Egészséges életmód Relaxáció 24 érdekesség az ajándékok beszerzéséről

A karácsonyi bevásárlások a kereskedők karácsonya. Bevételük ebben az időszakban akár az egynegyedével is emelkedhet. Mennyit vagyunk hajlandóak áldozni szeretteink ajándékaira? Ki költ többet? Mi a leginkább vásárolt ajándék és mikor tetőzik a vásárlási láz?


  • A bevásárlóközpontokban csábító karácsonyi zene gondolkodásra ösztönzi Önt, hogy a szükséges dolgok mellett valamilyen ajándékot is vásároljon, hiszen közeleg a karácsony. Az egyik legismertebb karácsonyi dal – a „Jingle Bells“ az amerikai Hálaadás ünnepére íródott, és nem karácsonyra. A „Let it snow!“ egy forró kaliforniai nyár kellős közepén született, és bár a karácsonyt nem is említi, mégis annak jellegzetes melódiája lett.
  • Ugye milyen gyönyörűek az arany-piros ünnepi díszek a boltokban? A karácsonyi dalok tudat alatt arra kényszerítik, hogy az ajándékvásárlásra gondoljon, a piros szín pedig a vásárlásra ösztönzi.
  • Minden érzékére támad a karácsony, illetve a karácsonyi kereskedők. Egyszeriben mézeskalács-, mandarin-, fahéj- és almaillatú lesz a világ és mialatt a sok illattól összefut a nyál a szájában, többet vásárol – nemcsak élelmiszerből -, mint amikor nincs étvágya az ételre.
  • Nagy a valószínűsége, hogyha megérinti az árut, akkor meg is vásárolja. Mivel a lakosság nagy része jobbkezes, a legérdekesebb áru rögtön a bejáratnál a jobb oldalon és a bolt középső részén vár Önre.
  • Karácsonyi bevásárláskor a legtöbb pénzt a hiper- és szupermarkatokban hagyjuk.
  • Sikertelenül próbálkozik megtudni, hogy szerettei milyen ajándékra vágynak a karácsonyfa alatt? A vásárlók fele ezt már megoldotta és a szociális hálókon keres ötleteket, minden hetedik ember pedig ezt az ötletet a valóságban is megvalósítja.
  • Minden második ember nem hiszi, hogy az év folyamán kellő mértékben szófogadó volt és nem hagyja a dolgot a Mikulásra vagy a Jézuskára, hanem inkább megveszi az ajándékát.
  • A leggyakrabban vásárolt ajándékok közé tartoznak a játékok, sportszerek, olcsóbb mobiltelefonok, borotvagépek, elektronikus műszerek, háztartási szerek és ruházati cikkek.
  • A LEGO is örvendetesen fogy – a világon másodpercenként 28 építőkockát adnak el. A kamaszok leggyakrabban könyveket, vagy pénzt kapnak.
  • Minden ajándékot szépen be kell csomagolni. E célra csaknem több mint 4 millió tonna csomagolópapír fogy el.

Tudta hogy...

...a legnagyobb karácsonyi ajándék a Szabadság-szobor volt,  
melyet 1886-ban Franciaország ajándékozott az Amerikai Egyesült Államoknak.

  • A valódi vásárlási láz december második felében tör ki és egészen december 24-ig tart, karácsony előtti pénteken és szombaton tetőzik. A karácsonyi eladások 40 %-át a karácsony előtti kilenc nap vásárlásai adják.
  • Annak ellenére, hogy az előző statisztikák ismertek, a kereskedők már október vége előtt megkezdik a karácsonyi reklámkampányokat.
  • Jóval előbb vásárolnak az idősebbek, a jobban szituáltak, főiskolai végzettségűek és a nők.
  • A karácsonyi vásárlás kezdete nincs dátumhoz kötve. Legegyszerűbb dolguk talán az amerikaiaknak van – a tengerentúlon a karácsonyi vásárlások szezonját nem hivatalosan a Black Friday, vagyis a Hálaadás utáni pénteki nap kezdi meg. A Hálaadás napja a negyedik novemberi csütörtökre esik. Ilyenkor azonban az Egyesült Államok lakosságának csaknem 30 %-a már megvette a karácsonyi ajándékokat.
  • Ha már Amerikánál tartunk – a helyiek évente több, mint 5 milliárd dollárt költenek karácsonyi ajándékokra. De mi ebben a furcsa? Elfelejtettük megemlíteni, hogy a háziállatok ajándékairól van szó.
  • Jegyzettell a kezében vásárol, vagy arra vár, hogy valami a „kezébe pottyanjon“? A vásárlók nagy része az ajándékok felét lista szerint veszi meg. A másik fele pedig ösztönösen és véletlenszerűen vásárol.
  • Több, mint 40 % -kal kisebb az esélye annak, hogy gondolkodás nélkül vásárol, ha gyalogosan indul útnak, hiszen kinek van kedve tömegközlekedési eszközökön táskákkal cihelődni? Sokkal inkább hajlamosabb többet vásárolni, ha autóval közlekedik.
  • A szinglik 45 % -kal nagyobb mértékben vásárolnak meggondolatlanul, mint azok, akiknek komoly kapcsolatban élnek.
  • Minden harmadik vásárló túlköltekezik, mivel úgy vélekedik, hogy fontosabb valamit vennie szeretteinek, mint az, ha tartja magát a költségvetéséhez.
  • Azok, akik kényelmesen mobiltelefonon vásárolnak, hajlamosabbak többet költeni, mint azok, akik a boltba mennek az ajándékért.
  • Az ajándékra szánt pénzt az emberek több, mint fele nem teszi félre előre, hanem a decemberi fizetéséből vásárol, illetve hitelt vesz fel.
  • Karácsonyi ajándékra legtöbbet a románok költenek. Fizetésük egyharmadát a boltokban hagyják. A második hely a cseheké, ők fizetésük egynegyedét költik ajándékokra. A harmadik helyen az amerikaiak állnak, akik a karácsonyfa alá helyezett ajándékokra havi fizetésük 15 %-át áldozzák, miközben minden ötödik amerikai hitelt vesz fel.
  • Legjobb dolguk azonban mégiscsak a norvégeknek van. Novemberben csak feleannyi adót fizetnek, hogy majd decemberben több pénzük legyen az ajándékokra. Kedves ajándék az államtól, nem gondolja?
  • Száz emberből kettő a toaletten ülve interneten intézi el karácsonyi bevásárlásait.


Forrás: thechive.com, factretriever.com, wearetop10.com, blogs.constantcontact.com, wikipedia

Oldal nyomtatása
Cikk megosztása