Megosztás
Értékelés

Ilyen vacsorákat készíthetünk olcsón és gyorsan

0 értékelés
Értékeljen
Olcsón finomat, ráadásul rövid idő alatt? Van az úgy, hogy alaposabban meg kell néznünk, miből is állítjuk össze a vacsorát, különösen a hónap végén. Szerencsére hamar elkészíthető és olcsón kihozható ételek mindig vannak! 

Ha olcsó és gyors vacsorát szeretnénk készíteni, legegyszerűbb olyan alap élelmiszerekben gondolkodni, mint a szezonális zöldségek – így például ősszel a karfiol vagy a brokkoli -, a burgonya és a tészta. De az sem rossz ötlet, ha nagyobb mennyiséget készítünk több napra rizsből például, és fogyasztjuk köretként a meg-megújuló vacsorához.

Ha már szezonális zöldségek és gyümölcsök, szóba jöhet az alma is, mint töltelék és leves. Vacsoraként egy kiadósabb levessel akár almás pitét is felszolgálhatunk! De lássunk néhány konkrét ötletet. Fontos hozzájuk megjegyezni, hogy a só és a bors mindig ízlés szerint adagolható.

Tésztát bármikor tíz perc alatt megfőzhetünk, rajtunk múlik, mennyire vagyunk kreatívak a töltelék elkészítésében. Miközben a tészta fő, rakjuk össze az öntetet. Nagyon finom a tészta tonhallal és paradicsommal, citromos-olajos öntettel vagy egy kevés sonkával, amit kockákra vágunk és sima sajttal keverünk össze.

 

Ne dobjuk ki a megszáradt kenyeret vagy zsömlét, csináljunk inkább belőlük finom szendvicset, melyet kellően megpirítunk a sütőben/grillezőben. Tegyük a szendvicsbe a hétvégi ebédről maradt húst is, locsoljuk meg egy kevés olívaolajjal és tegyünk rá ízlés szerinti zöldségeket!

Kiváló vacsorára egy bőséges, zöldségekkel készített rántotta: hagymával, paprikával, paradicsommal vagy akár gombával.

Burgonyából készült saslik: a krumpli szeletkéket hosszú pálcákra felhúzni még jó móka is, melyben a gyermekek is segítségünkre lehetnek. Ehhez az ételhez csak megfőzött krumplira, egy kis bacon szalonnára, zsályára és vajra van szükségünk.

Nagyon finom, egészséges és telítő a lencsefőzelék mustárral. A lencsén kívül ugyanis kevés lisztet, őrölt paprikát, tejfölt, egy kis ecetet, vöröshagymát és zsírt kell felhasználnunk hozzá.

Érdemes kipróbálni a tojással és kolbásszal készült rakott puliszkát. A kukoricadarából készült puliszkából sajttal, tejföllel, margarinnal, négy tojással és kolbásszal több személyre vagy napra elegendő rakott készülhet. Gyorsan és olcsón meg lehet csinálni.

Készíthetünk gazdag leveseket is, zöldségekből vagy gyümölcsökből, melyeket turmixgéppel pépesítünk, majd ízesítünk. Egészségesek és kellően telítenek is.

 

A krémlevesek pirított kenyérkockákkal szintén ideálisak vacsorának, legyen az sárgarépakrémleves curry-vel ízesítve, zöldborsókrémleves mentával, sültpaprika krémleves vagy brokkolikrémleves.

Mindig beválik egy egyszerű nyári saláta is különféle zöldségekkel (paprika, retek, hagyma, olívabogyó, fejes saláta, paradicsom) és kalóriaszegény öntettel, főleg, ha éppen fogyókúrázunk.

Komolyabb, mégis gyorsan és olcsón elkészíthető vacsora a darált húsos-tejfölös krumpli. Rétegelt rakott étel, burgonyával, darált hússal, egy tojással és néhány kanál tejföllel, melyhez hagymát, fokhagymát és reszelt sajtot kell hozzáadnunk, de valójában még a fokhagyma is kimaradhat. A nem teljesen megfőzött krumplik közepébe lyukat formálunk és beletöltjük a húsos-tojásos-hagymás tölteléket. A tejföl megy a tetejükre, majd a sütőben fóliával letakarva következik a sütés és pirítás.

S zintén olcsó és egyszerű vacsora a csirke citrommal. A csirkecombok mellett egy citrom, vaj, só, bors és nagyjából két-három deci tejföl szükségeltetik hozzá.

A különféle töltelékekkel elkészíthető palacsinta ugyancsak gyors vacsora megoldás, de az elkészítés egy kicsit több időt vesz igénybe – kivéve, ha már esszük is egyik palacsintát a másik után, amint elkészült!

Vigyázzunk! Gyakori vírusok iskolakezdéskor

Hogyan neveljük egészséges táplálkozásra a gyereket?

Mibe csomagoljunk a gyerkőcnek?

Top 5 tízórai/uzsonna

Szezonális alapanyagok a kertből