Megosztás
Értékelés

Hogyan legyen lapos hasunk? Ne éhezzünk miatta!

0 értékelés
Értékeljen
A lapos has titka nem az, hogy éheztetjük magunkat és a munka mellett életünket a konditeremben töltjük – csupán meg kell találni a helyes egyensúlyt a megfelelő étrend és a kellő testmozgás között!

Amikor elhatározzuk, hogy mostmár igazán lapos hasat szeretnénk, általában a kevés étel és a sok edzés képe kúszik az elménkbe – vagyis, a szükségszerű „szenvedés”! Fogyni és fittebbé válni azonban nem feltétlenül szenvedéssel lehet – sokkal ésszerűbb és élvezhetőbb, ha megtaláljuk a helyes egyensúlyt. Megválogatjuk, mit eszünk és a testmozgást rendszeressé tesszük.

A genetikai örökségünk mellett életmódunk játssza a legnagyobb szerepet abban, hogyan néz ki a hasunk. Bizonyos étrendbeli változtatásokat mindenki véghez tud vinni, ahogyan a mozgás rendszeresítése sem jelenthet akkora problémát.

Edzzünk okosabban!

Ha napi több száz felülést elvégzünk, az még önmagában nem hoz kellő eredményt a lapos hasért. Erősíti a hasi izmokat, melyek a hasi zsír alatt fekszenek. Ahhoz, hogy lapos has keletkezzen, csökkentenünk kell a teljes testzsírt, kardio-gyakorlatokon keresztül.

Legegyszerűbb, ha legalább 60 percet mozgunk heti 5 alkalommal és olyan intenzitással, mely felviszi a pulzust és megizzaszt. A felüléseket folytassuk ez idő alatt is, mert arra szükség van; főleg hasznos, ha közben a kardio-edzésekkel zsírt vesztünk. Próbáljuk a felüléses gyakorlatokat kicsit nehezíteni fitnesz labdával, a láb lógatásával (és nem kitámasztásával), valamint Pilates-mozdulatok belekombinálásával.

Nézzük meg, mit eszünk!

Bizonyítottan csökkenti a zsírt a has körül a teljes kiőrlésű gabona, az alacsony zsírtartalmú tejtermékek, az egyszeresen telítetlen zsírok fogyasztása. Az alacsony kalóriás étrend a legcélszerűbb a lapos has érdekében, melyben a szénhidrát-bevitelt főként a teljes kiőrlésű gabonák jelentik. Az alacsony zsírtartalmú tejtermékek fogyasztása ugyancsak hasznos – ha zsírszegények, akár napi öt kis adagot is ehetünk/ihatunk belőlük.

Az egyszeresen telítetlen zsírok, melyek megtalálhatók például az olívabogyóban, a növényi olajokban és a dióban, ugyancsak megakadályozzák a zsír felhalmozódását a has táján.

Zárjunk ki bizonyos ételeket!

Miközben az egyszeresen telítetlen zsírok kifejezetten ajánlottak, addig a telített zsírokat kerülni kell, ha lapos has a cél. A telített zsírok főleg az állati fehérjékben találhatók meg. Ne fogyasszunk teljes tejtermékeket és pálmamag-olajat. A transz-zsírokat mindig kerüljük! Ezek a zsírok ugyanis növelik bizonyos ételek eltarthatóságát - különösen a rágcsálnivalók esetében -, ilyen olajakat használnak a gyorsételek kisütéséhez és megtalálhatók az előre csomagolt termékekben is.

 

Relaxáljunk!

A stressz nem segít abban, hogy lapos legyen a hasunk. Sőt. A stressz hatására olyan hormon termelődik – ez a kortizol hormon -, mely hozzájárul a zsír tárolásához a hasi részen. Ha stresszesek a mindennapjaink, igen hasznos tanács, hogy tanuljuk meg kezelni a stresszt! Erre ma már számos módszer létezik. Terápiával, jógával, meditációval képesek vagyunk relaxálni. Pár percet akár a munkahelyen is megtanulhatunk lazítani.

 

Arra is figyeljünk, eleget alszunk-e! Az alváshiány ugyanis szintén hozzájárul ahhoz, hogy stresszesek legyünk és többet együnk a kelleténél.

Piknikre fel!

A tavasz ízei

Gyermek a konyhában

A sütemények remekei