Ez a weboldal már nincs optimalizálva a(z) Mozilla 5.0 böngészőre.
A weboldal tartalmában vagy egyes funkcióinak működésében hibákat tapasztalhat.
A legjobb élményért kérjük használja az alábbi böngészők egyikét:
Különbség van ugyanis egy hétéves iskolás és egy érettségiző között. Ezért még akkor is, ha már valamilyen időkeretet alkalmazunk, egyénileg kell mindent megítélni. Előfordulhat, hogy ezt egyik napról a másikra meg kell változtatnunk.
Fő a flexibilitás
A gyermek hatéves koráig minden döntés fő irányadója a flexibilitás. Legfontosabb, hogy gyermeke ebben a korban megértse a családtagok fontos szerepét, azt, hogy ha szüksége van rá, mindig készségesen segítenek neki.
Hatéves kor után az oktatás formalizálódik és a tanulás konkrétabb. E pillanattól kezdve világosan meg kell határozni az iskolába való felkészüléssel töltött időt. Eleinte elég 15- 20 perccel kezdeni, hogy a gyermek megszokja a rendszeres szorgalmat az asztal mellett ülve. Az évek múlásával ezt az időt növelni kell – nyolc éves korban kb. félóra, tízéves korban 45 perc és tizenkét éves korban egy óra. Később már minimálisan egy óra, de a lecke függvényében lehet több is. Ezek az idők viszont csak hozzávetőlegesek, ugyanis minden a gyermek tanulásra való koncentrálási képességének mértékétől függ. Minden gyermek individuális és amíg az egyiknek rögtön beugrik a tudomány a fejébe, addig a másik hihetetlenül hosszú időt tölt a könyvek felett. Akár így, akár úgy, ne feledkezzen meg a házifeladat közben a szünetről. Tartson akár tízpercenként is szünetet, ha ez a gyereknek jót tesz. Az összpontosítási készség ugyanis gyorsan csökken, az alsó tagozatos diákok esetében ez maximálisan 15 – 20 perc. Elegendő azonban 5 perc szünet, s a gyermek ismét képes újra tanulni.
Melyik tantárgyba invesztáljunk többet?
Nincs olyan specifikus tantárgy, mellyel a gyermeknek többet kellene foglalkoznia. Többen azonban tévesen úgy vélekednek, hogy többet kellene foglalkozniuk a matematikával, a nyelvekkel, illetve a kémiával, mert fontosak, s ezért unszolják őket, hogy tudatosan éppen ezen a téren javítsanak a tudásukon.
Fontos alaposan elemezni a gyermek teljesítőképességét. Lehet, hogy gyermeke egy matematikai géniusz. Miért kellene akkor többet foglalkoznia a matematikával, mint más tantárgyakkal, ahol lehet, hogy nagyobb tartalékai vannak? Bizonyosodjon meg arról, hogy minden tantárgyból készül, de egyidejűleg több időt szán azokra a tantárgyakra, amelyek nehézségeket okoznak neki, legyen az akár a zenei nevelés, akár a testnevelés. A gyermeknek ugyanis képesnek kell lennie arra, hogy minden tantárgyból javítson az eredményein, hogy a lehető legjobb érdemjegyekkel lépjen a következő évfolyamba, ugyanakkor elegendő tudást szerezzen. Amennyiben a gyerek csak azokban a tantárgyakban fog igyekezni, melyek jól mennek neki, s a többi tantárgy mellékvágányra kerül, nagyon sok további érdekes téma és ismeret megismeréséről marad le.
Amennyiben otthon a leckével sokat bajlódik, s Ön is vele együtt, kérjen tanácsot tanárától. Lehet, hogy e gond mögött tanulási zavar áll.