Ez a weboldal már nincs optimalizálva a(z) Mozilla 5.0 böngészőre.
A weboldal tartalmában vagy egyes funkcióinak működésében hibákat tapasztalhat.
A legjobb élményért kérjük használja az alábbi böngészők egyikét:
A diákok a házi feladat által sajátítják el a helyes tanulási berögződéseket, melyek igen fontosak lesznek a közép- és főiskolai tanulmányaik során. De melyik diáknak van kedve még az iskola után visszatérni a feladatokhoz? A szülőknek nemcsak a lecke megírásában kellene segíteniük, hanem a hely, az idő és a támogatás helyes megválasztásban is.
A megfelelő hely
A házi feladat írására ott van a megfelelő hely, ahol a gyermek a legjobban tud dolgozni. Némely gyerek a saját szobájában levő asztal melletti nyugalmat értékeli, mások szívesebben írnak a konyhaasztalnál, amíg Ön főz. Némelyek közben a nappaliban a földön fekve zenét hallgatnak (megjegyzés a szerkesztő részére: Kérem ide a Zene elősegíti a gyerekek tanulását linket)
A leckeírás megfelelő helyének megválasztásától fontosabb a zavaró elemek kizárása, mint a televízió, mobil, táblagép, vagy a közelben játszó kisebb testvér. A diáknak keze ügyében kell lennie a tollaknak, színezőknek, vonalzónak, ceruzáknak, s mindennek, amire a házi feladat megírásához szüksége van.
A megfelelő idő
A diákoknak meg kellene szokniuk a házi feladat elosztásának napi rutinját. Ebben segíthet a gyermek temperamentumának függvényében megválasztott pontosan meghatározott idő. Minden gyermek más, és némelyeknek megfelel, ha a kötelességeit minél hamarább maga mögött tudja, másoknak előbb le kell vezetnie az energiát és ezután képesek összpontosítani a leckére. Ha gyermeke rögtön az iskola után fog leckét írni, hagyja legalább egy félóráig pihenni az iskola után. Nem kellene tévét néznie, sem játékokkal játszania, hogy később hamarább ráhangolódjon a leckére. Töltsék el a szabadidőt azzal, hogy elbeszélgetnek arról, hogyan telt a nap.
A megfelelő támogatás
Senki sem születik ragyogó szervezői tulajdonságokkal. Gyermekének úgy is segíthet a házi feladatokban, hogy megtanítja, hogyan kell beosztani a tananyagot. Ha a gyerekek feladata egy projekt kidolgozása, melyre több idejük van, tanítsa meg őket a tervezésre naptár segítségével, ahová bejegyezik a feladat egyes részeit.
Ha a gyerek az eredményt illetően sokáig tanácstalan és hiába keresi a megoldást, ne árulja el rögtön a végeredményt. Vezesse őt a megoldás felé vezető útra úgy, mintha ő maga jött volna rá a megoldásra. Az Ön célja, hogy gyermeke elsajátítsa az önálló tanulást. Ha gyermekének nem világos a feladat, próbálja meg azt úgy alakítani, hogy megértse. Minden tanárnak saját előadói stílusa van, s lehet, hogy csak a gyerek nem értette meg.
A szülő nem tanár
A házileckék esetében a tanár és az osztálytárs helyettesítése nem az Ön feladata. A diákot csak irányítsa, felügyelje, vezesse és végül ellenőrizze a leckét. Tanítsa meg őt arra, hogyha tanácstalan a házi feladattal vagy a tananyaggal kapcsolatban, nem szégyen segítségért folyamodnia, vagy magyarázatot kérni a tanártól.