Egészséges életmód Egészséges ételek Egészséges grillfogások gyerekeknek

Ön is lehet a grill mestere és gazdagíthatja a menüt egy kisebb összejövetelen! Íme néhány tipp érdekes ételekre a legkisebbek számára!

Rablóhús

A rablóhús gondolata önmagában nagy szabadságot ad a készítőjének. Az egyes hozzávalókat saját vagy a gyermek szájíze szerint válogathatja. Az étel formája is nagyon vonzó. A különböző színű- és ízű hozzávalók még a legrosszabb evő gyermekben is jó étvágyat ébreszt.

A rablóhús összeállításánál ne feledjük megfelelően kiválasztani a különböző zöldségeket. Némelyik zöldségfajta nem alkalmas a hőkezelésre, és könnyen a tűzbe eshet (például paradicsom). Más zöldség elkészítése időigényes lehet, illetve magas hőmérsékletet igényel ahhoz, hogy ehető legyen (például burgonya). A szerkesztőségünk kedvencei közé tartozik mindenképpen a paprika, csiperkegomba, cukkini, sárgarépa és a spárga.

Ne féljen kísérletezni! Ha úgy gondolja, hogy más hozzávaló illik, bátran használjon gyümölcsöt is. A rablóhúshoz ideális az ananász és az alma. Ez igaz a húsra is. Hagyományos csirke helyett használjon bátran pulykahúst vagy halat. Kiváló erre a célra a lazac. Természetesen hús nélkül is készíthet kiváló rablóhúst. Öné a választás!

Töltött csiperkegomba

Hasonlóan, mint a rablóhús esetén, a töltött csiperkegomba receptjében is javasolt a saját ízvilágra, fantáziára, illetve a gyerekek kívánságaira hagyatkozni. A gomba nem igényel különösebb gondozást, és sütés közben sem szükséges nagyon odafigyelni. Elegendő alufóliába becsomagolni, és időnként ellenőrizni az állapotát.

Mivel töltsük meg a gombát? A válasz egyszerű: legkedveltebb hozzávalókkal. Akár bolognese stílusú tölteléket is készíthetünk. Vágjunk apró kockákra néhány paradicsomot, tegyünk hozzá apróra vágott hagymát és sárgarépát. Ne feledjük a töltött gombát reszelt mozzarella sajttal megszórni, és kész is a mennyei finomság!

A töltelékhez joghurtos szószt is készíthetünk.

Sovány hús

A sokak kedvencét – a zsíros sertés tarját – helyettesítsük inkább sovány hússal, ha az étel a legkisebbek tányérjára is kerül. Javasoljuk a csirke- és pulykamellet. Ebben az esetben a siker kulcsa a megfelelő pác.

Az alapnak kiváló a méz, szójaszósz és citromlé. A többit a fantáziájára bízzuk. Ne feledkezzünk meg azonban néhány fontos szabályról:

  • a pácolt húsdarabok legyenek lehetőleg egyforma méretűek,
  • ha sok zöldfűszert is használ a pácoláshoz, grillezés előtt távolítsa el azokat a hús felszínéről, mert könnyen odaéghetnek, és kellemetlen ízt hagyhatnak rajta,
  • ha elfelejtette a húst időben bepácolni, nem kell kétségbe esni, grillezés előtt is megteheti; a kisebb húsdarabok gyorsan felszívják az ízeket.

És végül a szerkesztőségünk tippje: a kakukkfű kiválóan ízesíti a szárnyas húsokat!

Péksütemény

A lakomához péksütemény is jár! Azonban különleges ételekhez nem illik a sima kenyér.

A különleges pirított kenyér alapja a vaj, melyet magunk készítünk, apróra vágott snidlinggel és egy csepp összenyomott foghagymával ízesítjük. Mindent alaposan összekeverünk, míg sima nem lesz, és rákenjük a kenyérszeletekre, melyeket csak ezután tesszük rá a grillre. Amint a pirított kenyér aranysárga lesz, a tetejére rászórunk egy kis reszelt sajtot, és máris tálalhatjuk.

A gyerekek szeretik a bagettet és a kenyeret is. Süteményes formák segítségével akár különleges formájú szeleteket is készíthetünk. A kicsiknek biztosan nagyobb lesz az étvágyuk!

Gyümölcs

Egyetlen összejövetel sem lehet desszert nélkül, amely gyorsan varázsolható akár grillezett gyümölcsből is. Sült almát javaslunk, mely könnyen és gyorsan elkészíthető. Az almákat vágja ketté, és szórjon bele szegfűszeget. Grillezze meg mindkét oldalát, tálalja mézzel és fahéjjal. Ennek a finomságnak nem fognak ellenállni felnőttek, sem gyerekek.

Egy másik kiváló desszert a sült banán csokoládéval. A gyümölcsöt vágja félbe, és az így kialakított üregbe tegyen néhány darabka csokoládét. A csokoládé elolvad, és kitölti az üreget.

Alapszabályok

Minden élelmiszer esetén, amit ráteszünk a grillrácsra, tartsunk be néhány alapszabályt, hogy a grillezett étel egészséges legyen a gyermekek, és más vendégek számára is:

  • grillezés előtt alaposan tisztítsuk meg a rácsot,
  • sütéshez használjunk speciális tálcákat vagy alufóliát,
  • ügyeljünk arra, hogy ne égessük oda az ételt, mert az nagyon egészségtelen,
  • só és erős fűszerek helyett használjunk inkább természetes zöldfűszereket.

Published: 3 hónapja
Oldal nyomtatása
Cikk megosztása