Ez a weboldal már nincs optimalizálva a(z) Mozilla 5.0 böngészőre.
A weboldal tartalmában vagy egyes funkcióinak működésében hibákat tapasztalhat.
A legjobb élményért kérjük használja az alábbi böngészők egyikét:
Egyik szülő sem örül annak, ha gyermeke bizonyítványában virítanak a rossz jegyek. Őrizze meg nyugalmát, s ne támadja le a gyereket kiabálással és szemrehányásokkal. Nyugodt körülmények között együtt beszéljék meg és gondolkodjanak azon, hogyan lehetne ezt helyrehozni.
A rossz bizonyítvány láttán teljesen érthetőek az első reakciók. A szülő általában dühkitörést kap, ömlenek belőle a szidalmak és megalapozatlan vádak. Most azonban álljon le!
Egy ilyen pillanatban vegyen mély lélegzetet és a beszélgetést hagyja későbbre. Reagálhat úgy is, hogy azt mondja: "A jegyekről majd vacsora után beszélgetünk." Így lesz ideje átgondolni, hogyan reagálhat úgy, hogy a gyereket kioktassa, megszidja, de főleg a probléma megoldására motiválja.
Próbálja a beszélgetést úgy kezdeni, mintha saját magáról beszélne, például: "Észrevettem, hogy a jegyeid rosszabbak, mint gondoltuk volna. Segíts nekem megérteni, miért van ez így.“ Eközben a „segíts nekem megérteni“ ne mondja parancsolón, mintha azt mondaná „magyarázd el nekem, miért“. Ily módon egy csapatba kerül a gyerekkel és arra ösztönzi őt, hogy elgondolkodjon a rossz bizonyítvány valódi okain.
Türelmesen hallgassa meg őt, próbálja megérteni, honnan erednek a problémái. Ezután biztassa, hogy saját maga keressen megoldást a helyzetre. Kérdezze meg őt, minek kellene megváltoznia ahhoz, hogy a legközelebbi bizonyítványa jobb legyen. Fontos, hogy a helyzet megoldására a gyerek jöjjön rá, mert így ezt magáénak tekinti és felelősségteljesebben viszonyul majd hozzá, mint abban az esetben, amikor Ön utasítja.
A beszélgetés végén ösztönözze gyermekét azzal, hogy kiemeli a bizonyítvány pozitív részeit. Lényegtelen, hogy az éppen testnevelésből, vagy magaviseletből szerzett jó jegy – tegye nyilvánvalóvá, hogy nemcsak a negatív dolgokat keresi és dícsérje meg őt akár a példás iskolalátogatásért, ami szintén sokat elárul gyermeke személyiségéről.
A szülő kulcsfontosságú feladata rájönni, mi az oka annak, ha gyermeke az iskolában rosszul teljesít. Ennek két leggyakoribb oka van:
Az első ok felismerhető egy bizonyos tantárgy rossz jegyein, a második ok viszont már az egész tanulási folyamatot befolyásolja.
Gyermekének problémája van a rossz jegyekkel? Lehetséges, hogy tanulási zavarral küszködik!
A reális célok ösztönöznek. Ha gyermekének félévben kettese volt matematikából, nem volna reális elvárni, hogy becsületes tanulással kijavítja ötösre. Egy hármas, vagy inkább négyes viszont egy nagy elérhető lépést jelent.
A gondot olykor a diák szétszórtsága és a nem megfelelő rendszer jelenti. Tanítsa meg gyermekét a helyes időbeosztásra, hogy jusson ideje a tanulásra és a kedvteléseire is, s ezután bízzon abban, hogy ezt a rendszert betartja.
Sok szülő úgy gondolja, hogy megfelelő büntetés az, ha gyermekét eltiltja a sporttól, vagy más kedvenc tevékenységétől. Nem jó ötlet azonban megfosztani a gyermeket olyan tevékenységektől, melyek fejlesztik személyiségüket, öntudatukat és szociális kapcsolataikat. A tanulás terén kifejtett gyenge igyekezetükért kiszabott büntetés lehet inkább az otthoni kiváltságok megtagadása, mint a tévé, vagy a wifi hozzáférhetőség. A büntetés azonban pozitív motiváció formájában is megnyilvánulhat: "Ha megmutatod nekem a helyesen kidolgozott feladatokat, akkor játszhatsz fél órát a számítógépen." A cselekmény és a jutalom alapelvének hangsúlyozása érdekében használja a „ha – akkor“ kifejezéseket.
Azok a gyerekek, akik jegyeikért pénzt, drága játékokat vagy más jutalmat kapnak, nem tartoznak az iskolában a legjobb előmenetelű tanulók közé. Gyermekeit nevelje úgy, hogy számára a jó előmenetel motivációja az Ön dícsérete, az osztálytársak előtti tekintélye és belső megelégedettsége legyen.
Források: www.ectutoring.com, www.verywellfamily.com