Egészséges életmód Fitt életmód Könnyítsen étrendjén a nyáron

Megérkeztek a forró nyári napok, a meleg szvetterek már nem segítenek és a könnyű ruhákban minden téli vétkezés meglátszik. Mentsük tehát a helyzetet és változtassunk együtt táplálkozási szokásainkon, hogy ne terheljük gyomunkat és szervezetünket átállíthatjuk egy tűrhetőbb működési módra.

Sokan úgy gondolják, hogy nyáron változik a kalóriaigény és elég kevesebbet enni. Ez azonban nincs így. Az egész trükk lényege az, hogy  kiegyensúlyozottan együnk, figyelembe véve a végzett fizikai aktivitást. A nyári napokon a parki sétát és a fitklubos súlyzóemelést váltsuk fel sétával, vízi sportokkal és tánccal, de ez nem jelenti azt, hogy féktelenül ehetünk. A nyári étrend változtatásainak ugyanis a friss szezontermékek fogyasztására kellene irányulnia.

Az alfát és omegát a saláták jelentik
A tányéron levő sláger garantáltan a saláta, mely lehet főfogás, körítés és desszert is. Megbízható alap ehhez a paradicsom, padlizsán, leveles saláták és az uborka. Az étrendjéből ne hagyja ki a hüvelyeseket sem, mert sok vitamint, szénhidrátot, rostanyagot és fehérjéket tartalmaznak. Az ezeket tartalmazó legtöbb étel meleg, sűrű és a gyomornak is nehéz lehet, de más módon is lehet ezeket variálni. Hideg saláták hüvelyeskből – például lencsesaláta uborkával, fehérbab saláta sült sárgarépával, vagy babsaláta surimi rudacskákkal. Ízletes, hidegen tálalható krémeket is lehet belőlük készíteni, mint a zöldborsókrém vagy a babkrém.

A könnyű levesek is jó ötlet. Tökéletes választás egy kis extra szűz olívaolajjal, balzsamecettel, citrommal és friss fűszernövényekkel.

Mi legyen a sütemény helyett?
Nyáron igen kedveltek az aktuális piknikek és grillpartik. Használja ki ezt az alkalmat és készítsen grillezett húst, halat, vagy zöldséget, ez biztosan jobb megoldás, mint a rántott hús, vagy sűrített tejfölös szószok készítése. Ne feledje, hogy gyümölcsöt is grillezhet, mely így egy nem hagyományos desszertté válik, helyettesítve a krémes és puncsos süteményeket egy finom ebéd után. A gyümölcs az antioxidánsok, C vitamin, karotenoidok és likopén  kiváló forrása. Őszibarack, szőlő, dinnye, nyáribarack, vagy az eper. Ezt mind eheti csak úgy, vagy felhasználhatja salátákba és gyümölcslevekbe.

Ne feledkezzen meg a rendszeres folyadékpótlásról. Egész nyár folyamán természetesnek kellene lennie, hogy alapvetően elegendő napi vízmennyiséget fogyasszon, mielőtt még szomjúságérzete lenne. A víz alternatívája a házi limonádé – elég hozzáadni pár citromkarikát, uborkaszeleteket, vagy mentaleveleket. Jó választás a hűtött tea is. Bármi után is nyúl, figyeljen a cukormennyiségre.

Forrás: nutrigenservice.com, consejosdenutricion.blogspot.comß

Publikálva: 5 hónapja
Oldal nyomtatása
Cikk megosztása