Egészséges életmód Egészséges ételek 7 élelmiszer a tavaszi fáradság legyőzéséhez

Ha télen nem törődtünk megfelelően a szervezetünkkel, tavasszal megtapasztalhatjuk annak negatív hatását.

Ha a testünk nem kapott elég napfényt, nem mozogtunk, kevés gyümölcsöt és zöldséget fogyasztottunk, most jelentkezhet a fáradtság és kimerültség. A szervezetünk vitaminhiányban szenvedhet. Az alábbiakban felsorolt 7 élelmiszert mindenképpen iktassuk be az étrendünkbe.

  • Banán

A banán javítja a hangulatot! A banán triptofán aminosavat tartalmaz, ami a szervezetben szerotoninná, vagyis boldogsághormonná alakul át. A banánnak hála jobban dolgozik az agy, megnő a koncentráló képesség. Ennek oka a magnézium, amely nagy mennyiségben található a banánban. A gyümölcs további alkotó eleme a B6-vitamin, mely nyugtatja az idegeket. De ezzel még nincs vége. Egy közepes nagyságú banán elfogyasztásával a szervezetünk a javasolt napi C-vitamin szükséglet 11%-ához, a magnézium 8%-ához és a mangán 14%-ához jut hozzá.

  • Szezámmag

A téli időszakban esetleg legyengült immunrendszernek főleg a cink segíthet. Fogyasszunk szezámmagot, amely az immunrendszer erősítő hatása mellett az anyagcserét is támogatja. A szezámmagban található B csoportba tartozó vitaminok, a magnézium és a foszfor a depresszió és neurózis ellenszerei. A mangán, a kalciummal és cinkkel együtt hatékony csapatot alkot, ami sikeresen leküzdhet számos köröm-, haj- és bőrbetegséget.

  • Lencse

Sokan csak az újévi szokásokhoz tartozó ételként ismerik a lencsét, és nem tudják, hogy a lencse a vas gazdag forrása. A vas pedig a vörösvérsejtek fő alkotóelemének, a hemoglobinnak az alapja, mely a tüdőben megköti az oxigént, és azt további fontos szervekhez juttatja el. Emellett a lencse csak kis mennyiségben tartalmaz zsiradékot, ám annál nagyobb mennyiségben található benne fehérje és rostanyag. A lencse a belekben megköti a koleszterint, és támogatja annak kiürítését a szervezetből. A lencsében található továbbá magnézium, cink, kalcium, kálium és néhány fajta B-vitamin.

  • Papaya

Ez az egzotikus gyümölcs hozzájárul az allergia és fertőzés elleni védekezéshez. A papayában található enzim pozitív hatással van az anyagcserére. Tisztító hatása is van, mivel segíti az emésztőrendszerben esetlegesen található paraziták, a bőrben előforduló toxinok eltávolítását. A papayában található enzimek feszesítik a kollagén szöveteket, támogatják az elhalt bőrsejtek eltávolítását. A papaya fogyasztásának köszönhetően a bőr rugalmas, ragyogó lesz. A papaya gyümölcshúsa az A, B, C és E-vitaminok mellett kalciumot is tartalmaz. Akinek sikerül legyőzni ezen szupergyümölcs kissé keserű ízét, nem fogja megbánni.

  • Zabpehely

Ha már elért minket a tavaszi fáradtság, a zabpehely segíthet feltöltődni energiával. Ideális egy zabpelyhes reggelivel kezdeni a napot. Amint a szacharidok fokozatosan a vérkeringésbe jutnak, folyamatosan növekedni fog az energiaszint is. A zabpehely laktató hatása akár hosszabb ideig is eltart, ráadásul kalciumot, káliumot, mangánt, E- és B-vitamint is tartalmaz, melyek segítségével könnyen leküzdhetjük a fáradságot és a stresszt.

  • Lazac

A lazac az omega-3 zsírsavak gazdag forrása, a hal fogyasztása ezért javítja a hangulatot, és pozitívan hat az emlékezetre. Ezen zsírsavak ráadásul csökkentik az artritisz, szív- és érrendszeri betegségek és egyes rosszindulatú daganatok kialakulásának kockázatát. A számos ásványianyag közül érdemes kiemelni a szelént, magnéziumot és jódot, melyek hozzájárulnak az általános lelki- és fizikai egészséghez. A jód nagyrészt a pajzsmirigybe kerül, döntően befolyásolva a tápanyagokból keletkező energia elosztását.

  • Brokkoli

A brokkolit szuperélelmiszernek is nevezik. Erős antioxidánsról van szó, mely erősíti a szervezet védekezőképességét. A brokkoli gazdag káliumforrás. A káliumnak fontos szerepe van az izmok-, a szív- és az idegrendszer megfelelő működése szempontjából.  A brokkoliban a kálium mellett kalcium, A- és C-vitamin, folsav, foszfor, króm és béta karotin is található.

Akár érint minket a tavaszi fáradság, akár nem, a vitaminok és tápanyagok biztosításáról folyamatosan is gondoskodhatunk. Nem csak az étrendváltozás segíthet a tavaszi fáradság elleni harcban. Javasolt beiktatni egy kis mozgást is a friss levegőn. Mindenkinek megfelelő módot kell találni a kikapcsolódáshoz és a hatékony pihenéshez. Éljen a tavaszi fáradságmentes tavasz!

Publikálva: Több mint egy éve
Oldal nyomtatása
Cikk megosztása

Cikkek

Hoppá! Az Ön által beállított szűrők nem hoztak találatot. Kérjük, módosítsa a keresési feltételeket!

Szeretettel tálalva

Hoppá! Az Ön által beállított szűrők nem hoztak találatot. Kérjük, módosítsa a keresési feltételeket!