Megosztás
Értékelés

A tavasz ízei

0 értékelés
Értékeljen
Remélhetőleg a zord időjárást hónapokra magunk mögött tudhatjuk, és a május már sokkal kevésbé lesz szeszélyes, mint az április volt.

A tavaszt azonban nem csak a napsütés, a zöldellő fák vagy a vidám madárcsicsergés jelzi. Itt vannak a tavasz ízei!


Zöldségek, gyümölcsök sokaságának van a szezonja tavasszal, mindenki megtalálhatja a boltokban és a piacokon az ízlésének legmegfelelőbbet. A tavasz ízei közül ezúttal hárommal ismerkedhetünk meg közelebbről is:

Kezdjük a sort az egyre népszerűbb medvehagyma bemutatásával. Ez a zöldség más ételekhez keverve nagyon kellemes aromát kölcsönöz neki. Mivel elsősorban nyersen fejti ki jótékony hatását, önmagában rágcsálva, kefirbe, joghurtba, szendvicsbe is tehetjük, sőt a spenóthoz hasonlóan főzeléket is készíthetünk belőle. Teaként egy evőkanálnyi apróra vágott medvehagyma-levelet kell leforrázni.

Jótékony hatásait hosszasan lehetne sorolni, de mindenképpen kiemelendő, hogy csökkenti a vérnyomást, tisztítja a májat, az ereket és a beleket, illetve nyugtató hatású az idegrendszerre.

A másik közkedvelt tavaszi zöldség a spárga, amely az elmúlt évszázadokban még csak a főúri kertekben termett. Ám napjainkban már nem található nagyobb zöldségespult spárga nélkül. Lila- és zöldspárga is kapható, ám a legelterjedtebb és legkedveltebb a fehérspárga.
Mindig lédús, roppanós spárgát vegyünk. A főtt spárgát akár fűszeres majonézbe, akár paradicsomszószba mártogatva igazán finom előételt kaphatunk.
A legtöbb ásványi anyagot és vitamint a friss, nyers spárgában találjuk, elsősorban vízhajtó és vesekő-eltávolító hatása közismert. Magas a vas-, a kalcium- és a káliumtartalma, és vitaminokban (A, B1, B2, C, E, K) is gazdag.

Kevés ínycsiklandóbb, finomabb tavaszi gyümölcs van az epernél. Sokunk kedvence, szinte a világ minden táján előszeretettel termesztik és fogyasztják.
Fontos tudni róla, hogy csak a fogyasztás előtt mossuk meg, mert vizesen hamar erjedésnek indul. A friss fogyasztáson kívül remek alapanyag a szörpök, dzsemek és befőttek készítésére, de készülhet belőle sütemény, turmix vagy fagylalt is.
Az eper rendkívül egészséges gyümölcs, tehát nemcsak finom, hanem hasznos is!Vértisztító hatása van, jó a májproblémákra és csökkenti a koleszterinszintet is. Gazdag vitaminokban (A-, B1-, B2-, illetve C-vitamin) és ásványi anyagokban (kálcium, kálium, magnézium, vas, cink)

Piknikre fel!

Gyermek a konyhában

A sütemények remekei