elérhető ’Tesco fiók végleges törlése’ menüpont alatt. Nem a fentieknek megfelelő adatok megadásából vagy az értesítés elmaradásából eredően a Szolgáltatás elmaradásáért, illetve esetleges kárért a Tesco nem vállal felelősséget. A Felhasználói fiók Vásárló általi ismételt törlése és újbóli létrehozása jelen ÁSZF megsértésének minősül.
A Tesco jogosult a Vásárló regisztrációját (és ezzel együtt felhasználói fiókját) azonnal törölni, ha oka van azt feltételezni, hogy a Vásárló megszegte az ÁSZF-et. A regisztráció törlése nem érinti az ÁSZF azon rendelkezéseit, amelyek természetüknél fogva ezt követően is hatályban maradnak.
A regisztráció során a Vásárlónak létre kell hoznia egy jelszót a saját felhasználói fiókjához. A Vásárló köteles ezt a jelszót titokban tartani, és azt illetéktelen harmadik fél számára nem adhatja ki. A Vásárló teljes felelősséggel tartozik a felhasználói fiókjából végrehajtott ügyletekért. A Vásárló köteles haladéktalanul tájékoztatni a Tescót, ha azt feltételezi, hogy jelszavával harmadik személy(ek) visszaél(nek) vagy ahhoz hozzájutott(ak). Ha megalapozott a Vásárló ezen feltételezése, a Tesco jogosult a szóban forgó felhasználó fiókot zárolni és ezzel egyidejűleg a Vásárlót arra felkérni, hogy változtassa meg a jelszavát. A Tesco nem felelős a Vásárlóval szemben olyan kárért, amely annak eredményeként merült fel, hogy a Vásárló a jelszavát felfedte vagy azzal akár a Vásárló, vagy harmadik személy(ek) visszaélt(ek).
A Tesco Clubcard hűségprogramba a Tesco Clubcard weboldalon vagy mobilapplikáción keresztül regisztrált Vásárló jogosult a saját regisztrált Clubcard számát megadni a Felületeken. A Clubcard pontok a termékek kifizetése után a ténylegesen átvett termékek – átadás időpontjában érvényes – árából számolva, a mindenkori Clubcard szabályzat alapján kerülnek jóváírásra a Vásárló Clubcard fiókjában.
A Weboldal tulajdonosa és üzemeltetője a Tesco, amelyet megillet minden olyan jog (ideértve a szerzői és egyéb jogokat), amely alapján a Weboldallal és annak tartalmával (különösen, de nem kizárólagosan annak megjelenítésével, az azon található adatbázisokkal, illusztrációkkal, tájékoztatókkal stb.) jogszerűen rendelkezhet.
Az Alkalmazás tulajdonosa és üzemeltetője a Tesco, amelyet megillet minden olyan jog, amelyek alapján az Alkalmazással és annak tartalmával (különösen, de nem kizárólagosan annak megjelenítésével, az azon található adatbázisokkal, illusztrációkkal, tájékoztatókkal stb.) jogszerűen rendelkezhet.
A Vásárlók a Weboldalon történő látogatás időtartama alatt illetőleg az Alkalmazás használata során kötelesek betartani Magyarország jogszabályait és az ÁSZF rendelkezéseit, nem csorbíthatják sem a Tesco, sem más Vásárlók jó hírét és jogait, továbbá tilos magát a Szolgáltatást jogosulatlanul igénybe venni.
A Tesco jogosult az ártalmas tartalmakat a Felületekről eltávolítani, valamint teljes kártérítési igénnyel fellépni.
A Tesco a Szolgáltatást Magyarország területén nyújtja és megtesz minden tőle telhetőt a Szolgáltatás minőségének fenntartása és folyamatos javítása érdekében. Mindazonáltal: a Szolgáltatás műszaki szempontjait tekintve nem tudja garantálni a Vásárló számára azt, hogy a Szolgáltatás százszázalékos mértékben, mindenkor elérhető lesz, vagy hibamentesen fog működni. Műszaki hiba esetén a Vásárló bejelentheti a hibát a https://tesco.hu/kapcsolat/ weboldalon található elérhetőség valamelyikén.
A Tesco fenntartja magának a jogot, hogy a Vásárlók hozzáférését korlátozza a Felületekhez mindaddig, ameddig az szükséges a javítások és karbantartások elvégzéséhez, illetve a rendszer fejlesztéséhez vagy új rendszerelemek bevezetéséhez.
Megfelelő – e-mailen keresztül történő - tájékoztatást követően a Tesco bármikor jogosult a Szolgáltatás nyújtását – akár részlegesen is - beszüntetni azzal, hogy a Tesco részére már elküldött Bevásárlásokat még köteles kiszállítani.
Az adatvédelemmel és személyes adatok kezelésével kapcsolatos rendelkezések, ideértve a Vásárló személyes adatainak feldolgozására vonatkozó információkat és a Szolgáltatások használata során használt technológiát (pl. cookie-k) a Tesco Adatvédelmi szabályzat és Cookie tájékoztatójában érhetőek el, mely szabályzat megtalálható a https://tesco.hu/belepes/adatvedelem weboldalon.
A Felületeken a Rendelés elküldésekor látható és a Vásárló által kiválasztásra kerülő ár főszabály szerint az az ár, amely áron a Tesco a terméket a Vásárló részére, a Vásárló által meghatározott napon kiszállítja. A feltüntetett ár és a kiszállítás napján fizetendő ár mérlegelt termék, valamint Helyettesítő Termék esetén eltérhet. Amennyiben a már elküldött Bevásárlás módosításra kerül a Vásárló által - így különösen, de nem kizárólagosan termékek kivétele vagy hozzáadása, kiszállítási cím megváltoztatása, kiszállítási/átvételi idősáv megváltoztatása -, úgy a Bevásárlásban foglalt valamennyi termék ára a módosítás napján érvényes árak szerint változhat, ami azt eredményezheti, hogy a Bevásárlás teljes végösszege, tehát a Vásárló által fizetendő összeg módosulhat.
A termékek adásvétele, mint jogügylet a termékek átvételekor jön létre a felek között, így a Vásárló a kiszállításkor átvett termékek fentiek szerint meghatározott árát köteles megfizetni Tesco részére. A Vásárló a kiszállítandó termékekről és azok árairól a Tesco által, részére, a kiszállítás napján, a kiszállítást megelőzően megküldött Elektronikus Szállítólevélből tájékozódhat.
A megállapított árak magyar forintban értendők és az Áfát, valamint a betétdíjat tartalmazzák.
Ha a Vásárló nem darabszám, hanem súly szerint választja ki a terméket (pl. lédig termék esetén), a Tesco fenntartja a jogot arra, hogy azt bizonyos - mérési pontatlanságból adódó - eltéréssel biztosítsa. A Tesco természetesen mindent megtesz annak érdekében, hogy ez az eltérés a lehető legkisebb legyen. Mennyiségi eltérés esetén a termék ára eltérhet a Bevásárlás elküldésekor vagy a Bevásárlás módosításakor feltüntetett ártól.
Szolgáltatási Díj
Tesco a termékek kiszállításáért/átadásáért Szolgáltatási Díjat számol fel. Abban az esetben, ha a kiválasztott termékek közül a Vásárló végül egyet sem vesz át, a Tesco Szolgáltatási Díjat nem számol fel. A Vásárló a Szolgáltatási Díjat a ténylegesen átvett termékek vételárával egyidejűleg köteles megfizetni a Tesco részére. A Tesco saját jogkörében határozhat úgy, hogy egyes kampányok során és/vagy más okból Szolgáltatási Díjat nem számol fel. A Vásárló a fizetendő Szolgáltatási Díj pontos összegéről a Felületeken a kiszállítási idősáv lefoglalása során tájékozódhat.
Bevásárlótáska Díja
Lehetőség van az előírtak szerint kötelezően táskában kiszállított termékeken felül további bevásárlótáskában történő kiszállítást igényelni, melynek pontos összegéről a Felületeken a Bevásárlás során tájékozódhat.
Alap Bevásárlási Díj
Amennyiben az átadásra került termékek - ténylegesen átvett és kedvezményekkel csökkentett - végösszege nem haladja meg a Tesco által meghatározott és a Felületeken megjelenített határértéket, úgy alap bevásárlási díj kerül felszámításra, amelynek pontos összegéről a Felületeken tájékozódhat.
A Bevásárlás összeállítása a Felületeken található termékekből való válogatást jelenti. A Bevásárlás összeállítása és Tesco részére történő megküldése nem azonos a termékek megrendelésével, a Vásárló oldalán nem teremt kötelezettséget a termékek megvásárlására.
A Felületeken bemutatott termékek köre eltérhet az áruházakban található választéktól, a termékek rendelkezésre állása (ideértve a kiszállításkori elérhetőséget is) az adott Kiszolgáló Áruház eladóterében a kiszállítás napján elérhető készlettől függ, ezért a Tesco nem garantálja valamennyi termék folyamatos elérhetőségét.
A Szolgáltatás nem webáruház, így a kiválasztott terméket a Vásárló csak az átvételkor vásárolja meg. Arra az esetre, ha a kiszállítás napján a Vásárló által választott termék valamely okból nem található meg a Kiszolgáló Áruház eladóterében, a Tesco felajánlhat a kiszállítás során Helyettesítő Termékeket. A Vásárló a Bevásárlás összeállítása során eldöntheti, hogy szeretné-e, hogy a Tesco a kiválasztott termék helyett Helyettesítő Terméket ajánljon fel. A Vásárló ezen igényét a Bevásárlás összeállításakor az egyes termékekre külön-külön, de a Bevásárlás egészére tekintettel is jelezheti a Felületeken.
Amennyiben a Tescónak módjában áll a Vásárló által kiválasztott termék(ek) helyett Helyettesítő Terméke(ke)t küldeni, úgy azt/azokat az Elektronikus Szállítólevél legelején listázza a pontos mennyiség, egységár és teljes ár feltüntetésével, úgy, hogy a Vásárlónak lehetősége legyen a kiválasztott és a Helyettesítő Terméket összehasonlítani, mielőtt az adásvételre irányuló ügyleti döntést meghozza.
Amennyiben a Vásárló úgy dönt, hogy valamely Helyettesítő Terméket nem kívánja átvenni, az átvételt indokolás nélkül megtagadhatja. Az át nem vett Helyettesítő Termék(ek) árát a Tesco a Bevásárlás végösszegéből levonja, azt a Vásárlónak kifizetnie nem kell.
Annak érdekében, hogy a termékek a lehető legnagyobb számú Vásárló számára álljanak rendelkezésre, a Tescónak jogában áll előre meghatározni az adott termékből a Vásárló által megvásárolható maximális mennyiséget. Ebben az esetben a Vásárló nem választhat ki nagyobb darabszámú vagy mennyiségű terméket, mint amennyit a Tesco által meghatározott felső határ enged.
Amennyiben a Vásárló elégedetlen valamely termék(ek)kel, jogosult a termék(ek) átvételét elutasítani. Ez esetben a visszautasított termék(ek)ért a Vásárlónak nem kell fizetnie. A Vásárló jogosult az adásvételtől a termékek kézhezvételét követő 14 napon belül indoklás nélkül a jelen ÁSZF XV.II pontjában foglaltak szerint elállni, amely alapján az átvett terméke(ke)t az említett határidőn belül indokolás nélkül visszaadhatja.
A jelen ÁSZF I. pontjában írtakkal összhangban a Tesco és a Vásárló között csak abban az esetben jön létre adásvételi szerződés a termékek megvásárlására vonatkozóan, ha kiszállításkor az átvétellel a Tesco által ajánlott termékeket vagy azok egy részét a Vásárló elfogadja. Eddig az időpontig sem a Vásárló, sem a Tesco egyetlen nyilatkozata és intézkedése sem értelmezhető ajánlatként vagy annak elfogadásaként.
A Szolgáltatás nyújtására vonatkozó szerződés a következő folyamaton keresztül jön létre:
(I) a Vásárló összeállítja, Tesco részére megküldi a Bevásárlást;
(II) a Tesco a Bevásárlás beérkezésétől számított 48 órán belül elektronikus úton, a Vásárló által megadott e-mail címre automatikus visszaigazolást küld, amely tartalmazza a kiválasztott termékek megnevezését, azok kiválasztáskor érvényes árát, valamint a szolgáltatási díj összegét és egyéb díjakat. Ez az automatikus visszaigazolás ugyanakkor semmilyen tekintetben nem minősül a Tesco eladási ajánlatának, azt ugyanis a Tesco a kiszállításkor teszi meg a Vásárló részére.
(III) a Tesco a kiszállítás napján a kiszállítást megelőzően a Vásárló részére Elektronikus Szállítólevelet küld, mely tartalmazza a Tesco által a Vásárló által összeállított Bevásárlás alapján átvételre ajánlott termékeket, ideértve az esetleges Helyettesítő Termék(ek)et, azok mennyiségére, súlyára, egységárára, érvényes árára vonatkozó információk egyidejű feltűntetésével.
(IV) a Tesco a termékeket kiszállítja a Vásárló által megadott szállítási címre vagy a Vásárló által kiválasztott Átvételi Pontra;
(V) a Tesco tájékoztatja a Vásárlót a kiszállított termék(ek)ről és a fizetendő ellenszolgáltatásról (adóval növelt, Szolgáltatási Díjat és egyéb díjakat is tartalmazó összegéről), amelynek során ajánlatot tesz azok vételére.
(VI) ezt követően a Vásárló a termék(ek) átvételével kifejezi abbéli szándékát, hogy az átvett termék(ek)re vonatkozóan az adásvételi szerződést meg kívánja kötni. Az így létrejövő szerződést a Tesco által kibocsátott nyugta vagy számla igazolja.
A Vásárló a Szolgáltatás igénybevételével kifejezetten elfogadja és belegyezik abba, hogy a Tesco a szerződéskötést az átadott nyugtán vagy számlán igazolja vissza.
A Vásárló a Bevásárlás Házhozszállítás vagy Személyes Átvétel átvételi módozatban történő kiszállítás iránti kérését a Felületeken található kérelem kitöltésével küldi el, a következők szerint: a Vásárló a sikeres regisztrációt követően a Bevásárlást összekészíti, azaz a terméket kiválasztja, kosárba helyezi, továbbá megadja a szállítási, fizetési, valamint egyéb feltételeket, adatokat.
A Vásárló Bevásárlását a Felületeken a Bevásárlás során közölt időpontig módosíthatja. Amennyiben a már elküldött Bevásárlás bármely módon módosításra kerül a Vásárló által - így különösen, de nem kizárólagosan termékek kivétele vagy hozzáadása, kiszállítási cím megváltoztatása, kiszállítási/átvételi idősáv megváltoztatása -, úgy a Bevásárlásban foglalt valamennyi termék ára a módosítás napján érvényes árak szerint változhat, ami azt eredményezheti, hogy a Bevásárlás teljes végösszege, tehát a Vásárló által fizetendő összeg módosulhat.
A Vásárló a Bevásárlást az átvétel pillanatáig a https://tesco.hu/kapcsolat/ oldalon elérhető telefonszámon töröltetheti, illetőleg az átvételkor megtagadhatja akár a teljes Bevásárlás átvételét is indokolás nélkül.
A Vásárló köteles biztosítani, hogy a megadott szállítási cím egyértelműen beazonosítható és könnyen, biztonságosan megközelíthető legyen. Ennek elmulasztása esetén a Tesco nem vállal felelősséget a Bevásárlás kiszállításáért, annak elmaradásáért, illetőleg az ezzel kapcsolatban esetlegesen felmerült károkért.
Több lakásos lakóház esetén a Felületeken keresztül a Vásárló kérheti azt is, hogy a terméket egy bizonyos emeletre vagy lakásba szállítsák. Ebben az esetben a Kiszállítási Asszisztens a tőle észszerűen elvárható minden erőfeszítést megtesz annak érdekében, hogy a termékeket a kért helyre kiszállítsa, azonban ehhez a következő feltételeknek is teljesülniük kell:
(a) a Kiszállítási Asszisztensnek rendelkeznie kell a Vásárló engedélyével a belépéshez, valamint
(b) semmilyen akadály nem gátolhatja a belépést (pl. bezárt főkapu).
Egyéb esetekben (pl. irodaházak, vagy olyan épületek, amelyekben a belépés biztonsági ellenőrzéshez kötött) a Tesco a kiszállítást főszabály szerint a főbejáratig vállalja.
A Tesco köteles mindent megtenni annak érdekében, hogy a termékeket a kért idősávban szállítsa ki, de nem vállal felelősséget olyan késedelemért vagy a teljesítés olyan elmaradásáért, amely olyan tények és/vagy körülmények következtében állt elő, amelyeket a Tesco nem, vagy csupán indokolatlan kiadások mellett befolyásolhatna (pl. közlekedési akadály).
Csak 18 éven felüli személy jogosult a termékeket az átadás helyén átvenni. Amennyiben a Kiszállítási Asszisztensnek kétségei merülnének fel a termékeket átvevő személy életkorát illetően, az adott személy azonban önként nem mutatja be a személyazonosságot igazoló okmányát életkorának ellenőrzésére, a Kiszállítási Asszisztens a termék(ek) átadását megtagadja. Ugyanígy jár el a Kiszállítási Asszisztens akkor is, ha a személyazonosságot igazoló okmány szerint az adott személy még nem múlt el 18 éves.
Ha a Vásárló által megjelölt szállítási címén a kiválasztott időpontban senki nem veszi át a Bevásárlást, a Kiszállítási Asszisztens köteles értesítést hagyni arról, hogy megkísérelte a kiszállítást, és jelezni, hogy a Vásárló kapcsolatba léphet a telefonos ügyfélszolgálattal az újbóli kiszállítás érdekében.
A Bevásárlás összeállítása során a Vásárló meghatározza azt az idősávot, illetve Átvételi Pontot, amikor és ahol a Bevásárlását személyesen át kívánja venni.
Vásárló a Bevásárlást a kiválasztott idősáv kezdő időpontjánál korábbi időpontban nem tudja átvenni.
A Vásárlónak a Személyes Átvételhez magával kell hoznia a Bevásárlás visszaigazolásáról kapott rendelésszámot, valamint a személyazonosságát igazoló okmányt.
Csak 18 éven felüli személy jogosult a Bevásárlást az Átvételi Ponton átvenni. Amennyiben a Bevásárlást átadó Tesco munkavállalónak kétségei merülnének fel a termékeket átvevő személy életkorát illetően, az adott személy azonban önként nem mutatja be a személyazonosságot igazoló okmányát életkorának ellenőrzésére, a Tesco munkavállaló a termék(ek) átadását megtagadja. Ugyanígy jár el a Tesco munkavállaló akkor is, ha a személyazonosságot igazoló okmány szerint az adott személy még nem múlt el 18 éves.
A Tesco köteles mindent megtenni annak érdekében, hogy a Vásárló a termékeket a kért időpontban és helyen átvehesse, de nem vállal felelősséget olyan késedelemért, amely olyan tények és/vagy körülmények következtében állt elő, amelyeket a Tesco nem, vagy csupán indokolatlan kiadások mellett befolyásolhatna.
A termékek vételárát és a Szolgáltatással kapcsolatos egyéb díjakat a Vásárló fizetheti
(a) az átvételkor bankkártyával, személyesen; vagy
(b) online.
Készpénzes fizetésre nincs lehetőség. A Tesco az igénybe vett fizetőeszköz használatáért díjat nem számít fel.
A termékek vételárának kifizetése céljából a Vásárló Visa, Master Card, valamint Maestro típusú bankkártyákat használhat.
A Vásárló bankkártyájának adataihoz történő jogosulatlan hozzáférés kockázatának csökkentése érdekében a kártyaadatokat kódolják.
Ha a Vásárló online szeretne fizetni, a bankkártya-engedélyeztetést (a kártya adatainak megadását) akkor kell elvégezni, amikor a Bevásárlást a Felületeken összeállítja. A Tesco a bankkártya adatainak ellenőrzését elvégezheti azon célból, hogy a bankkártya érvényes-e.
Ezt követően, a Bevásárlás elküldése napján a kiválasztott termékek 15%-kal növelt árának megfelelő teljes összeg zárolására kerül sor. Maga a terhelés (a Vásárló által fizetendő összeg) azonban csak a Vásárló által kiválasztott termékek tényleges átadás-átvétele után történik. A pénzügyi intézmények főszabályként a korábban már zárolt összegből végzik a terhelést, így ez utóbbi művelettel a zárolás is feloldásra kerül. Előfordulhat azonban, hogy a pénzügyi intézmény nem a zárolt összegből végzi a terhelést, mely esetben a terhelés ellenére az alább jelzett ideig a zárolás is fennmarad. Tekintettel arra, hogy az ilyen pénzügyi műveletek alakulására a Tescónak semmilyen ráhatása nincsen, az azok által okozott esetleges kárért a Tesco a felelősségét kizárja.
Ha a Vásárló az ÁSZF rendelkezései szerint törli a Bevásárlását, vagy a kiszállított termékek átvételét megtagadja, az előző bekezdés szerint zárolt összeg – az adott pénzügyi intézmény gyakorlatától függően - legkésőbb 20 munkanapon belül felszabadul.
A Bevásárlás elküldése előtt a Vásárló köteles gondoskodni arról, hogy a bankkártyáját az azt kibocsátó bank online fizetésekre aktiválja, és ellenőriznie kell, hogy a bankkártyájának érvényessége lejár-e az előtt a nap előtt, amikor a kiválasztott termékek várhatóan átvételre kerülnek. Amennyiben a Vásárló bankkártyája érvénytelen, amikor Tesco a termékeket kiszállítja, a Tesco nem adja át a Bevásárlást.
A Vásárló jogosult az általa kiválasztott termékek vagy azok egy részének átvételét indoklás nélkül megtagadni azzal, hogy a kimért termékek átvételét részlegesen megtagadni nem lehet. Amennyiben a Vásárló valamennyi termék átvételét megtagadja, úgy Szolgáltatási Díjat nem kell fizetnie. A visszautasított termékek ára nem kerül levonásra a Vásárló bankszámlájáról.
Ha a Vásárló a Bevásárlás elküldése során vásárlási értékhez kötött kedvezményre jogosító kupont használt fel, de az átvétel során a kiválasztott terméket vagy termékeket visszautasítja és ennek következtében a fizetendő végösszeg módosul, mely miatt a kedvezményre jogosító kupon a beváltási határértéket nem éri el, továbbá bármely egyéb okból a végösszeg nem éri el a kupon felhasználásához előirt vásárlási értéket, a Tesco jogosult a kupon által nyújtott árkedvezmény visszavonására. Az e-kuponokkal kapocslatos szabályok itt érhetőek el.
A Vásárló jogosult a szerződéstől a termék(ek) kézhezvételét követő 14 naptári napon belül indoklás nélkül elállni, így az átvett terméke(ke)t az említett határidőn belül indokolás nélkül visszaadni.
Ha a Vásárló elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni a https://tesco.hu/kapcsolat/ oldalon feltűntetett elérhetőség valamelyikére. Az elállási jog a 2. számú Függelékben meghatározott nyilatkozattal vagy a Vásárló egyértelmű, egyoldalú nyilatkozatával gyakorolható. A Vásárló határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát.
Elállás esetén a Vásárló köteles az elállási nyilatkozat megtételét követő 14 napon belül a terméke(ke)t a Tesco részére saját költségén indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket. Ilyen esetben a termék(ek) visszaküldésének közvetlen költségét a Vásárló viseli. Amennyiben a termék jellegéből adódóan postai küldeményként nem adható fel, a terméke(ke)t saját költségén a Tesco fuvarozza vissza.
A Vásárló kizárólag akkor felel a termék(ek)ben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék(ek) jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.
A Vásárló nem gyakorolhatja ezen jogát romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző élelmiszerek (így pl. bébiételek) esetén, továbbá lezárt csomagolású kép- és/vagy hangfelvételt, számítógépszoftvert tartalmazó termékeknél (pl. CD, DVD), ha a csomagolást a Vásárló felbontotta, továbbá olyan termékeknél, melyek az átadást követően a jellegüknél fogva elválaszthatatlanul vegyülnek más termékkel, valamint olyan zárt csomagolású termékeknél, amelyek természetüknél fogva (pl. higiéniai vagy egészségügyi okokból) a felbontást követően nem visszaadható termékek (pl. kozmetikum, fehérnemű, stb.), emellett hírlapoknál, folyóiratoknál, és időszaki lapoknál.
Elállással érintett termékek esetén azok vételárát a Tesco az elállással egyidejűleg, de legkésőbb az elállási nyilatkozat kézhezvételét követő 14 napon belül visszatéríti. A Tesco jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg a terméke(ke)t vissza nem kapta, vagy a Vásárló azon igazolásáig, hogy ezen terméke(ke)t részére visszaküldte. A Tesco a visszatérítést az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező módon teljesíti, kivéve, ha a más fizetési mód igénybevételéhez a Vásárló kifejezetten a hozzájárulását adja. Utóbbi esetben a Vásárlót semmilyen többletköltség nem terheli.
A Vásárló – választása szerint - a visszaadott termékért cserébe másik terméket is választhat a vételár visszatérítése helyett. A vételár meghatározásakor a termék számlán szereplő ára az irányadó.
A termék visszaadásával és annak vételárának visszafizetésével egyidejűleg a visszafizetett összeghez igazodó számú Clubcard pont a Vásárló Clubcard számlájáról levonásra kerül.
A jelen pont nem érinti azokat a jogokat, amelyek a Vásárlót a hibás termékekkel kapcsolatos reklamáció terén, a kapcsolódó hatályos jogszabályok alapján és a jelen ÁSZF XVII. pontja szerint megilletnek.
A visszaváltható göngyöleggel értékesített termékek árai magukban foglalják a göngyöleg árát (betétdíjat) is. A göngyöleg ára az érintett számlán minden esetben feltüntetésre kerül. A Vásárló a visszaváltható göngyöleget visszaszolgáltathatja a kijelölt Tesco áruházakban, mely esetben számára a betétdíj visszajár. A visszaváltható göngyöleget közvetlenül a Kiszállítási Asszisztensnek, vagy az Átvételi Ponton munkát végző Tesco munkavállalónak nem lehet visszaadni.
A Vásárló megtagadhatja azoknak a termékeknek az átvételét, amelyek az átadás-átvétel időpontjában bármilyen okból hibásak. Amennyiben a termékről csupán az átadást követően derül ki, hogy az már az átadás-átvétel időpontjában hibás volt (vagy a hiba oka már akkor is fennállt), a Vásárló ebben az esetben is jogosult panaszt tenni, melyet a Szolgáltatás telefonos ügyfélszolgálatán keresztül, vagy e-mailben, illetve a Szolgáltatás levelezési címére küldött levél útján a https://tesco.hu/kapcsolat/ oldalon feltüntetett levelezési címre), továbbá bármely Tesco áruházban megtehet.
Mindemellett, a Vásárló az adásvételi szerződés megkötésére, a termékek forgalmazására, illetve az értékesítéssel közvetlen kapcsolatban álló személy magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozó, egyéni jog- vagy érdeksérelem megszüntetésére irányuló kifogását szóban vagy írásban közölheti a https://tesco.hu/kapcsolat/ oldalon meghatározott elérhetőségeken. A Tesco a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja és szükség szerint orvosolja. Amennyiben a Vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, vagy a Vásárló a panaszt írásban jelentette be, a panaszt a Tesco 30 napon belül válaszolja meg.
A Vásárló a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése érdekében jogosult a vármegyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását kezdeményezni.
A Tesco székhelye szerint illetékes békéltető testület elérhetősége:
Pest Vármegyei Békéltető Testület
1055 Budapest, Balassi Bálint u. 25. IV/2.
www.pestmegyeibekelteto.hu
Amennyiben a Vásárló a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testülethez kíván fordulni, valamennyi békéltető testület elérhetőségét itt találja.
A Tesco kellékszavatosságra, termékszavatosságra és jótállásra vonatkozó kötelezettségeit a 3. számú függelék tartalmazza.
A Felületeken bemutatott termékekre vonatkozó információk az előzetes tájékozódást szolgálják. A Vásárló által megvásárolt (átvett) termék csomagolása tartalmazza mindazon tájékoztatásokat, amelyek az adott termékre jellemzők, mind összetételét, mind pedig használatát/felhasználását illetően, ezért a Vásárló a termék átvételét követően köteles az említett tájékoztatást – saját és mások biztonsága érdekében – alaposan elolvasni és megismerni. Az ún. lédig (kimért) zöldség és gyümölcs termékek származási országa az árukészlettől függően változhat, ezért a pontos származási ország a termék csomagolásán, vagy az arra rögzített címkén kerül feltüntetésre.
Az ÁSZF szabályozza a Szolgáltatás igénybevételének feltételeit, így a Vásárlóval létrejövő adásvételi szerződés megkötésének időpontjában annak rendelkezései az adásvételi szerződés szerves részévé válnak. Az ÁSZF-re a magyar jogszabályok irányadóak.
Amennyiben az ÁSZF vagy a Felületek tartalmainak magyar és angol nyelvű változata között eltérés tapasztalható, a magyar nyelvű változat az irányadó.
Ha az illetékes bíróság az ÁSZF bizonyos rendelkezésének érvénytelenségét állapítja meg, akkor az adott rendelkezés érvénytelensége nem érinti az ÁSZF egyéb rendelkezéseit, amelyek továbbra is érvényben és hatályban maradnak.
Amennyiben az ÁSZF egyszeri vagy ismételt megszegése esetén a Tesco nem gyakorolja a szerződésszegés kapcsán őt megillető jogokat, az semmilyen módon nem tekinthető joglemondásnak.
A Tesco az Országos Kereskedelmi Szövetség („OKSZ”) tagja, s mint ilyen magára nézve kötelezőnek ismeri el az OKSZ Kereskedelmi Etikai Kódexét. Az Etikai Kódex a következő linken érhető el: http://oksz.hu/kereskedelmi-etikai-kodex
Weboldal címe https://bevasarlas.tesco.hu/groceries/hu-HU/
Az ügyfélszolgálat telefonszáma, levelezési címe elérhető a www.tesco.hu/kapcsolat oldalon.
A jelen ÁSZF 2024.07.15. napján lép hatályba
Elállási nyilatkozat
(csak a szerződéstől való elállási szándék (Tesco Otthonról Általános Szerződési Feltételek XV.II. Fejezet) esetén töltse ki és juttassa el az alább megadott címre a TESCO-GLOBAL Zrt.-nek)
Címzett: TESCO-GLOBAL Zrt. 1138 Budapest, Váci út 187 („Online”)
Tisztelt TESCO-GLOBAL Zrt.!
Alulírott kijelentem, hogy a jogszabályok és a TESCO-GLOBAL Zrt. Tesco Otthonról Általános Szerződési Feltételeinek XVII. Fejezetében leírtak szerint ezennel gyakorlom elállási jogomat az alábbi termék(ek) adásvételére irányuló szerződés tekintetében.
Szerződéskötés időpontja: ………………………………………… (év, hónap, nap)
A fogyasztó (Ön) neve: …………………………………………………………………
A fogyasztó (Ön) címe: …………………………………………………………………
Az átvétel időpontja: ………………………………………… (év, hónap, nap)
Vásárolt termék(ek) pontos megnevezése:
…………………………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………
A fogyasztó (Ön) aláírása (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)
Kelt: ………………………………………………………………… (település, év, hónap, nap)
A kellékszavatosságról, a termékszavatosságról és a jótállásról szóló mintatájékoztató
Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
Ön a Tesco hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?
Ön – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását, vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja, vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Fogyasztó és vállalkozás közötti – ingó dolognak minősülő áru adásvételére, digitális tartalom szolgáltatására vagy digitális szolgáltatások nyújtására irányuló – szerződés esetén Ön a kellékszavatossági jogai gyakorlása keretében a hibát a vállalkozás költségére maga nem javíthatja ki, illetve mással sem javíttathatja ki azt. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?
Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Ön a Tescóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított egy éven belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Tesco nyújtotta. A teljesítéstől számított egy év eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (e pont alkalmazásában a továbbiakban: termék) hibája esetén Ön – választása szerint – az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.18
Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Ön a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
Kivel szemben érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági jogait a termék előállítójával vagy forgalmazójával (a továbbiakban együtt: gyártó) szemben gyakorolhatja.
Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Milyen bizonyítási szabály érvényesül termékszavatossági igény érvényesítése esetén?
Termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania, hogy a termékhiba a gyártó általi forgalomba hozatal időpontjában fennállt.
A gyártó milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy
– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető, vagy
– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered. A gyártónak a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívjuk figyelmét, hogy Ön ugyanazon hiba miatt a vállalkozással szemben kellékszavatossági és a gyártóval szemben termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan is érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén a kicserélt termékre, illetve a termék javítással érintett részére vonatkozó kellékszavatossági igényét a továbbiakban már csak a gyártóval szemben érvényesítheti.
Milyen esetben élhet Ön a jótállási jogával?
Ön hibás teljesítés esetén jogszabály és/vagy jótállást keletkeztető jognyilatkozat alapján jótállási igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
Önt milyen jogok illetik meg, ha a jótállás jogszabályon alapul?
A kötelező jótállás alá tartozó tartós fogyasztási cikkek termékcsoportjainak megnevezéséről szóló miniszteri rendeletben meghatározott új, tartós fogyasztási cikk (a továbbiakban: fogyasztási cikk) esetén Ön a teljesítés hibája miatt az 1. pontban meghatározott jogait érvényesítheti, az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló kormányrendeletben foglalt feltételekkel.
Önt milyen további jogosultságok illetik meg jogszabályon alapuló jótállás esetén?
Fogyasztási cikk esetében Ön a jótállási idő alatt elsősorban kijavítást igényelhet. Kicserélésnek van helye már az első javítási kísérletet követően, ha megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem javítható, és Ön másik igény teljesítését nem kéri. Ön akkor is kérheti a kicserélést, ha a kijavítási igény közlését követő harminc napon belül nem kerül sor a kijavításra. A kicserélési igényt az is megalapozza, ha a fogyasztási cikk a jótállási idő alatt három alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik, feltéve, hogy Ön nem kéri másik igény teljesítését. Ha az előbbi esetekben kicserélésre nincs lehetőség, akkor Ön a vételár visszatérítésére is igényt tarthat.
Ön milyen határidőn belül gyakorolhatja kötelező jótálláson alapuló jogait?
A jótállás időtartama fogyasztási cikkek esetén
a) 10 000 forinttól 250 000 forintig terjedő eladási ár esetén két év,
b) 250 000 forint feletti (250 001 forinttól kezdődő) eladási ár esetén három év.
Milyen feltétellel érvényesíthetők a jótállási igények?
A jótállásból eredő jogait Ön a rendelkezésére bocsátott jótállási jeggyel gyakorolhatja, a jótállási jegy szabálytalan kiállítása vagy a jótállási jegy rendelkezésére bocsátásának elmaradása a jótállás érvényességét nem érinti. A jótállási jegy rendelkezésére bocsátásának elmaradása esetén a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha Ön az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot bemutatja. A jótállási igény teljesítésének nem feltétele a fogyasztási cikk felbontott csomagolásának visszaszolgáltatása.
Milyen további követelmények támaszthatóak a jótállási jogok gyakorlásának feltételéül?
Fogyasztási cikk megfelelő üzembe helyezése vagy annak üzemben tartása érdekében támaszthatók speciális követelmények (például időszakos felülvizsgálat) a fogyasztóval szemben, feltéve, ha a megfelelő üzembe helyezés vagy üzemben tartás más módon nem biztosítható, és a követelmény teljesítése nem jelent aránytalan terhet a fogyasztó számára.
Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?
A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
Felhívjuk a figyelmét, hogy Ön ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, valamint termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan is érvényesíthet. Ha viszont Ön egy adott hiba miatt egyszer sikerrel érvényesítette hibás teljesítésből eredő igényét (például a vállalkozás kicserélte a terméket), ugyanezen hiba tekintetében más jogi alapon erre már nem tarthat igényt.
A Tesco Clubcard hűségprogram tulajdonosa és működtetője a TESCO-GLOBAL Áruházak
Zártkörűen Működő Részvénytársaság (székhelye: 2040 Budaörs, Kinizsi út 1-3., a Budapest
Környéki Törvényszék Cégbírósága által vezetett cégjegyzékébe 13-10-040628 szám alatt
bejegyzett; a továbbiakban: Tesco). A Tesco Clubcard hűségprogramot (a továbbiakban a Clubcard Program vagy Program) a Tesco vásárlói számára alkották meg, amely lehetővé teszi, hogy a magyarországi Tesco áruházakban vagy a Tesco Otthonról Online szolgáltatáson keresztül történt vásárlásaik után, a személyes Clubcard fiókjukban pontokat gyűjthessenek. A gyűjtött pontokért cserébe a Tesco különféle kedvezményeket (pl. utalványokat, kuponokat) biztosít a II. pontban meghatározott Vásárlók részére. A Clubcard programmal kapcsolatos további információk a Clubcard program weboldalán (a továbbiakban: weboldal), az áruházi ügyfélszolgálatokon, a kapcsolati űrlap kitöltésével kérhetők a https://tesco.hu/kapcsolat/ oldalon vagy a Tesco ügyfélszolgálat ingyenesen hívható telefonszámán: +36 80 222 333.
A Program valamennyi olyan 18 év feletti természetes személy számára elérhető, aki magyarországi szállítási címmel rendelkezik, és a weboldalon, a Tesco Magyarország Clubcard applikációban (a továbbiakban Clubcard applikáció), az áruházakban, vagy az ügyfélszolgálaton keresztül történő regisztráció során elfogadta a jelen ÁSZF-et és Adatvédelmi tájékoztatót (a továbbiakban: „Vásárló”). Jogi személyek és egyéni vállalkozók nem vehetnek részt a Programban. Mindenki csak egy Clubcard fiókra jogosult, többszörös tagság nem lehetséges. A Clubcard programba történő regisztrációval a Vásárló elfogadja a jelen ÁSZF-ben foglaltakat és kijelenti, hogy megértette és tudomásul vette annak tartalmát.
A weboldalon történő online, vagy a Clubcard applikáción keresztül elvégzett sikeres regisztrációval a Vásárló létrehozza saját digitális Clubcard fiókját és az ahhoz társított Clubcard számát (a továbbiakban “Clubcard”), amelyhez a továbbiakban a weboldalon vagy a Clubcard applikáción keresztül tud hozzáférni. Minden regisztrált Clubcard egyéni azonosító számsorral rendelkezik, amely a Vásárló Clubcard fiókjához van rendelve.
A Clubcard kártyák a Tesco tulajdonát képezik és a vásárlások utáni pontgyűjtést szolgálják. A kártyát kizárólag a Vásárló használhatja, az pénzügyi nyereség érdekében nem adható tovább. A Clubcard kártya csak végfelhasználói vásárlásokhoz használható. ÁFÁ-s számla kibocsátása esetén a kártya nem használható a tranzakcióhoz. Mivel a Tesco kiskereskedők és fogyasztók részére értékesíti termékeit, ezért a Tesco fenntartja a jogot arra, hogy levonja azokat a pontokat a Vásárló személyes Clubcard számlájáról, melyeket üzleti célú vásárlásai után kapott. A Tesco arra is fenntartja a jogot, hogy felfüggessze vagy törölje a Vásárló Clubcard programbeli tagságát, ha alapos gyanú merül fel azzal kapcsolatban, hogy a Vásárló által történő vásárlások üzleti célokat szolgálnak (a vásárlás mennyisége tekintetében), nem pedig személyes felhasználás céljára történtek. A Tesco abban az esetben is jogosult pontokat levonni a személyes Clubcard számlákról, ha annak alapos gyanúja merül fel, hogy az érintett visszaélés útján vagy egyébként jogosulatlanul szerzett Clubcard pontokat. Ebben az esetben a Tesco ezt a jelen Általános Szerződési Feltételek megsértésének, illetve a Tesco elvárásaival ellentétes erkölcsi és etikai magatartásnak tekinti.
A Clubcard kártyák kizárólag a Tesco áruházaiban vagy a Tesco szerződéses partnereinél használhatók. Szerződéses partnereinknél eltérő feltételek lehetnek érvényben, további részletekért lépjen kapcsolatba az adott partnerrel.
A Clubcard kártya elvesztése esetén kérjen egy új Clubcard számot a Clubcard fiókján keresztül, vagy lépjen kapcsolatba az ügyfélszolgálattal. Az új Clubcard igényléséhez, és az
elvesztett kártyával történő összekötéséhez ismételten szükség van az adatok és a korábbi
kártyaszám megadására. Az elvesztett Clubcard-ot inaktiválják operátor kollegáink, így a jövőben az nem lesz használható.
Amennyiben nem tudja korábbi Clubcard kártyájának számát, az adategyeztetést követően operátor kollégáink meg tudják Önnek mondani az elvesztett kártya számát.
Két kártya csak abban az esetben köthető össze ilyen módon, ha az elvesztett kártya és az
újonnan kiváltott kártya tulajdonosa ugyanaz a személy. A Tesco fenntartja a jogot, hogy ha ez a feltétel nem teljesül, törölje a jogosulatlanul szerzett pontokat.
A vásárlás után kapott pontok jóváírásához és egyéb Clubcard kedvezmények érvényesítéséhez a Vásárlónak megfelelően regisztrált Clubcard fiókkal, és ahhoz társított Clubcard számmal kell rendelkeznie, és a termékek szkennelése során, a fizetést megelőzően le kell szkennelnie a plasztik kártyáját vagy a Clubcard applikációban elérhető Clubcard vonalkódját. Online vásárlás esetén a pontgyűjtés és a Clubcard árak érvényesítése automatikus, amennyiben a Vásárló azonos e-mail címen regisztrált online fiókjához hozzáadta a regisztrált Clubcard számát, és a rendelés kifizetése megtörtént. A Vásárló regisztrált Clubcard fiókjához rendelt Clubcarddal gyűjtött pontjai az adott Clubcard fiókban kerülnek jóváírásra. Amennyiben egy Clubcard nincs megfelelően regisztrálva a Vásárló fiókjában, úgy azon nem gyűjthető pont, és a kedvezmények sem érvényesek. A Tesco fenntartja a jogot, hogy a nem megfelelően regisztrált vagy névhez nem kötött Clubcardokat érvénytelenítse, és a pontok gyűjtését megszüntesse.
A vásárlás minimális összege, amely után pontok gyűjthetők, 100 forint. Minden elköltött 100 forint után 1 pont kerül jóváírásra a számlán. 1 pont értéke 1 forint.
A Tesco fenntartja a jogot a fenti átváltási arányok megváltoztatására és a maximális összeg meghatározására, amely után pontok gyűjthetők. A módosítások a https://www.tesco.hu/clubcard weboldalon, a közzététel napján lépnek hatályba.
A pontok a Vásárló Clubcard fiókjában lesznek rögzítve, a Vásárló által elért aktuális pontegyenleg pedig a fizetési bizonylaton, a Clubcard mobilalkalmazásban, illetve a Clubcard
fiókom weboldalon látható. A pontok nem ruházhatók át másik Vásárló részére.
Abban az esetben, ha a pontok a Clubcard kártya a fizetést megelőző leszkennelését követően nem kerültek jóváírásra, a Vásárló a vásárlást követő 1 napon belül jogosult panaszt tenni az adott Tesco áruház ügyfélszolgálati pultjánál a nyugta vagy a vásárlást igazoló egyéb bizonylat
bemutatása mellett. Ezt követően panasznak helye nincs. Abban az esetben, ha a Vásárló
vásárláskor elfelejti leszkennelni Clubcardját, a vásárlásért járó pontok a későbbiekben nem írhatók jóvá, panasznak pedig helye nincs. Bármely termék vételárának bármely okból történő visszatérítése esetén az erre a vásárlásra vonatkozó pontok és egyéb esetleges, a termékre vonatkozó speciális ajánlat részeként szerzett extra pontok automatikusan levonásra kerülnek. A Tesco fenntartja a jogot a jelen ÁSZF-fel ellentétes módon szerzett pontok visszavonására, illetve azok jóváírásának megtagadására.
A pontgyűjtés, illetve a kupon- és utalványbeváltás nem vonatkozik az étkezési- és ajándékutalványokra, a göngyölegekre (pl. betétdíj), valamint mobiltelefonok feltöltésére további termékek szintén kikerülhetnek a pontgyűjtés köréből, amennyiben arról a Tesco döntést hoz. A Tesco Pénzügyi Partnerek termékeinek és szolgáltatásainak megvásárlására (beleértve a számlabefizetéseket, nemzetközi pénzátutalásokat, biztosítási és utazási termékeket) szintén nem vonatkozik a pontgyűjtés, hacsak a hozzájuk kapcsolódó bizonyos termékek, szolgáltatások vagy akciók leírásában eltérő tájékoztatás nem található.
A számlán gyűjtött pontoknak mindaddig nincsen pénzbeli értéke, amíg azokat a Vásárló a Clubcard applikációban, vagy a Tesco a pontgyűjtési időszak végeztével utalványokra nem váltja azokat.
A Tesco a következő jutalmakat biztosítja a Clubcard Programban résztvevő Vásárlónak: Clubcard pontok, Clubcard utalványok, Clubcard kuponok és Clubcard árak (a továbbiakban: ’Clubcard jutalmak’).
Az összegyűjtött pontokat a weboldalon meghatározott feltételek alapján Clubcard utalványokra váltjuk. A Clubcard utalványokat minden Vásárló megkapja, aki az adott pontgyűjtési időszakra meghatározott minimálisan szükséges pontszámot elérte, és korábban nem váltotta már a pontjait utalványra az applikáción keresztül.
A Clubcard utalványok eléréséhez szükséges minimum ponthatárok és a beváltási időszakok megtalálhatóak weboldalunkon, illetve a Vásárló további információkat kérhet az Ügyfélszolgálatunkon keresztül. A Clubcard utalványok értékét az összegyűjtött pontok száma határozza meg. A pontgyűjtési időszak végén történő automatikus Clubcard utalványra váltás feltétele a minimálisan szükséges Clubcard pontok összegyűjtése. Minden összegyűjtött 100 pontot utalványokká váltunk az elért beváltási limitet figyelembe véve. A fennmaradó Clubcard pontokat továbbvisszük a következő pontbeváltási időszakra. Amennyiben a Vásárló a pontgyűjtés kezdetétől az időszak utolsó napjáig gyűjtött Clubcard pontjai nem érik el a minimális pontszámot, a pontok nem vesznek el, hanem átvitelre kerülnek a következő időszakra. A Clubcard utalványok és pontok készpénzre nem válthatók. Amennyiben a Vásárló a Clubcard utalványon található érvényességi dátumig nem használja fel az utalványt, az ezt követően már nem felhasználható, az utalvány értéke készpénzre nem váltható.
A Vásárlók kaphatnak Clubcard kuponokat is, és az applikációval rendelkezők további kuponokhoz juthatnak az applikáción keresztül. A Tesco fenntartja a jogot az egy naptári évben a Vásárlóknak adható Clubcard kuponok maximális mennyiségének meghatározására, illetve a Clubcard utalványok eléréséhez szükséges minimum ponthatárok megváltoztatására.
A Vásárló a Tesco Otthonról online szolgáltatás keretein belül is gyűjtheti a Clubcard pontokat, és érvényesítheti a Clubcard árakat, amennyiben a Clubcard fiókjával megegyező e-mail címmel regisztrál Tesco Otthonról online felhasználói fiókot.
A Tesco fenntartja a jogot, hogy további pontgyűjtési vagy pontbeváltási módozatokat biztosítson a Vásárlóknak.
Az utalványok, kuponok és pontok nem ruházhatók át, pénzért nem értékesíthetők és csak a Programban regisztrált, Clubcard jutalmakra jogosult Vásárló használhatja.
Amennyiben a Vásárló olyan Clubcard jutalmat vált be, vagy kísérel meg beváltani, amelyre sem ő, sem egy harmadik fél nem jogosult, törvénytelenül jár el.
Ha a Tesco azt gyanítja, hogy a Clubcard jutalmakat jogellenesen vagy az eredeti céllal ellentétesen használják fel, a Tesco elutasíthatja vagy törölheti az érintett Clubcard jutalmakat, és a Vásárlónak nincs joga a Tescóval szembeni követelésre a Tesco által a fent említett visszaélések következtében végrehajtott elutasítás vagy törlés miatt.
A Tesco fenntartja a jogot, hogy ilyen esetekben bármilyen további, általa megfelelőnek ítélt intézkedést tegyen. A Tesco írásos jóváhagyása nélkül bármilyen módon, különösen Internetes weboldalon vagy közösségi médiaplatformon közzétett vagy terjesztett Clubcard-előnyök nem érvényesek, és azonnal elutasításra vagy törlésre kerülhetnek.
Amennyiben a Clubcard utalványok sérülés vagy szándékos változtatás jeleit mutatják, a Tesco visszautasíthatja azok beváltását.
A Tesco fenntartja a jogot, hogy a Clubcard applikációban regisztrált Vásárló levelezési beállításait digitálisra állítsa, így ezen Vásárló részére a pontokat, utalványokat és kuponokat kizárólag az applikáción keresztül tegye elérhetővé, valamint a Clubcard applikációban nem regisztrált, külföldi postacímmel rendelkező Vásárlók részére postai küldeményt ne küldjön.
A Vásárlóknak lehetőségük van arra, hogy saját névre szóló Clubcard fiókot regisztráljanak a https://www.tesco.hu/account/register/hu-HU oldalon, vagy a Clubcard applikáción keresztül, ahol további szolgáltatásokat és funkciókat érnek el, például nyomon követhetik pontjaikat, elektronikusan frissíthetik adataikat, megnézhetik a jelenlegi és az aktuális pontgyűjtési periódust megelőző utolsó két pontgyűjtési időszak tranzakcióit, amelyek során Clubcard kártya használatára került sor, továbbá elektronikusan hozzáférhetnek az utalványaikhoz és kuponjaikhoz azok nyomtatásának lehetősége mellett, lehetőségük van módosítani a kapcsolattartási preferenciáikat, hozzájárulni további marketing tartalmú hírlevelek küldéséhez (a továbbiakban „Clubcard fiók”). A Clubcard fiók regisztrációjához szükség van a Vásárló e-mail címére, nevére, telefonszámára és címére.
A Vásárlók a regisztrációt követően e-mail címükkel és jelszavukkal bejelentkezve egyéni hozzáférést kapnak a Clubcard fiókjukhoz, és amennyiben ugyanezzel az email címmel regisztráltak, a Tesco Otthonról szolgáltatásához elérést biztosító Tesco Online fiókjukhoz is.
A Tesco jogosult a Clubcard fiókom oldal használatának határozott idejű vagy határozatlan idejű korlátozására vagy zárolására, ha a Vásárló megsérti a Clubcard fiókhasználati feltételeit vagy alapos gyanú merül fel arra vonatkozóan, hogy a Vásárló Clubcard fiókját arra jogosulatlan személyek használják. A Clubcard fiókhoz történő hozzáférés törlése lehetséges a Vásárló Clubcard applikációjában, vagy ilyen igény esetén fordulhat Ügyfélszolgálatunkhoz. A Clubcard fiók törlése esetén a Vásárló a Program keretén belül szerzett Jutalmakat elveszíti.
Amennyiben a Vásárló már meglévő Clubcard kártyája nincs megfelelően és teljesen regisztrálva, úgy ezen a Clubcard kártyán nem lehet pontot gyűjteni és a Vásárló nem jogosult Clubcard jutalmakra. A Tesco fenntartja a jogot, hogy a nem regisztrált és névhez nem kötött Clubcard kártyák használatát, és ezáltal a Clubcard pontok gyűjtését és a Clubcard árak érvényesítését az adott Clubcarddal megszüntesse,
A Vásárlók ingyenesen letölthetik a Clubcard applikációt mobileszközükre, amennyiben azon az applikációban meghatározott technikai feltételek teljesülnek. A Clubcard applikáció ingyenesen letölthető a hivatalos Google Play (Android) és App Store (iOS) alkalmazás-áruházakból. A Clubcard applikáció adatátvitelt használ, ezért annak a Vásárló által történő használata során a szolgáltató árlistája szerinti adatforgalmi díj kerülhet felszámításra. A Clubcard applikáció segítségével a Vásárló hozzáférhet a Clubcard fiókja szolgáltatásaihoz és funkcióihoz, beszkennelheti Clubcard kártyáját és elektronikus formában használhatja azt, a Clubcard utalványaival és kuponjaival együtt.
Abban az esetben, ha a pontok a Clubcard kártya fizetést megelőző leszkennelését követően nem kerültek jóváírásra, a Vásárló a vásárlást követő 1 munkanapon belül jogosult panaszt tenni az adott Tesco áruház ügyfélszolgálati pultjánál a nyugta vagy a vásárlást igazoló egyéb bizonylat bemutatása mellett. Ezt követően panasznak helye nincs. Amennyiben a Vásárló nem kapja meg az adott pontgyűjtési időszakban az őt megillető Clubcard pontok alapján járó Clubcard utalványokat, panaszát a Tesco részére kell megküldeni a https://tesco.hu/kapcsolat/ oldalon. A panasz elbírálásának határideje a benyújtás napjától számított 30 nap. Ez az időtartam rendkívül indokolt esetben, a Tesco saját hatáskörében meghosszabbítható. A Tesco tájékoztatja a Vásárlót a panasz kezelésének módjáról. Amennyiben a panasz elbírálását követően a Tesco azt állapítja meg, hogy a panasz jogos, a Clubcard pontok a következő pontgyűjtési időszakra kerülnek jóváírásra. Az utalványok pontokra történő visszaváltása csak érvényes utalvány esetén lehetséges. Amennyiben az utalvány érvényességi ideje lejárt, nem áll módunkban azt visszaváltani.
Kérjük, akkor is lépjen kapcsolatba a Tesco ügyfélszolgálatával a https://tesco.hu/kapcsolat/ oldalon keresztül, ha Ön magyarországi postacímmel rendelkezik és nem kapta meg a Clubcard
pontösszesítőt. A levél ellopása, elvesztése vagy a posta általi nem kézbesítéskor, illetve helytelen vagy elavult cím esetén nem állítunk ki másolatot. Ha nem kapja meg a papíralapú pontösszesítőt, a Vásárló át lesz irányítva a Clubcard fiókom oldalra, ahol valamennyi, még beváltható utalvány és kupon elektronikus változata megtalálható. Ha a Vásárló nem rendelkezik hozzáféréssel a Clubcard fiókom oldalhoz, akkor a Tesco ügyfélszolgálat segítségét kell kérnie az utalványok pontokra történő visszaváltásához. Ezek a pontok a következő pontösszesítőben lesznek utalványokra átváltva. Ez az eljárás csak az utalványokra vonatkozik, kuponokra nem érvényes.
A Vásárló a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testülethez fordulhat a Vásárló és a Tesco közötti szerződés megkötésével vagy teljesítésével kapcsolatos fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése érdekében. A Vásárló belföldi lakóhelye vagy tartózkodási helye hiányában a Tesco székhelye szerint illetékes békéltető testület eljárását jogosult kezdeményezni a következő elérhetőségeken: Pest Megyei és Érd Megyei Jogú Városi Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő Békéltető Testület (Pest Megyei Békéltető Testület) (cím: 1055 Budapest, Balassi Bálint u. 25. IV.em.2., levelezési cím: 1364 Budapest, Pf.: 81, telefonszám: +36(1)792-7881, weboldal: www.panaszrendezes.hu, www.pestmegyeibekelteto.hu).
A személyes adatok védelmére vonatkozó rendelkezések a Tesco Adatvédelmi szabályzat és
Cookie tájékoztatóban találhatók, amely a Tesco www.tesco.hu/adatvedelem honlapján érhető el.
A tagság megszüntethető a Clubcard mobilalkalmazásban, valamint a Tesco ügyfélszolgálatán keresztül. A Tesco fenntartja a jogot a tagság megszüntetésére, ha a Vásárló:
A tagság a megszüntetési kérelem Tesco részére történő kézbesítést követő 30. nap elteltével szűnik meg. A tagság bármely okból történő megszűnése esetén a megszűnés pillanatáig összegyűjtött, de fel nem használt pontok érvénytelenné válnak, és ezzel összefüggésben a Vásárló semmilyen igény, kompenzáció vagy kártérítés előterjesztésére nem jogosult a Tescóval szemben.
A Tesco bármikor jogosult a jelen ÁSZF módosítására, az előző szabályok alapján szerzett jogokat azonban teljes mértékben elismeri. Az új ÁSZF a Tesco áruházakban, illetve a https://tesco.hu/altalanos-szerzodesi-feltetelek/honlapon történő közzétételt követően érvényesek. A Tesco fenntartja a jogot a Clubcard program bármikor történő megszakítására. Amennyiben a Vásárló az új ÁSZF hatályba lépését követően használja a kártyáját fizetéskor a Tesco áruházakban, azzal elfogadja az ÁSZF módosításait. Az ÁSZF által nem érintett problémák esetén a magyar törvényi rendelkezések a mérvadóak. A Clubcard programban történő részvételből eredő viták rendezésére békés úton kerül sor, megállapodás hiányában a vitás ügyekben a Polgári perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény szerint illetékes bíróság határoz. Amennyiben a regisztrációs űrlapon megadott adatokban bármilyen változás következik be, a Vásárló köteles azt bejelenteni a Tesco részére a Tesco ügyfélszolgálatán keresztül. A Clubcard applikációban megadott adatok a Clubcard applikációban módosíthatóak. A Tesco a bejelentés elmulasztásából eredő igényekért semmilyen felelősséget nem vállal. A kártyák, utalványok és kuponok őrzéséről a vásárlónak kell gondoskodnia. A Tesco a biztonsági intézkedések elmulasztásából adódó problémákért semmilyen felelősséget nem vállal. Ha a Tesco alkalmazottja a jelen ÁSZF-fel ellentétes információkat ad, az nem jelenti az ÁSZF módosulását.
Az ÁSZF magyar és angol nyelven készült. A magyar és az angol nyelvű verziók közötti eltérés esetén a magyar nyelvű verzió az irányadó.
Jelen ÁSZF rendelkezései 2024. augusztus 15. napjától érvényesek és hatályosak.
Jelen általános szerződési feltételek (a továbbiakban: „ÁSZF”) a TESCO-GLOBAL Áruházak Zártkörűen Működő Részvénytársaság (Budaörs, Kinizsi út 1-3., Cg. 13-10-040628, adószám: 10307078-2-44, a továbbiakban: “Tesco”) Tesco Online Club tagságon alapuló szolgáltatásának leírását és igénybevételének szabályait rendezik.
A Tesco Online Club a Tesco Otthonról szolgáltatáshoz kapcsolódó klubtagságon alapuló szolgáltatás, amely számos előnyt biztosít a tagok számára. A jelen ÁSZF-ben foglalt rendelkezések tartalmazzák a Tesco Online Club szolgáltatás leírását, igénybevételének feltételeit, valamint szabályozzák a tagok és a Tesco közötti jogokat és kötelezettségeket a szolgáltatás keretein belül.
Alkalmazás: a Tesco Online Magyarország mobilalkalmazás.
Bevásárlás: a Vásárló által a Felületeken kiszállításra kiválasztott termékek összessége.
Elállási Időtartam: a Tagsághoz való csatlakozást megerősítő Visszaigazolástól számított 14 napos időtartam.
Felületek: a Weboldal és az Alkalmazás együttesen.
Igény: a Vásárló azon magatartása, amikor a Tagsági Típus kiválasztását követően a csatlakozási szándékot kifejező gombra kattintva elküldi a Tagság iránti igényét a Tesco számára.
Szolgáltatás: a Tesco által a Vásárlóknak nyújtott, a Felületeken keresztül elérhető termékvásárlási lehetőséget biztosító Tesco Otthonról elnevezésű szolgáltatása.
Tag: Vásárló érvényes Tagsággal, ide nem értve a jogi személyt és a jogi személyiség nélküli gazdasági társaságot.
Tagság: Tesco Online Club Tagság.
Tagsági Díj: A Tesco Online Club Tagságért felszámolt díj.
Tagsági Szerződés: A Vásárló és a Tesco között az Igénylést és a Tagsági Díj megfizetését követően az arról szóló Visszaigazolás megküldésével létrejövő klubtagsági szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés.
Tagság Típus: A Tagság egy választható fajtája, ami eltérő időtartamban és/vagy más jellemző szerint kerül meghatározásra.
TOC Szolgáltatás: Tesco Online Club klubtagsági szolgáltatás.
Vásárló: a Szolgáltatás igénybe vevője, az a 18. életévét betöltött természetes személy, aki elfogadja a Tesco Otthonról általános szerződési feltételeit.
Visszaigazolás: A Tagsági Díj megfizetéséről Tesco által a Felületen és emailben megküldött igazolás.
Weboldal: www.tesco.hu/bevasarlas weboldal.
A Vásárló Tagságot a Felületeken igényelhet és érvényes Tagsággal élvezheti a Tagsággal járó előnyöket és kedvezményeket az adott Tagság Típus által meghatározottak szerint. A Tagság feltétele, hogy a Vásárló
• a Felületek valamelyikén regisztráljon és rendelkezzen Tesco Online felhasználói fiókkal;
• elfogadja jelen ÁSZF-et,
• valamint megfizesse a Tagsági Díjat.
A Tagság minden előnye kizárólagosan a Tag Tesco Online felhasználói fiókjához és az ott megadott e-mail címhez kapcsolódik.
A Tagsággal járó kedvezmények a Tag számára a Felületek valamelyikén keresztül a Tesco Online felhasználói fiókjába történő bejelentkezés után érhetőek el és kizárólag a Tesco Otthonról szolgáltatás igénybevételekor érvényesíthetőek.
A Tagsággal járó előnyök teljes listája elérhető a https://bevasarlas.tesco.hu/online-club felületen.
A Vásárló a Tagságot a Tesco Online felhasználói fiókjába történő bejelentkezés után a Tesco Online Club menüpont alatt igényelheti a megfelelő Tagság Típus kiválasztásával és a csatlakozási szándékot kifejező gombra történő kattintással, azaz az Igény benyújtásával. Az Igény benyújtását követően a Vásárlót a Felület átirányítja egy biztonságos internetes bankkártyás fizetési oldalra, ahol a bankkártya adatainak megadásával kifizetheti a kiválasztott Tagság Típushoz kapcsolódó Tagsági Díjat. A bankkártya adatok elküldésével a Vásárló kifejezetten kijelenti, hogy Tag szeretne lenni. Közvetlenül a fizetést követően a Tesco Visszaigazolást küld. A Visszaigazolás megküldésével az Igény elfogadottnak, a Tagsági Szerződés megkötöttnek tekintendő és a Tagság érvényessé válik. A Tagsági Szerződés megkötésének pillanatától a Tesco Online Club Tagság aktiválódik a Tag Tesco Online felhasználói fiókjában és a Tag jogosulttá válik a Tesco Online Club Tagság előnyeire.
A Tagság a Tagsági Szerződéstől való elállásra nyitva álló 14 napos időszak lejárta előtt aktív. A 14 napon belüli elállási jog megilleti a Vásárlót, mely alapján a Tesco az érintett hónapra már kifizetett Tagsági Díj egészét visszatéríti a Tag részére, amennyiben az eláll a Tagsági Szerződéstől.
A Tesco Online Clubhoz való csatlakozással a Megújítás lehetősége érvénybe lép és a Tagsági Szerződés a megvásárolt Tagság Típusnak megfelelő időre majd meghosszabbodik. A Tag az érvényben lévő Tagság Típus lejártát megelőző napig a Tesco Online fiókjában kikapcsolhatja a Megújítást. Ebben az esetben a Tagság Típus a meghatározott időtartam végén lejár.
A Vásárló vállalja, hogy a Tagsági Szerződés megkötéséhez távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt használ. Az Igény benyújtása kapcsán az ilyen eszközök használatával kapcsolatos költségek nem térnek el a szokásos díjaktól, azaz a Tesco nem számít fel díjat az adatkapcsolatot biztosító harmadik fél szolgáltató által az adatkapcsolatért felszámított díj mellett.
A mindenkori Tagság Típusok és Tagsági Díjak ezen a linken és az Alkalmazáson keresztül érhetőek el.
A Tagsági Díj a kiválasztott Tagság Típustól függ.
A Tagsági Díj magyar forintban értendő és az Áfát tartalmazza.
Tesco a Tagsági Díj megfizetését követően a vonatkozó jogszabályi rendelkezéseknek megfelelően nyugtát vagy számlát küld a Tagnak a Tesco Online felhasználói fiókjához tartozó e-mail címre.
A Tesco Online Club Tagsági Díja online fizetendő Visa vagy Mastercard kártyákkal. Eltérő fizetési mód és/vagy más kártyák használata nem lehetséges.
A Tagsági Díj A Tagsági Szerződés megkötésének napján vagy az azt követő napon kerül levonásra, majd minden ezt követő hónapban, amíg a Tagsági Szerződés hatályban van. A Tesco törekszik arra, hogy a Tagsági Díj minden hónapban ugyanazon sorszámú napon kerüljön levonásra. A levont összeg, valamint a levonás gyakorisága a kiválasztott Tagság Típustól és fizetési opciótól függ.
A Tagsági Díj minden egyes alkalommal automatikusan levonásra kerül a Tagság megújulása esetén mindaddig, amíg a Tag nem gyakorolja a Megújítás megszüntetésére vonatkozó jogát a jelen ÁSZF IX. Fejezete szerint.
Amennyiben a Tesco nem képes a Tagsági Díj feldolgozására, úgy a Tag Tagsága felfüggesztésre kerül. Ez megtörténhet példának okáért akkor, ha a Tag bankkártyája lejárt, vagy azon nincs elegendő fedezet. Ez a Tagság felfüggesztés mindaddig tart, amíg a Tesco meg nem kapja a Tag Tagsági Díját. Ha a Tag a bankkártya adatait nem frissíti a Tagság Típus eredeti lejárati dátumát követő 41 napon belül, és így a Tagsági Díj levonása nem lehetséges, úgy a Tagsága megszüntetésre kerül. Amennyiben a bankkártya adatok a Tagság Típus eredeti lejárati dátumát követő 41 napon belül frissítésre kerülnek, úgy a Tagság folytatódik és annyi idővel meghosszabbodik, amennyi megfelel a felfüggesztés időtartamának. A Tagság felfüggesztése alatt a Tagsági Díj fizetése is felfüggesztésre kerül és a Tag nem használhatja a Tesco Online Club előnyeit. Azonban, amennyiben a bankkártya adatok frissítésre kerülnek és a Tag képes a TOC Szolgáltatást használni, köteles a meghosszabbítás alatt a Tagsági Díj fizetésére. A Tagság Típus automatikusan annyi időre újul majd meg, amennyi az eredetileg választott Tagság Típusnak megfelelt, kivéve, ha a Tag a Megújítás lehetőségének kikapcsolásával másként dönt.
Az alkalmazandó jogszabályok szerint a Tag jogosult a Tagsági Szerződéstől a megkötésétől vagy az adott Tagság Típus kezdetétől számított 14 napos időtartam alatt indoklás nélkül elállni a Tesco egyidejű értesítése mellett.
Elállás esetén a Tag nem jogosult a továbbiakban a Tagsággal járó előnyökre, tekintettel arra, hogy a Tagsága a Tescóval való közlés időpontjában megszűnik.
Ha a Tag elállási jogával élni kíván, az elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát a XV. Fejezetben meghatározott elérhetőségek egyikén közölheti. Az elállási jog az itt elérhető nyilatkozattal vagy a Tag egyértelmű, egyoldalú nyilatkozatával gyakorolható. A Tag határidőben gyakorolja elállási jogát, ha az Elállási Időtartam lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát. A Tesco az elállás kézhezvételét követő legkésőbb 14 napon belül a már kifizetett, érintett Tagság Típusra vonatkozó Tagsági Díjat a Tag részére visszatéríti.
A Tagsági Szerződés az időtartamának utolsó napja elteltével hatályát veszti, kivéve, ha Megújításra kerül sor.
Ha a Tag Tesco Online felhasználó fiókja bármilyen okból megszűnik, az a Tagság megszűnését is automatikusan maga után vonja. A Tag ebben az esetben nem jogosult a Tagsági Díj sem teljes, sem részleges visszatérítésére. Utóbbi szabály nem alkalmazandó, amennyiben a Tag a jelen ÁSZF VII. pontjában meghatározott esetben az Elállási Időtartamon belül eláll a Tagsági Szerződéstől vagy amennyiben a Tagsági Szerződés felmondására a jelen ÁSZF XIII. pontja alapján kerül sor a jelen ÁSZF Tesco általi egyoldalú lényegi módosítása okán.
A Tagság Típus automatikus megújításának kikapcsolása
A Tagság Típus automatikus Megújításának megszüntetéséhez a Vásárlónak értesítenie kell a Tescót a Tagságom oldal vagy a XV. Fejezetben meghatározott kapcsolattartási adatok útján. Ha a Tagság Típus automatikus Megújítása kikapcsolásra került, úgy a Tagsági Szerződés az érintett Tagság Típus lejártakor hatályát veszti. Ezáltal a Tag nem jogosult a már kifizetett Tagsági Díj egészének vagy részének visszatérítésére és a Tagsággal járó előnyöket a Tagság megszűnéséig élvezheti. A kiszállítási díj megfizetésére azon rendelés tekintetében köteles, amely a Tagság Típus lejárati dátuma után kerül kiszállításra.
Tesco jogosult felmondani a Tagsági Szerződést és megszüntetni a Tagságot, amennyiben alapos oka van azt feltételezni, hogy a Tag megsértette a jelen ÁSZF valamely rendelkezését vagy valamely jogszabályt és/ vagy a Tag visszaél a Tagsággal.
A Tag a Tagságot, illetve az abból eredő jogokat vagy kötelezettségeket harmadik személyre még ingyenesen sem engedményezheti, nem ruházhatja át.
A Tagsági Szerződés a Tesco és a Tag között határozott, az adott, Vásárló által választott Tagság Típushoz tartozó időtartamra jön létre. A Tagsági Szerződés a Tagság Típushoz tartozó határozott idő lejártát követően automatikusan és ismétlődően megújul minden egyes Tagság Típus lejártakor mindaddig, amíg a Tag felmondási szándékáról nem tájékoztatja a Tescót. További információ a jelen ÁSZF IX. Fejezetében olvasható.
A Tagsághoz való csatlakozással a Tag felhatalmazza a Tescót, hogy a Tagsági Díjat a Tagság minden hónapjában – ideértve az automatikusan megújuló Tagságot is – levonja. Ez a Tag által a Tagságra történő feliratkozás során a Tesco részére megadott bankkártya fizetési adatai felhasználásával történik.
Azon Tagoknak, akik kikapcsolták a Tagságuk automatikus megújítását a Tesco emlékeztető e-mailt küld arról, hogy Tagságuk hamarosan véget ér. Amennyiben a Tag a Tagság megszűnése után újra csatlakozni kíván a Tesco Online Club-hoz, úgy ismét szükséges a Tagságát aktiválnia a Tagság Típus kiválasztásával és a Tagság megvásárlásával.
A Tesco fenntartja a jogot, hogy ideiglenesen felfüggeszthesse a TOC Szolgáltatást, különösen olyan esetekben, amikor megítélése szerint technikai vagy egyéb okból nem lehetséges a TOC Szolgáltatás megfelelő működésének biztosítása.
A Tesco nem vállal felelősséget olyan kárért vagy egyéb következményért, amely a Tagnál merül fel és az a Tag magatartásából, a Felületek Tag általi használatából vagy a Tagnál felmerülő egyéb körülményekből vagy ezen okok valamelyikével összefüggésben merül fel.
A Tesco nem vállal felelősséget a vis maior okozta károkért vagy ha a Felületek technikai okokból, így különösen, de nem kizárólag áramszünet miatt időszakosan nem érhetőek el.
A Tesco fenntartja a jogot, hogy átmenetileg korlátozza a Tagsággal járó valamennyi előny biztosítását akár együttesen, akár külön-külön. Az ilyen jellegű korlátozást előidézheti olyan rendkívüli és előre nem látható helyzet, amely a Tesco kapacitásainak átmeneti kimerüléséhez vezethet (különös tekintettel a betegségek, járványok pl. COVID-19 terjedése miatti rendkívüli állapotra vagy váratlan országos/helyi korlátozások vagy más illetékes hatóságok közbeavatkozására).
A Tesco nem vállal felelősséget a Felületek zavartalan, hibamentes és biztonságos működéséért. A Tesco nem vállal felelősséget harmadik fél Felületeken megjelenő reklámja és promóciói vonatkozásában, illetve az olyan hibákért, amelyeket harmadik fél beavatkozása okozott a Felületen vagy amelyek a Felületek rendeltetésellenes használatából erednek.
A Tag a Tagsági Szerződés megkötésével, illetve a Szolgáltatással kapcsolatos panaszát írásban vagy szóban teheti meg. Tesco azonnal kivizsgálja a szóbeli panaszokat és szükség szerint orvosolja azokat. Ha a Tag nem ért egyet panaszának kezelésével, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Tesco 30 napon belül válaszol az ezzel kapcsolatos írásbeli panaszra.
A Tag a Tagsággal kapcsolatos panaszokat, javaslatokat, igényeket a XV. Fejezetben meghatározott elérhetőségeken vagy az itt található formanyomtatványon terjeszthet elő. A Tesco értesíti a Tagot a panasz kezelésének módjáról a hatályos jogszabályoknak megfelelően.
A Tag a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése érdekében jogosult a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását kezdeményezni.
A Tesco székhelye szerint illetékes békéltető testület elérhetősége:
Pest Megyei és Érd Megyei Jogú Városi Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő Békéltető Testület (Pest Megyei Békéltető Testület)1055 Budapest, Balassi Bálint u. 25. IV/2.www.pestmegyeibekelteto.hu
Amennyiben a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testülethez kíván fordulni, valamennyi békéltető testület elérhetőségét itt találja. Az online vitarendezési platform elérhetősége: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show
A Szolgáltatás igénybevételére a jelen ÁSZF rendelkezései az irányadók. A Tesco jogosult az ÁSZF-et, valamint a díjakat bármikor módosítani. Az új, módosított ÁSZF akkor lép hatályba, amikor azt a Weboldalon közzéteszik. Az ÁSZF tartalmának érdemi módosítása esetén a Tesco e-mailben értesíti a Tagot a módosított ÁSZF hatályba lépéséről a változások életbe lépése előtt.
A jelen ÁSZF-ben nem, vagy nem kellően szabályozott kérdésekre a Polgári Törvénykönyv, valamint a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésekre vonatkozó jogszabályok irányadók.
Az ÁSZF szabályozza a Szolgáltatás igénybevételének feltételeit, így a Vásárlóval létrejövő adásvételi szerződés megkötésének időpontjában annak rendelkezései az adásvételi szerződés szerves részévé válnak.
Az ÁSZF-re a magyar jogszabályok irányadóak.
Adatvédelemmel kapcsolatos rendelkezések a Tesco adatvédelmi szabályzatának megfelelő szakaszában találhatók, amely a Tesco weboldalán érhető el: https://tesco.hu/belepes/adatvedelem/
Amennyiben az ÁSZF vagy a Felületek tartalmainak magyar és angol nyelvű változata között eltérés tapasztalható, a magyar nyelvű változat az irányadó.
Ha az illetékes bíróság az ÁSZF bizonyos rendelkezésének érvénytelenségét állapítja meg, akkor az adott rendelkezés érvénytelensége nem érinti az ÁSZF egyéb rendelkezéseit, amelyek továbbra is érvényben és hatályban maradnak.
Amennyiben az ÁSZF egyszeri vagy ismételt megszegése esetén a Tesco nem gyakorolja a szerződésszegés kapcsán őt megillető jogokat, az semmilyen módon nem tekinthető joglemondásnak.
A Tesco fenntartja a jogot arra, hogy indokolás nélkül megszüntesse a TOC Szolgáltatást. Amennyiben ez megtörténik, úgy a Tag jogosult a már általa az érintett hónapra kifizetett Tagsági Díj arányos, a Szolgáltatás megszűnése miatt már ki nem használható részének visszatérítésére.
A Tesco az Országos Kereskedelmi Szövetség („OKSZ”) tagja, s mint ilyen magára nézve kötelezőnek ismeri el az OKSZ Kereskedelmi Etikai Kódexét. Az Etikai Kódex a következő linken érhető el: http://oksz.hu/kereskedelmi-etikai-kodex
Az ügyfélszolgálat az alábbi módokon érhető el:
Az elérhetőségek részleteit a következő oldalon találja: https://tesco.hu/kapcsolat/.
Jelen ÁSZF hatálybalépésének napja: 2023.08.16.