Ez a weboldal már nincs optimalizálva a(z) Mozilla 5.0 böngészőre.
A weboldal tartalmában vagy egyes funkcióinak működésében hibákat tapasztalhat.
A legjobb élményért kérjük használja az alábbi böngészők egyikét:
A pályázat szervezője a TESCO-GLOBAL Zrt. A program az Effekteam Egyesület szakmai közreműködésével valósul meg.
Épp ellenkezőleg. A “Start a jövőért” programot az „Ön választ, mi segítünk” tapasztalataira építettük fel. Ez utóbbi 2016 óta sikerrel futott, és 15 fordulóban közel 350 hazai település több mint 2200 projektjének támogatásán keresztül több mint fél milliárd forinttal segítette a helyi közösségek életét. „Ön választ, mi segítünk” programunk pályázatainak 66 százaléka már eddig a gyermekekkel foglalkozott, így például óvodai és iskolai eszközbeszerzések, épületkorszerűsítések, valamint gyerektáborok, edukációs foglalkozások is megvalósulhattak.
„Ön választ, mi segítünk” programunk örökségét azonban nem csak ily módon visszük tovább, hanem úgy is, hogy a lehetőséget nyitva hagyjuk egyéb jó ügyeket – például az időseket vagy a hátrányos helyzetű felnőtteket – szolgáló pályázatok számára is. A Start a jövőért tehát a 0-25 éves korcsoportra fókuszál, de nem zár ki a helyi közösségek számára fontos más projekteket sem.
A Tesco elkötelezett a fiatalok jövője mellett. „Ön választ, mi segítünk” programunk pályázatainak 66 százaléka már eddig is a gyermekekkel foglalkozott, így például óvodai és iskolai eszközbeszerzések, épületkorszerűsítések, valamint gyerektáborok, edukációs foglalkozások is megvalósulhattak. Munkáltatóként is több intézkedésünk támogatja a fiatalokat, köztük például a kereskedelemben tanulók számára gyakorlati képzést nyújtó Tesco Akadémia vagy a pályakezdőknek szóló képzési programjaink. Mostantól a közösségi programunkban hivatalosan is őket helyezzük előtérbe.
Elsődleges célcsoportunk a gyerekek, serdülők, illetve a 25 év alatti fiatal felnőttek. Az elbírálásnál az őket célzó projektek előnyben részesülnek. (De ahogy említettem, „Ön választ, mi segítünk” programunk örökségét is szeretnénk tovább vinni, ezért a lehetőséget nyitva hagyjuk egyéb jó ügyeket – például az az időseket vagy a hátrányos helyzetű felnőtteket – szolgáló pályázatok számára is. A Start a jövőért tehát a 0-25 éves korcsoportra fókuszál, de nem zár ki a helyi közösségek számára fontos más projekteket sem.)
A „Start a jövőért” pályázati program célja elsősorban a 25 év alattiak életkörülményeinek javítása, hogy a gyerekek és fiatalok minél jobb feltételekkel induljanak az életükben. Azonban a Tesco azokat a kezdeményezéseket szeretné továbbra is támogatni, amelyek korcsoporttól függetlenül segítenek a helyi közösségeknek környezetük és az ott élők körülményeinek fejlesztésében.
A „Start a jövőért” program elsődleges célcsoportja a gyerekek, serdülők, illetve a 25 év alatti fiatal felnőttek. Az elbírálásnál az őket célzó projektek előnyben részesülnek. Az ország különböző pontjain azonban eltérő lehet, hogy milyen jellegű helyi közösségi kezdeményezések fontosak az ott élőknek. Az „Ön választ, mi segítünk” örökségét szeretnénk arra felhasználni, hogy lehetőséget adjunk egyéb jó ügyeknek is, amennyiben azok hatékonyan szolgálják a környéken élők érdekeit.
Az „Ön választ, mi segítünk” programhoz hasonlóan továbbra is évente kétszer írjuk ki a pályázatot, ezzel is nagyban hozzájárulva az áruházaink közelében működő szervezetek, alapítványok, közösségek életéhez.
Az „Ön választ, mi segítünk” programban rendelkezésre álló pénzügyi kerethez képest a támogatási összeget 57 millió forintra emeljük, ami a korábbiakhoz képest minden fordulóban plusz 15 millió forint segítséget jelent a nyertes pályázóknak. A szavazási szakaszba továbbjutott pályázatok pedig az elért helyezésüknek megfelelően minden körzetben 500 ezer, 300 ezer, illetve 150 ezer forintot nyernek.
A független értékelők szakmai szempontok (kidolgozottság, innovativitás, kreativitás, fenntarthatóság, hatás) alapján egy pályázót különdíjra javasolhatnak. Mivel a Tesco fenntartja a jogot, hogy a beérkező pályázatok minőségétől függően több különdíjast is hirdessen, ezért a különdíjak összege a továbbjutó pályázatok, valamint a különdíjasok számának függvényében dől el. A különdíj nyerteseit a szavazási időszak kezdetén hirdetjük ki (az első fordulóban legkésőbb 2025. január 20-ig).
Az „Ön választ, mi segítünk” programban rendelkezésre álló pénzügyi kerethez képest a támogatási összeget 57 millió forintra emeljük, ami a korábbiakhoz képest minden fordulóban plusz 15 millió forint segítséget jelent a nyertes pályázóknak. A szavazási szakaszba továbbjutott pályázatok így az elért helyezésüknek megfelelően – a korábbiaknál magasabb összeget – 500 ezer, 300 ezer, illetve 150 ezer forintot nyernek minden körzetben. Terveink szerint minden fordulóban nagyságrendileg ezt a támogatást fogjuk biztosítani.
2016-ban indítottuk el az „Ön választ, mi segítünk” programot. A gazdasági és társadalmi környezet azóta jelentősen megváltozott. Célunk, hogy minél több kedvezményezettnek nyújtsunk érdemi segítséget. Ennek mentén megújult CSR stratégiánkban úgy határoztuk meg a „Start a jövőért” program támogatási összegét, hogy az valódi változást tudjon hozni a szervezetek működésében és ezáltal a helyi közösségekben, miközben az áruházaink környékén élő lehető legtöbb embert támogatja.
Az első fordulóban az alábbiak a fontos dátumok:
• Pályázatok benyújtása: 2024. október 14. – november 15. 23:59-ig
• Szavazási szakaszba továbbjutó pályázatok kiválasztása: 2024. november 18. – december 13.
• Vásárlói szavazás a körzetenkénti maximum 3 kiválasztott projektre: 2025. január 20. – február 16.
• Vásárlói szavazás végeredményeinek kihirdetése: 2025. február vége.
• Pályázati projektek futamideje: 2025. március 1. – augusztus 31.
A pályázatra civil szervezetek (egyesületek, alapítványok, szövetségek és szociális szövetkezetek), köznevelési, felsőoktatási, család- és gyermekjóléti szolgáltatást nyújtó, szociális, egészségügyi intézmények, könyvtárak és művelődési központok, társasházak, lakásszövetkezetek, nonprofit kis- és középvállalkozások, valamint informális csoportok egyaránt jelentkezhetnek.
A szervezet csak akkor pályázhat, ha bejegyzett székhelye Magyarországon van. Az ország minden településéről lehetséges pályázatot benyújtani, nem kizáró ok, ha a településen nincs Tesco áruház.
A pályamunkát a pályázati adatlap megfelelő kitöltésével nyújthatja be. A pályázati adatlapot a http://www.tesco.hu/kozosseg oldalon éri el.
A pályamunkákat az alábbi kategóriákban várjuk:
• testi és lelki egészség,
• élelmiszer-pazarlás elleni küzdelem,
• környezet- és természetvédelem,
• oktatás és készségfejlesztés,
• művészet és kultúra,
• közösségi tevékenységek és kapcsolatok építése.
A pályázati adatlaphoz az alábbi mellékleteket kérjük csatolni:
• a civil szervezet, szövetség, szociális szövetkezet, magántulajdonban lévő nonprofit KKV irányadó pénzügyi jogszabályoknak megfelelő utolsó elfogadott éves beszámolóját;
• köznevelési, felsőoktatási, család-és gyermekjóléti szolgáltatást nyújtó, szociális, egészségügyi intézmények, valamint könyvtárak és művelődési központok esetén az intézményt létesítő alapító okirat másolatát, és a fenntartónak a projekthez való hozzájáruló nyilatkozatát;
• társasházak/lakásszövetkezetek esetén jegyzőkönyv a lakógyűlésről, amelyből kiderül, hogy a ház lakói tudnak a tervezett fejlesztésről, s ehhez hozzájárulnak.
• azon szervezetek, amelyek TAO támogatásra jogosultak, az erről szóló, a Tao. tv. 24/A. § szerinti határozatot, illetve igazolást.
Továbbá, ha a pályázat ingatlan vagy terület fejlesztését, felújítását érinti , kérjük, csatolják az alábbi dokumentumokat is:
• az ingatlan 30 napnál nem régebbi hiteles tulajdoni lapja (a tulajdoni lap a Földhivatal Online rendszeréből is letölthető),
• az ingatlan tulajdonosának írásbeli hozzájárulása,
• 3 db, a projekt megkezdése előtti állapotot tükröző fénykép.
Ha a pályázat területrendezést-, szépítést érint , kérjük, mindenképpen csatoljanak 3 db, a projekt megkezdése előtti állapotot tükröző fényképet.
Ha informális csoport nyújtja be a pályázatot, akkor a fenti dokumentáción túl egy szándéknyilatkozatot is köteles benyújtani, melyben a befogadó szervezet vállalja, hogy a projekt nyertessége esetén szerződést köt, bankszámláján fogadja támogatást, és gondoskodik annak szabályszerű nyilvántartásáról és elszámolásáról.
Annak érdekében, hogy országszerte minden közösség és pályázó szervezet egyenlő eséllyel indulhasson, valamint ott tudjon pályázni, ahol a programját meg is valósítaná, földrajzi szempontokat, az áruházak elhelyezkedését, valamint a vásárlói mozgásokat is figyelembe véve 60 körzetre osztottuk az országot. A körzetek listája https://tesco.hu/kozosseg/downloads/ oldalon elérhető, letölthető.
A jelentkezési adatlap kitöltésével a rendszer automatikusan besorolja a pályamunkát benyújtó szervezetet a megfelelő körzethez. Az „Ön választ, mi segítünk” program kezdete óta használjuk ezt a rendszert, amely hatékony működést biztosít.
A pályázatok elbírálásánál a következő szempontok érvényesülnek:
• célcsoportra kifejtett hatás,
• célcsoport bevonása,
• Tesco munkatársainak bevonása,
• költségvetés,
• láthatóság,
• megvalósíthatóság.
A szakmai elbírálás során előnyben részesülnek azon projektek,
• melyek elsődleges célcsoportja a 0-25 év közötti korcsoport vagy ezen korcsoport aktív bevonása;
• melyek hosszabb távú folyamatok részeként végzett, fennmaradó hatású tevékenységek az egyszeri, alkalmi rendezvényekhez képest;
• melyek során a célcsoport tagjai körében igényfelmérés történt, a projekt a célcsoport és a helyi közösség tagjaival együtt kerül megtervezésre és megvalósításra, valamint együtt gondoskodnak a projekt fenntarthatóságáról; és
• melyek megvalósításában a Tesco áruházak dolgozói is bevonásra kerülnek.
A „Start a jövőért” program célja, hogy olyan pályázatokhoz nyújtson támogatást, amelyek ott fejtik ki jótékony hatásukat, ahol a Tesco által érintett közösségek, az áruházlánc vásárlói és dolgozói élnek. Fontosnak tartjuk, hogy munkatársaink aktívan részt vegyenek a helyi közösségek életében, ismerjék azok terveit, kihívásait, így a pályázat elbírálásakor előnyt jelenthet, ha a pályázó be tudja vonni projektjébe önkéntesként, vagy más egyéb módon a Tesco munkatársait is. Ezzel segíthetnek kollégáinknak abban, hogy jobban megismerjék a helyben működő szervezeteket és az általuk támogatott célokat.
A megadott jelentkezési határidőig beérkezett pályázatokat az Effekteam Egyesület szakértői, mint a Tesco független szakmai partnerei értékelik majd. A benyújtott pályázatok formai és jogi adminisztratív előszűrésen mennek át a pályázat beadásától számított 15 munkanapon belül.
Ezt követően az értékelők körzetenként maximum három pályázatot választanak ki, amelyek továbbjutnak a szavazási szakaszba, ahol a Tesco vásárlói és munkatársai kezébe adja a döntést, hogy az egyes körzetekben melyik civil szervezet nyerje el a nettó 500.000 forintos, 300.000 forintos, illetve 150.000 forintos támogatást.
A vásárlók az első fordulóban 2025. január 20. és február 16. között szavazhatnak majd a továbbjutott pályázatokra. Minden vásárlás után 1 darab zsetont kapnak, amit az áruházakban kihelyezett zsetongyűjtő pontokon dobhatnak be a kiválasztott és támogatott szervezet, illetve pályázati program mellé.
A nyertes pályázatokat 2025. február végén hirdeti ki a Tesco.
A pályázati űrlap egyik legfontosabb kérdése, hogy „Miért szavazzanak Önökre a vásárlók?”. A zsetongyűjtő pontokra ezen kérdésre adott válasz kerül ki, azaz az áruházlánc vásárlói erre a kérdésre adott válaszukból tájékozódnak a pályázatról. A TESCO-GLOBAL Zrt. fenntartja a jogot, hogy a „Miért szavazzanak Önökre a vásárlók?” részt, illetve a projekt címét stilisztikailag módosítsa a közérthetőség kedvéért.
A Tesco vásárlói 2025. január 20. és 2025. február 16. között minden vásárlás után 1 darab zsetont kapnak, amit az áruházakban kihelyezett zsetongyűjtő pontokon dobhatnak be a kiválasztott és támogatott szervezet és pályázati program mellé.
A szavazatok aktuális állását összesen négy alkalommal hozzuk nyilvánosságra a www.tesco.hu/kozosseg oldalon a következő módon:
• a január 27-i héten közzétett eredmény tartalmazza az adott körzet összes áruházának összes zsetongyűjtőjébe beérkezett szavazatok számát az első hétre vonatkozóan (jan. 20-26.)
• a február 3-i héten közzétett eredmény összevontan tartalmazza az első két hét eredményét, figyelembe véve az adott körzet összes áruházának összes zsetongyűjtőjébe beérkezett szavazatok számát (jan. 27. – febr. 2.)
• a február 10-i héten közzétett eredmény összevontan tartalmazza az első három hét eredményét, figyelembe véve az adott körzet összes áruházának összes zsetongyűjtőjébe beérkezett szavazatok számát (febr. 3. – febr. 9.)
• a végeredményt a pályázati kiírásban szereplő időpontban (azaz 2025. február végén) tesszük közzé úgy, hogy az tartalmazza a teljes pályázati időszakban az adott szervezetre vonatkozó összes beérkezett szavazatot, azaz összevontan az 1., a 2., a 3. és a 4. heti eredményeket.
A szavazási időszakban számtalan lehetősége van szavazókat toborozni. Saját önkéntesei és támogatói körének mozgósításán túl szervezhet akciókat a pályázati körzetéhez tartozó Tesco áruházakban is. Ehhez vegye fel a kapcsolatot a helyi Tesco munkatársaival, további tippeket pedig a toborzáshoz a http://www.tesco.hu/kozosseg oldalon talál.
Felhívjuk a pályázók figyelmét ugyanakkor, hogy a pályázat során, különösen a szavazás során tanúsított nem etikus magatartás a pályázó szervezet kizárását vonhatja maga után.
A szavazási szakaszban lehetősége van a Tesco áruházakban a vásárlók szavazataiért kampányolni. Ehhez minden pályázónak a körzetéhez tartozó Tesco áruházzal kell felvennie a kapcsolatot, az áruházban pedig segítenek helyszínt és időpontot találni a szavazatgyűjtő akcióhoz.
Volt már példa arra, hogy előfordultak kisebb problémák a szavazási szakaszban, ugyanakkor mindig figyelünk arra, hogy ezek ne befolyásolják a szavazás állását. Minden továbbjutó pályázónak fontos, hogy a lehető legmagasabb támogatási összeget nyerje, ezért jellemzően szorosan figyelik a szavazás menetét, és jelzik, ha szokatlanságot vagy furcsaságot tapasztalnak. Ezeket a kozossegipalyazat@tesco.hu e-mail címre küldött üzenetben lehet bejelenteni, és azonnal kivizsgáljuk, illetve minél gyorsabban kezeljük őket.
A nyertes projektek számára a támogatás kifizetése a támogatási szerződés megkötését követően történik. A nyertesek kötelesek a pályázatra benyújtott projektet 2025. augusztus 31-ig lezárni.
A szerződést a nyertes pályázókkal a TESCO-GLOBAL Zrt. partnere, az Effekteam Egyesület köti meg; munkatársa a sikeres pályázókkal külön veszi majd fel a kapcsolatot.
Minden, a pályázatban leírt és az értékelők által jóváhagyott tevékenységhez szükséges kiadás fedezésére, így
• anyagok és eszközök,
• utazás, szállítás,
• szolgáltatások,
• szakértői díjak és
• bérek költségeire.
Fontos, hogy a bérköltségek nem haladhatják meg a támogatás 50%-át. A támogatás nem fordítható a projekthez nem kapcsolódó, vagy a szerződés aláírása előtt keletkezett költségekre, illetve általános működési költségekre sem. A költségeket a magyar számviteli szabályok szerint kell nyilvántartani a támogatott szervezet könyvelésében.
A támogatottnak a projekt lezárását követő 30 napon belül tartalmi és pénzügyi beszámolót kell készítenie, amelyekben többek között részletesen ki kell térni a tevékenységekre, eredményekre, elért hatásokra és a kiadások megfelelő dokumentációval alátámasztott részletes bemutatására.
A Tesco jogosult az „Start a jövőért” program külső és belső kommunikációja során a szavazási szakaszba jutott pályázók nevét felhasználni, programjukat bemutatni, továbbá a már megvalósult projektek eredményeit közzétenni. Ahogy az „Ön választ, mi segítünk” program esetén, úgy most is szeretnénk ezeket bemutatni kommunikációs csatornáinkon.