Megosztás
Értékelés

Uzsonnára egészséget - hogy a gyermek ne maradjon éhes

1 értékelés
Értékeljen
Ugye emlékszünk még arra, nekünk mennyire volt kedvünk akár többször egymás után is ugyanolyan szendvicset enni uzsonnára? A tízórai lehet egészséges és sokoldalú is. Hogyan…?

Amikor reggel kipattanunk az ágyból és álmosan reggelit készítünk, cseppet sem biztos, hogy a legkreatívabb ötletek jutnak eszünkbe….a lényeg, hogy legyen a gyermeknek tízóraira mit ennie és gyorsan elkészüljünk vele!

Ha azonban egy kicsit előre gondolkodunk, érdemes megfőzni, sütni vagy akár előkészíteni a tízórai hozzávalókat még előző este. Így csak össze kell őket rakni egy műanyag dobozba és már indulhat is a lurkó az iskolába! Olyan ételekre van szükségünk, melyek hosszabb távon telítenek, kellő mennyiségű, értékes tápanyaggal töltik fel a gyermeket és nem lesz tőlük hamar újra éhes.

De milyen újdonságokat készíthetünk tízóraira, amelyek a gyerkőcöt nem hagyják nyugodni, és alig várja, hogy a szünetben kipakolhassa őket? Lássuk!

A variációs lehetőségek tárháza igen széles. Csak eddig talán nem is gondoltunk ilyen összetevőkre!

A kiegyensúlyozott étrend azt jelenti, hogy az uzsonnában legyen fehérje (protein), illetve zöldségek és gyümölcsök. A kalciumban gazdag sajt szintén remek kiegészítő! Az uzsonnás dobozban nagy eséllyel elfér minden egymás mellett.

Készíthetünk például…

- Teljes kiőrlésű muffinokat: a csalogató, ínycsiklandó sós muffinoknak nem lehet ellenállni! Rakjunk hozzá sajtot, sonkát és valamilyen zöldséget.

- Főtt tojást, amit sült zöldségekkel keverünk.

- Vegyünk teljes kiőrlésű pitát és készítsünk házilag finom, betekert „tortillát”: mehet bele csirkehús vagy pulykahús, tonhal (konzervből), uborka, paradicsom, olívabogyó, spenót, saláta, kelbimbó. A dobozban többféle ízben kapható hummus-ok kiváló, kenhető alapként is használhatók.

- A csirkemellet vagdossuk hosszú csíkokra és így süssük meg. Ezután könnyedén fel tudjuk használni uzsonnához – csomagoljunk mellé káposztát vagy egyéb, a gyerkőc által kedvelt zöldségeket, esetleg avokádót.

- Egyszerű salátákat szintén csomagolhatunk uzsonnának, többféle felaprított zöldségből összekeverve és fantáziadús öntettel leöntve. A saláta tartalmazhat akár rizst és lencsét is, zöldborsót és zöldbabot.

- Ha pedig már bab, ebből is lehet kiváló keverék: a babot salátával és kukoricával mixeljük, tegyünk a salátába egy kis paradicsomot és szórjunk rá sajtot.

- Tápláló és finom keveréket készíthetünk, ha a felkockázott sajtot almával, szőlővel kínáljuk és teszünk még hozzá egy kis olívabogyót.

A teljes gyümölcsök sem hiányozhatnak a kis lurkó tízóraijából. Igen hasznos és tápláló lehet egy körte, banán, egy barack, de még több szem eper is. A felvagdosott répaszeletek is jó ötletnek tűnhetnek. A gyerekeknél beválhatnak a különböző magvak keverékei vagy az aszalt gyümölcsök is – feltéve, ha kedveli az utóbbiak ízét.

Vigyázzunk! Gyakori vírusok iskolakezdéskor

Hogyan neveljük egészséges táplálkozásra a gyereket?

Mibe csomagoljunk a gyerkőcnek?

Top 5 tízórai/uzsonna

Szezonális alapanyagok a kertből