Ez a weboldal már nincs optimalizálva a(z) Mozilla 5.0 böngészőre.
A weboldal tartalmában vagy egyes funkcióinak működésében hibákat tapasztalhat.
A legjobb élményért kérjük használja az alábbi böngészők egyikét:
A gyerekeknek olyan szükségük van zavartalan alvásadagjukra, mint a sóra. Az iskolában számtalan olyan feladat várja őket, melyekre figyelniük kell. Gyerekkorban az alvás szükség és szokás egyaránt, mely a jó fejlődés alapja. A pihenés elősegíti a gyermek fejlődését, a figyelmi és emlékező folymatokat és fontos szerepe van a tanulásban.
A gyermek egészséges fejlődésének egyik legfontosabb része a minőségi alvás. A gyerekek szokása különösen szünidőben, melyből az év folyamán igen sok van, a késői lefekvés és a késői ébredés. Hiszen Ön is ismeri ezt: lefekvés előtt rábeszélik Önt még egy mesére, még egy kicsit játszanak a tableten, még egy kis vizet... A kérések sokasodnak, végül rémülten veszi észre, hogy kilenc óra helyett fél tizenegykor mennek aludni. Reggel viszont a különféle ürügy és fenyegetés sem segít, hogy felkeljenek.
Számos gyermekorvos szerint az ideális óraszám olyan, ami garantálja a gyermek napi tevékenységeinek gond nélküli megvalósítását. Ezt támaszja alá az a tény is, hogy az életkor, egészség és hangulat függvényében mindenkinek különböző az alvásigénye. Egy csecsemő például akár 16 órát is alszik naponta. A hat és nyolcéves gyerek 11-12 óra alvást, míg a tíz és tizenkét éves tíz óra alvást igényel. A kamaszkorban csökken az átaludt órák száma, míg megállapodik hét, illetve nyolc órában, ami azonban nem elég, mivel emelkedik a nappali álmosság. Éppen ez adta a kutatóknak a gondolatot, hogy a gyerekek alvásigénye a korral nem csökken, hanem a kamaszkorban ráadásul növekszik. Ennek oka a melatonin hormon, mely a kamaszkorban később jelenik meg, s ez okozza, hogy kamasz gyermeke később érzi a fáradtságot. Ezt a jelenséget az alvás kései fázisaként ismerjük.
5 és 8 éves kor között – 11 - 12 óra
8 és 12 éves kor között – 10 - 12 óra
Tinédzserek – 8 - 10 óra
Lehet, hogy ezek az óraszámok Önnek valóságos sci-fit jelentenek. A valóságban ez egy ideál, amit elég megközelíteni és szem előtt tartani azt, hogy minden gyereknek más a szükséglete. Ha észreveszi, hogy gyermeke fáradt, elalszik óra alatt és a magyarázott tananyagra valahogy nem tud odafigyelni, ellentmondást nem tűrve hamarább kell az ágyba zavarnia.