Ez a weboldal már nincs optimalizálva a(z) Mozilla 5.0 böngészőre.
A weboldal tartalmában vagy egyes funkcióinak működésében hibákat tapasztalhat.
A legjobb élményért kérjük használja az alábbi böngészők egyikét:
Életük első néhány éve alatt a gyerekek számtalan dolgot elsajátítanak - megtanulnak járni és az anyanyelvükön beszélni. Rengeteg dolgot kell felfedezniük és megismerniük! Ezért ne vásároljon nekik semmitmondó, csak a szemet gyönyörködtető játékokat, hanem olyanokat, melyek a gyermek érzékelését, készségeit, érdeklődését és mozgáskészségét fejlesztik. Így a tanulás is jobban és gyorsabban megy majd nekik.
A csecsemő élete első három hónapjában környezete megfigyelésén kívül semmi mást nem képes csinálni. Látása ugyanis még homályos, nem tiszta és legjobban az élénk színeket és az erősen díszes tárgyakat tudja megkülönböztetni. Később, ahogy fejlődik, mind jobban szórakoztatják az olyan játékok, melyek további érzékszerveit is bekapcsolják a játékba. Nagyon sok játék éppen ezért úgy van megtervezve, hogy elősegítse a kölcsönhatást a gyermekkel. Ezek a játékok lehetnek sípolósak, suttogó-zsongó-zúgó hangúak, vagy jellegzetes szerkezetűek, plüss vagy puha anyagból készültek. A csecsemők szívesen rakják szájukba a játékokat, s a különféle szerkezetű anyagok enyhítik a fogzás ideje alatti fájdalmakat.
Csecsemőkorban a gyermek elsősorban a tapintását használja és számára ez a legfontosabb érzék. Egyidejűleg azonban fokozatosan sajátítja el a tárgyak felismerését alakjuk, színük és anyaguk szerint és a hallása is fejlődik. Ebben az életkorban a legmegfelelőbb játékok a következők:
A játékok megválasztásakor legyen elsődleges szempont az is, hogy könnyen tisztíthatók, illetve moshatók legyenek. A játékokon figyelje meg az ajánlott életkor megjelölését is.
A totyogó korban tökéletesedik a baba járása és kommunikációs eszközként alkalmazni kezdi a beszédet. A járás, ugrálás és dobás fejlesztéséhez megfelelő játékok a :
A finommotoros fejlődést elősegítő játékok a következők:
Vegyen olyan játékokat is, melyekkel utánozhatja a felnőttek tevékenységeit, s így is sok mindent megtanulhat.
Ebben a korban a gyerekek el vannak bűvölve olyan játékokkal, melyek reagálnak tevékenységükre. Lelkesek, ha játék közben alkalmazhatják az újonnan megtanult mozdulatokat. Szórakozatóak számukra a billentyűs, hangokat produkáló játékok is. Úgyszintén vásárolhat:
A gyermekek ebben az életkorban kezdik jobban használni mozgáskészségeiket és képesek önállóan összerakni egy kirakót, vagy kockákat. Érdeklik őket a reális hangokat kiadó játékok, pl. emberi hangot, állathangot, vagy autóbúgást. Elszórakoztatja őket például egy játéktelefon, mely csenget, vagy egy beszélő baba.
A fiúk homokot fognak hordani az autóikkal és a lányok babájukat etetik, majd elteszik aludni.
Vegyen a gyerekeknek:
A 4-5 éves gyerekek először alakítják baráti kapcsolataikat. Ezáltal megtanulják, hogyan kell együttműködni, illetve versenyezni. Ez az életkor a legalkalmasabb az összes készség fejlesztésére, mivel a gyerekek nagyon gyorsan tanulnak. A gyerekek kreativitását elősegítheti:
Vegyen a gyerekeknek:
Ebben a korban is játékokkal fejlessze a gyerekek matamatikai és nyelvi készségeit. Ügyeljen arra, hogy a gyerekeket az interaktív játékok pozitív módon motiválják.
Amikor gyermeke iskolába megy, hasznára válnak a számolást és olvasást segítő játékok. Ha gyerek nem szeret tanulni sem az iskolában, sem otthon, vegyen neki olyan játékokat, melyekkel észrevétlenül begyakorolja a betűket és a számokat, fejleszti a szókincsét, az írást és a számolást. Fejlessze a gyermek logikai gondolkodását – erre legjobb egy összetettebb társasjáték, az emlékezőkészségre pedig a pexeso. További megfelelő játékok:
Elsősorban a gyermek nyolc éves kora után figyeljen érdeklődési körére és ne csak azzal támogassa, hogy beíratja egy szakkörre, hanem adja meg neki a lehetőséget arra is, hogy játékok segítségével fejlessze hobbiját.
forrás: parents.com, sevt.cz, modrykonik.cz