Ez a weboldal már nincs optimalizálva a(z) Mozilla 5.0 böngészőre.
A weboldal tartalmában vagy egyes funkcióinak működésében hibákat tapasztalhat.
A legjobb élményért kérjük használja az alábbi böngészők egyikét:
Az agy valamely részének egyenlőtlen vagy elégtelen fejlődése, illetve apró károsodása következtében a gyerekeknél előfordulhatnak olyan problémák, melyek kortársaikat nem érintik. Jobban figyeljen oda, ha gyermeke az iskolában nem tud összpontosítani, hiperaktív, nehezen megy neki az olvasás és az írás. Az érzékelési zavarok teljesen lehetetlené tehetik tanulását. Az ilyen gyerekek egyáltalán nem buták, az egyetlen dolog, amire szükségük van, az a megértés és a szakképzett segítség.
A gyerekek 50%-ban öröklik a szülők problémáit, ezek csaknem 30%-a a terhesség alatt, 20% -a az első életév alatt alakul ki. Összefüggést kereshetünk a gyakori gyerekbetegségekben és a pszichoszmatikus fejlődés rendellenességeiben. Érdekes, hogy az érzékelési rendellensségben szenvedő gyerekek többsége csak nagyon rövid ideig mászott és paradox módon nagyon gyorsan elkezdtek járni. A problémát összességében kell megoldani. Figyeljen az életmódra, a rendszeres mozgásra és vezessen be számukra szilárd, rendszeres napirendet. Legyen türelme gyermekéhez és tanulja meg tolerálni a hangulatváltozásait. Ezek a gyerekek egyéni, elfogadó hozzáállást igényelnek, úgy a család, mind az iskola részéről, nem pedig az elítélő magatartást.
A rendellenességek megnyilvánulásai különbözőek lehetnek, el kell mondani, hogy főleg a hallás- és látásérzékelést, az időrendiség, a tér és a testi vázlat érzékelését érintik. A hallásérzékelési rendellenességben szenvedő gyerek összetéveszti a zöngés és zöngétlen mássalhangzókat, képtelen a szavakat betűkre bontani, vagy a mondatban elemezni azokat. Abban az esetben, ha gyermeke látásérzékelési rendellenességben szenved, gondja lehet az olvasással, a minták és a képek részleteinek megkülönböztetésével. Ezek a gyerekek tévesztik a számokat és nem tudják kirakni a puzzle-t. Kérje ki szakember tanácsát akkor is, ha csemetéjének gondja van a kerékpározással, az olló használatával, vagy öltözködéskor felcseréli az oldalakat.
A gyermekek érzékelési zavara nem szégyen. Ne bízzon abban, hogy a problémát egyedül fogja megoldani. Kérjen segítséget a pszichológustól, speciális pedagógustól és a szakorvosoktól. Keresse fel a pedagógiai-pszichológiai tanácsadást, hiszen mérhetetlenül fontos, hogy mindjárt az elején felmérje a problémát. A kialakult rossz szokásokat nagyon nehéz kiküszöbölni. A pedagógiai-pszichológiai tanácsadás véleményezése ezen felül javaslatként szolgál a speciális pedagógusnak a gyerekkel végzett munkához.
A rendellenességek orvoslása valóban problematikus és ne várjon azonnali eredményt. Valóban létezik a remény, hogy gyermeke állapota javulni fog. Általában a 6. évfolyamban következik be a jelentős változás. Ne erőltesse a dolgokat és ne stresszelje saját magát sem, és a gyereket sem. A gyereknek a támogatást kell éreznie és nem a nyomást. Ellenkező esetben az eredmény pontosan az ellenkezője lesz annak, amire kölcsönösen vágynak. Csak reális célokat tűzzön ki eléje, támogassa a tevékenységekben, melyekben kitűnik és a kis sikereit is dicsérje meg testvérei és iskolatársai előtt. Ne büntesse a gyereket sikertelensége miatt, ne kényszerítse gyakorlatokra és főleg, Ön ne adja fel, mert akkor gyermeke is feladja!