icon_search

    Maradjon velünk kapcsolatban a GDPR után is!

    Tudta, hogy hamarosan életbe lép az Európai Unió új adatvédelmi rendelete (a GDPR)? Biztosan hallott már róla, de hadd adjunk Önnek egy rövid áttekintést arról, mit jelent ez majd Önnek a Tesco vásárlójaként.

    Átlátható adatvédelem

    A Tescónál azon dolgozunk, hogy napról napra többet nyújthassunk vásárlóinknak. A vásárlóink által megadott személyes adatok kezelése kiemelt fontosságú része ennek a munkának. Nagyon komolyan vesszük a magánszféra védelmét, és elkötelezettek vagyunk az Ön személyes adatainak és magánszférájának tiszteletben tartása iránt, hiszen az az érdekünk, hogy a vásárlók álljanak a középpontjában mindennek, amit teszünk. Szeretnénk Önt biztosítani arról, hogy nálunk a személyes adatai biztonságban vannak. Célunk, hogy átláthatóak legyünk vásárlóink számára, egyben biztosítva számukra, hogy tisztában legyenek azzal, hogy miként használjuk a személyes adataikat abból a célból, hogy még jobb és személyre szabottabb vásárlói élményt nyújthassunk számukra. E célból hamarosan ismét felvesszük Önnel a kapcsolatot, hogy tájékoztassuk Önt az új adatvédelmi és cookie szabályzatunkról, és a vásárlóknak nyújtott legfontosabb szolgáltatásainkat szabályozó Általános Szerződési Feltételekben (ÁSZF) történt változásokról. Ez biztosítja azt, hogy 2018. május 25-ét követően is kapcsolatban maradhassunk Önnel.

    1. Miről szól a jogszabályi változás?

    Az EU új Általános Adatvédelmi Rendelete (a továbbiakban: a GDPR) 2018. május 25-én lép életbe. Azért hozták létre, hogy Ön jobban kontrolálhassa hogy a vállalkozások hogyan gyűjtik és használják az Ön személyes adatait. Ez egy uniós rendelet, ezért az EU-n belül működő valamennyi szervezetre (például a Tesco) vonatkozik, továbbá azokra a világszerte működő vállalkozásokra is, akik az uniós állampolgárok személyes adatait kezelik. Ennek a változásnak kiemelt része és eredménye az átláthatóság, mivel Önnek tudnia kell, hogy egy Önre vonatkozó személyes információt hogyan használnak; olyan esetekben például, mint amikor Ön használni kívánja szolgáltatásainkat, mint a Clubcard hűségprogram, az Online Bevásárlás vagy az elektronikus marketing kommunikáció (vagyis Tesco hírlevelek fogadása). A GDPR új jogokat biztosít az érintettek számára, mint például az adathordozhatóság joga és a törléshez való jog. Az adathordozhatóság új jog, amely lehetővé teszi bárki számára az EU-n belül, hogy az adatait átvigye egyik szervezettől egy másikhoz. Ez teljesen ingyenes, ami lehetővé teszi a vásárlók számára a szolgáltatók közötti váltást. Az adatoknak egy strukturált, általánosan használt és gépileg olvasható formában (például JSON) történő elektronikus továbbítását és átadását jelenti, amelyet a Tescónál is használni fogunk. A törléshez való jog (más néven „a felejtés joga") biztosítani fogja az érintettek számára, hogy bizonyos esetekben kérhetik az adataik törlését. Ez a jog azonban nem abszolút, és csak bizonyos körülmények között gyakorolható, például, amikor a személyes adatok már nem szükségesek arra a célra, amelyből eredetileg gyűjtötték vagy kezelték azokat, vagy amikor az adatkezelés az egyén által később visszavont hozzájáruláson alapult, és annak kezelésére nincs más jogalap. Az adatvédelmi jogszabályok alapján már meglévő jogai, mint például az adatokhoz való hozzáféréshez joga és a helyesbítéshez való jog, az adatkezelés korlátozásának joga vagy az adatkezelés elleni tiltakozás joga továbbra is megmaradnak, ezeket Ön 2018. május 25-e után is gyakorolhatja.

    2. Hogyan biztosítja a Tesco a saját átláthatóságát?

    Eddig a vásárlóinknak nyújtott szolgáltatásaink esetében különböző adatvédelmi és cookie szabályzatokban szabályoztuk az adatvédelmet. Bizonyos esetekben az adatvédelemről és a cookie-król szóló szabályok a szolgáltatásokat (pl. Clubcard, Online Bevásárlás, és marketing hírlevelek) szabályozó Általános Szerződési Feltételekben kerültek meghatározásra. Azért, hogy ezt könnyebbé és egyszerűbbé tegyük az Ön számára, új, egy dokumentumba foglalt adatvédelmi és cookie szabályzatot hoztunk létre, amelyből Ön megtudhatja, hogyan biztosítjuk az adatvédelmet és hogyan kezeljük az Ön személyes adatait, amikor kapcsolatba lép velünk vagy igénybe veszi bármelyik szolgáltatásunkat. Azaz, ebben az egységes adatvédelmi és cookie szabályzatban meg fog találni az adatvédelemhez és a magánszférához kapcsolódó minden érdekes és hasznos információt, függetlenül attól, hogy tagja-e és élvezi –e az előnyeit a Tesco Clubcard hűségprogramnak, rendel-e termékeket az Online Bevásárlás szolgáltatáson keresztül, feliratkozott-e a Tesco marketing hírlevelére, vagy egyszerűen csak nálunk szokott vásárolni. Ez a szabályzat egy egyszerű tájékoztatást is tartalmaz arról, hogy Ön hogyan gyakorolhatja az érintetti jogait. Mindenekelőtt azt szeretnénk biztosítani, hogy egyértelmű legyen az Ön számára az, hogy hogyan gyűjtjük és használjuk a személyes adatait azért, hogy még jobb és személyre szabottabb vásárlói élményt nyújtsunk a Tescós vásárlása során. Ilyen célok mellett szövegeztük meg az új adatvédelmi és cookie szabályzatunkat, oly módon, hogy egyértelmű legyen az Ön számára, hogy: •hogyan kombináljuk a személyes adatait, amit az online és az áruházi vásárlásai során gyűjtünk Öntől, hogy olyan szolgáltatásokat és marketing kommunikációt tudjunk Önnek nyújtani és küldeni, ideértve az online hirdetéseket is, amelyekről azt gondoljuk, hogy a legjobban érdekelheti Önt. •hogyan osztjuk meg az Ön személyes adatait más cégekkel a Tesco Csoporton belül.

    3. Mit kell tudnia a Clubcard hűségprogramról és az Online Bevásárlásról?

    A Clubcard hűségprogram feltételeit áttekintettük és módosítottuk annak érdekében, hogy rövidebb, egyértelmű és felhasználóbarát legyen, azaz könnyen olvashatóvá és érthetővé tegyük. Szeretnénk azonban felhívni a figyelmét arra, hogy ezek a változtatások nem befolyásolják az Ön, mint a Clubcard hűségprogram tagjának jogait és érdekeit. A Clubcard hűségprogramunk feltételei (beleértve a Clubcard pontok gyűjtését, a kuponok vagy utalványok beváltását, stb.) nem változnak meg, így az Általános Szerződést Feltételek változásai nincsenek hatással a már összegyűjtött Clubcard pontokra, vagy a tőlünk kapott kuponokra, utalványokra. Az Online Bevásárlás feltételeit szintén áttekintettük és módosítottuk a GDPR új követelményei alapján szükséges mértékben. Amint korábban említettük, ezeket a változtatásokat elmagyarázzuk majd az új adatvédelmi és cookie szabályzatban. Az új adatvédelmi és cookie szabályzat, valamint a Clubcard hűségprogram és az Online Bevásárlás módosított ÁSZF-jei 2018. május 10-étől lépnek életbe. Szeretnénk, hogy Önnek elegendő idő álljon rendelkezésére ahhoz, hogy megismerkedjen az új szabályokkal, mielőtt azok hatályba lépnének. Ezért hamarosan ismét kapcsolatba lépünk Önnel, hogy az összes fent említett dokumentumra mutató hivatkozást a rendelkezésére bocsáthassuk, így figyelmesen el tudja olvasni azokat a hatályba lépésük előtt.

    4. Milyen változások várhatóak a Tesco marketing kommunikációjában (e-mail és SMS)?

    Amennyiben Ön eddig érdeklődést mutatott az elektronikus eszközökön keresztül (például e-mailen vagy SMS-ben) küldött marketing kommunikációban, akkor továbbra is megkapja azokat, kivéve, ha szeretne azokról leiratkozni. Tiszteletben tartjuk ezt a döntését, így bármikor meggondolhatja magát, ha a továbbiakban nem szeretne tőlünk marketing kommunikációt kapni. Üzenetünkben, amelyet hamarosan küldeni fogunk, találni fog egy speciális leiratkozási linket, amelyet akkor tud használni, ha úgy dönt, hogy szeretne leiratkozni elektronikus hírleveleinkről. Ha Ön úgy dönt, hogy 2018. május 25-ét követően is kapcsolatban marad velünk, kérjük, ne felejtse, hogy bármikor dönthet úgy, hogy leiratkozik a marketing kommunikációnkról: egyszerűen kattintson az adott levelezésben szereplő leiratkozási linkre.

    Gyakran Ismételt Kérdések

    1.Mi lesz 2018. május 25-én?

    A GDPR minden EU-tagállamban alkalmazandó lesz. Az új adatvédelmi és cookie szabályzatunk is ettől a naptól lesz kötelező érvényű (mivel az az azt megelőző naptól lép életbe), hasonlóan a Tesco Clubcard és az Online Bevásárlás szolgáltatásokra vonatkozó, módosított Általános Szerződési Feltételek. A Tesco az Ön személyes adatait a GDPR-nak megfelelve fogja kezelni, ahogyan ezt ez a dokumentum is tartalmazza.

    2.Továbbra is Clubcard tag maradok?

    Természetesen továbbra is tagja marad a Clubcard hűségprogramnak és megtartja felhasználói fiókját, valamint kézbesítjük Önnek üzeneteit, amelyeket eddig is kapott, kivéve, ha úgy dönt, hogy leiratkozik azokról vagy törli felhasználói fiókját.

    3.Továbbra is igénybe vehetem az Online Bevásárlás szolgáltatást?

    A Clubcard hűségprogramhoz hasonlóan Ön továbbra is regisztrált tagja marad az Online Bevásárlás szolgáltatásnak, megtartja a felhasználói fiókját és kézbesítjük Önnek az üzeneteit, amelyeket eddig is kapott, kivéve, ha úgy dönt, hogy leiratkozik azokról vagy törli felhasználói fiókját.

    4.Hol találok majd információkat az adatvédelemről és az ezzel kapcsolatos témákról?

    Kérjük, olvassa el az új adatvédelmi és cookie szabályzatunkat. A dokumentumra mutató linket a következő üzenet tartalmazza, amelyet hamarosan meg fogunk Önnek küldeni.

    5.Mikortól lép életbe az új adatvédelmi és cookie szabályzat?

    Az új adatvédelmi és cookie szabályzat 2018. május 10-től lép életbe.

    6.Mikortól lépnek életbe a Clubcard hűségprogram és az Online Bevásárlás új Általános Szerződési Feltételei?

    A Clubcard hűségprogram és az Online Bevásárlás új Általános Szerződési Feltételei 2018. május 10-én lépnek életbe.

    7.Szükséges –e bármit tennem ahhoz, hogy továbbra is megkapjam a Tesco marketing kommunikációit?

    Nem, Önnek nincs teendője ezzel. Minden olyan SMS-t és e-mailt meg fog kapni tőlünk, amelyekre korábban feliratkozott, kivéve, ha úgy dönt, hogy azokról leiratkozik. Mi csak tájékoztatni szeretnénk Önt a szolgáltatásainkra vonatkozó módosított Általános Szerződési Feltételekről, valamint az új Adatvédelmi és cookie szabályzatunkról, hogy tisztában legyen azzal, milyen védelmet élveznek a személyes adatai 2018. május 25 után.

    8.Lesz lehetőségem arra, hogy leiratkozhassak a Tesco marketing kommunikációjáról 2018. május 25-ét követően?

    Igen, bármikor leiratkozhat a kommunikációnkról, egyszerűen kattintson az általunk küldött minden egyes kommunikációban megtalálható leiratkozási linkre.

    További kérdése van?

    Ha kérdése van, segítünk! Hívja a vásárlói forróvonalat hétfőtől vasárnapig 08:00 és 23:00 óra között, a 06-80-734-734-es telefonszámon! Ha kérdése van, segítünk!