Ez a weboldal már nincs optimalizálva a(z) Mozilla 5.0 böngészőre.
A weboldal tartalmában vagy egyes funkcióinak működésében hibákat tapasztalhat.
A legjobb élményért kérjük használja az alábbi böngészők egyikét:
A szülők hajlamosak különösen kisiskolás gyerekeiknél nagy jelentőséget tulajdonítani az írásbeli dolgozatoknak. Így sikeresen a kisdiákra ruházzák a stresszt. Azok a gyerekek, akiket úgy nevelnek, hogy minden sikertelenség egy vereséget jelent és szüleiknek csalódást okoznak, természetes, hogy félnek a kudarctól.
Mit tegyünk?
A gyerek fejlődése szempontjából sokkal fontosabb az iskola és az iskola iránti kötelezettségek pozitív érzékelése, mint az érdemjegyek. A rossz érdemjegyet ki lehet javítani, s ha ez gyermekének valamelyik tantárgyból nem megy, csökkentse a nyomást és vele közösen szánjon a tanulásra több időt.
Az iskolában természetesen legnagyobb szerepük a tanároknak van. Mivel minden gyerekre más érvényes, elengedhetetlen az egyéni hozzáállás. Fontos, hogy a gyereknek az iskolában legyen sikerélménye, részesüljön dícséretben, ellenkező esetben stresszhelyzetbe kerül amiatt, hogy nem elég jó és elveszik a közösségben. Egyformán dícsérni kell az ügyes és a kevésbé ügyes gyereket is. Szükséges érezniük a támogató és biztonságos környezetet. Észreveheti, ha valami nincs rendben például akkor, amikor a gyereknek gyakran fáj a feje vagy a hasa, tehát kibúvót keres az iskola alól.
Mit tegyünk?
Figyeljen arra, amit a gyerek a sorok között elmond. Hogyan beszél a tanárról? Kétségek esetén keresse fel közvetlenül a pedagógust és kérdezze őt gyermekéről. Szavai alapján sokat megtudhat a diák – tanár viszonyról.
Tanítsa gyermekét pozitív gondolkodásra, segítse fejleszteni természetes öntudatosságát. Az ő hozzáállása döntő lehet az iskolai tantárgyak sikeressége vagy sikertelensége szempontából. A sikertelenség kéz a kézben jár a stresszel. Amennyiben a gyermek kellő pozitív hozzáállással rendelkezik, megszabadul félelmeitől és szorongásaitól, úgy biztosított a siker.
Sokszor nem egyszerű felismerni a gyereknél a stressz tüneteit. A lelki feszültséget a viselkedés rövid ideig tartó változásai jelzik.
Figyeljen rá jobban, ha a következőket tapasztalja:
Mindezek utalhatnak kisebbrendűségi érzésre, meg nem értésre, de az iskolai környezettel való elégedetlenségre is, sőt zaklatásra.
Ismét fontos a kommunikáció. Beszélgessen vele és hallgassa meg. Adjon neki teret, hogy kifejtse érzéseit és a számára stresszhelyzetet kiváltó szituációkat. Hallgassa nyugodtan, türelemmel és érdeklődéssel. Közösen keressék a megfelelő megoldásokat, melyek megnyugtatják és megszabadítják a stressztől. Kerülje gyermeke értékelését, hibáztatását és érzéseinek megkérdőjelezését.
Már mindent megpróbált, de az iskolai stressz még mindig jelen van gyermekénél? Forduljon a pedagógiai – pszichológiai tanácsadóhoz. Elérhetőségeket találhat az interneten, de az iskolában is biztosan segítenek. Ha szakemberek csoportja beszélget Önnel és gyermekével, és egyéni programot dolgoznak ki a problémás helyzetek kezelésére, akkor az így szerzett készségek egész élete folyamán hasznára válhatnak majd..