Ez a weboldal már nincs optimalizálva a(z) Mozilla 5.0 böngészőre.
A weboldal tartalmában vagy egyes funkcióinak működésében hibákat tapasztalhat.
A legjobb élményért kérjük használja az alábbi böngészők egyikét:
A gyerekek születésük pillanatától tanulnak. Megtanulják, kik a szüleik, hogyan kell reagálniuk, amikor éhesek és hogyan, amikor vidámak, megtanulják a higiéniai szokásokat, a kommunikációt, a környezettel való kölcsönhatásokat...
Az óvodai nevelésnek fontos szerepe van a gyermekek kognitív és szociális készségeinek fejlődésében és bővítésében. A gyermeki agy nagyon gyorsan fejlődik és minden új ismerettel újabb idegsejti kapcsolódások jönnek létre, melyek felnőttkorban is befolyásolják a gyermek gondolkodását, érzelmeit és reakcióit.
Az óvoda iskolaelőkészítő csoportját „kis első osztálynak“ is lehetne nevezni. A gyerekekre támasztott igények magasabbak, de nem olyan mértékben, hogy ne tudnának vele megbirkózni, hanem csak annyira, hogy áthidalja az iskolába lépés nehézségeit. Az óvodában a gyerekek új dolgokat tanulnak és fejlődnek készségeik fejlődnek. Ezen kívül megtanulják a kollektív viselkedés szabályait és építik öntudatukat. Az óvodába járó gyerekek jobban felkészültek az iskolára. Gazdagabb szókinccsel, alapvető matematikai készségekkel rendelkeznek, fejlettebbek a finom- és durva motorikus képességeik.
Miért jó az óvoda az iskoláskor előtt?
Játékos matematika: Így az óvodások és az iskolások is megkedvelik
Amit a gyerekek életkoruk szerint megtanulnak az oviban
Némely gyerek már 2,5 éves korában óvodaérett. Három éves kortól minden gyereknek fokozatosan el kellene érnie az óvodaérettséget. Vannak, akiknek ez könnyebben megy, másokhoz több türelem kell, de nem szabad feladni.
A legkisebb 3 – 4 éves gyerekek az óvodában:
Játékok a durva motorikus készségek fejlesztésére
Az idősebb 4 – 5 éves gyerekek az óvodában:
Jutalmazza gyermekeit csillagos jutalomrendszerrel
Az 5 – 6 évesek az iskolaelőkészítőben intenzíven készülnek az iskolára:
A szülők 3 leggyakoribb hiedelme az óvodáról
A felsoroltak ellenére még mindig vannak szülők, akik szkeptikusak az iskolaelőkészítő óvodával szemben. Nézzük a leggyakoribb érveket, melyek miatt nem akarják gyermeküket beíratni az óvodába.
Képes vagyok a gyerekemmel megtanítani mindazt, amit az óvodában is megtanulna
„Miért küldeném óvodába a gyerekemet, ha otthon is megtaníthatom ugyanazokra a dolgokra és még többre is?“ Teszi fel a kérdést több olyan anyuka, akinek nem érdeke, hogy gyermeke óvodába járjon. Részben igazuk van. A gyerekek otthon is megtanulnak olvasni, számolni, az ollóval bánni, befűzni a cipőfűzőt, ebéd előtt kezet mosni és más gyakorlati készségeket. Amit azonban nem tanulnak meg otthon, az a más gyerekkel való kölcsönös viszony, a csoportban történő tapasztalatok megosztása, a kortársak közötti magatartás.
Az óvodai oktatás erősíti a gyerekekben az otthon szerzett készségeket. A tanítók és nevelők olyan speciális módszereket alkalmazó szakemberek, akik képesek a gyermek fizikai, szociális, emocionális, kognitív és nyelvi készségeinek fejlesztésére.
Ezen kívül, ha a gyerek a tanítók és nevelők ilyen alulértékeléséről hall, a magáévá teszi ezt a nézetet és ezt az óvodába és az iskolába is magával viszi. Ez pedig nem tesz jót a tanár – gyerek viszonynak.
A gyerekek az óvodában csak játszanak és énekelnek
Ez így van. Azért van így, mert a játék a legjobb módja a kommunikáció, az együttműködés, a problémamegoldás elsajítítására, a tevékenységek élvezésére, az öntudatosség fejlesztésére és egy közösség részévé válni. A játék és az éneklés folyamán újabb és újabb idegsejti kapcsolódások jönnek létre az agyban.
A gyerekek a játék közben kielégítik kíváncsiságukat, megtanulnak csoportban dolgozni, megosztani tapasztalataikat és problémák megoldásakor fejleszteni tevékenységüket.
Az éneklés segíti a beszéd és nyelvi készségek fejlődését, bővíti a szókincset, javítja kommunikációs készségeket. Az éneklés megkönnyíti az újabb készségek elsajátítását. A dalok segítségével magtanulják az ábécét, a színeket és számolni is.
A gyerekek úgysem fognak emlékezni arra, hogy mit csináltak az óvodában
A HighScope Perry Preschool hosszútávú tanulmánya két csoportba osztotta az iskoláskorú gyerekeket. Az egyikbe azokat sorolta, akik iskolaelőkészítőbe jártak, a másikba azok a gyerekek kerültek, akik nem jártak óvodába. A tudósok ezeket a gyerekeket figyelemmel kísérték egészen 40 éves korukig. Megállapították, hogy az „ovisok“ jövedelme magasabb, többségük középiskolát végzett és munkaviszonyban volt, kevesebb bűntényt követtek el.
Lehetséges, hogy a gyerekek nem emlékeznek majd arra, mit csináltak az óvodában, de határozottan itt szerzik meg jobb jövőjük szilárd alapjait és előfeltételeit.
Forrás: novakdjokovicfoundation.org, parents.com, rasmussen.edu, highscope.org, kqed.org, rainbowpreschools.com, greatschools.org