Megosztás
Értékelés

Top 5 tízórai/uzsonna

0 értékelés
Értékeljen
Az egészséges táplálkozás mindannyiunk érdeke, nemcsak a mennyiségre, hanem a minőségre is oda kell figyelnünk. Az étkezési szokások gyermekkorunkban alakulnak ki, így elsősorban a szülőkön múlik, hogy a helyes útra tereljék a csemetéket.

Iskoláskorú gyermekeinknek különösen fontos, hogy mit csomagolunk tízóraira (napköziseknél pedig uzsonnára is), mert a fejlődésben lévő szervezetük számára elengedhetetlen, hogy megkapják a szükséges tápanyagokat.
A legnépszerűbb tízórai a szendvics, amit viszonylag könnyű elkészíteni, de mi most mégis valami változatosságot csempésznénk az iskolai vagy munkahelyi étkezésbe, és bemutatnánk néhány finomságot.

1. Joghurt gyümölccsel
A friss natúr joghurt rendkívül tápláló étel, amit friss gyümölcsszeletekkel, almával eperrel, banánnal, illetve gyermekünk egyéb kedvenc gyümölcsével ízesíthetünk.


2. Muffinok
A házi készítésű muffin remek ötlet, mert az egészséges tápanyagokat (zöldségeket, gyümölcsöket, gabonákat, magvakat) is feltűnés nélkül belecsempészhetjük.


3. Kekszek, pogácsák
Érdemes ezt is teljes kiőrlésű lisztből elkészíteni, Amennyiben gyermekünk inkább az édeset szereti, akkor cukor helyett készítsük inkább mézzel. Viszont ha a sós a kedvenc, akkor csomagolhatunk mellé uborkát.


4. Müzli
A müzliszeletek összetevői gabonapelyhek, melyek természetes és egészséges tápanyagforrások.Ehhez jönnek még ízesítésnek gyümölcsdarabok, teljessé téve a megfelelő energiabevitelt.


5: Gyümölcsök, zöldségek
Ez a legegyszerűbb tízórai (uzsonna), elég csupán a gyermekünk kedvenceit ismerni, és csomagolhatjuk is neki a friss, szezonális gyümölcsöket, zöldségeket, amelyek nemcsak finomak, de nagyon egészségesek is.

Piknikre fel!

A tavasz ízei

Gyermek a konyhában

A sütemények remekei