Megosztás
Értékelés

Amit a laktózmentes étrendről tudni kell!

0 értékelés
Értékeljen
Egyre gyakrabban előforduló ételallergia a laktózérzékenység, amelyet a tejtermékekben előforduló tejcukor vált ki, és amely rengeteg kellemetlenséget (hasmenés, puffadás, gyomorfájdalom, rossz közérzet) okozhat.

Jó eséllyel megállapítható a tejcukorérzékenység, ha a tejtermékek fogyasztása után rendszeresen érezzük ezeket a tüneteket, ám a tejcukrot tartalmazó élelmiszerek elhagyása után megszűnnek panaszaink.
Nemcsak a laktózérzékenyek számára, hanem bárkinek hasznos lehet, ha megfogadunk néhány tanácsot.

Kéttípusú élelmiszerben találhatunk tejcukrot: tejtermékekben, illetve olyan csomagolt, feldolgozott élelmiszerekben, amelyekben a tejcukor hozzáadott adalékként szerepel.
Természetesen nem arról van szó, hogy minden tejtermékről le kell mondanunk, sokféle laktózmentes tej, tejtermék kapható. Bátran fogyaszthatunk kefirt, félkemény, kemény sajtokat, élőflórás termékeket, továbbá a zöldség, gyümölcs, natúr hús, hal, tofu is az étrendünkben maradhat. Ezeken kívül különböző tejhelyettesítő italokat (rizsital, kókuszital, szójaital, mandulaital) is nagy választékban vásárolhatunk. Ne feledkezzünk el a tejtermékek nélkülözése miatt a kalcium pótlásáról, ha csak tehetjük, kalciummal dúsítottakat vásároljunk.

Fontos még tudni, hogy sok csomagolt élelmiszerben is megtalálható a tejcukor adalékanyagként, ezért érdemes alaposan szemügyre venni a csomagoláson feltüntetett összetevőket. Ha  mégis bizonytalanokká váltunk, ne habozzunk megkérdezni áruházaink munkatársait, akik szívesen segítenek a könnyebb eligazodásban.

Vigyázzunk! Gyakori vírusok iskolakezdéskor

Hogyan neveljük egészséges táplálkozásra a gyereket?

Mibe csomagoljunk a gyerkőcnek?

Top 5 tízórai/uzsonna

Szezonális alapanyagok a kertből