MI A TEENDŐ DEFEKT ESETÉN?

MI A TEENDŐ DEFEKT ESETÉN?


Defekt esetén lassan és körültekintően közlekedjen

Ez a megoldás azokra vonatkozik, akik városban kerékpároznak és esetleg használhatják a tömegközlekedést, vagy elég közel laknak ahhoz, hogy hazatolják a kerékpárjukat. Mialatt tolja, figyeljen arra, hogy a kerékpár súlya ne nehezedjen rá a felnire, nehogy eldeformálódjon. Különösen a keskeny, vékony oldalfalú gumikkal fordulhat ez elő. Ha a felni nagyon meghajlik könnyen tönkreteheti. Ha nincs tartalék gumibelső vagy javító készlet önnél, akkor használhatja ezt a módszert, de legyen óvatos.

Gumibelső cseréje

Gyors és jó eljárás, bár igényel néhány előkészületet. Először is a hátizsákjában kell lennie egy tartalék gumibelsőnek, ami méretben megfelelő a felnire.

Szüksége lesz egy gumijavító készletre, egy pumpára és megfelelő kulcsokra. Ne felejtse el ellenőrizni a gumiköpeny külső és belső oldalát, nehogy benne legyen valamilyen éles, szúrós tárgy, illetve a felni felületén se legyen sérülés, ami defektet okozhat.

Gumibelső foltozása

Ez egy átmeneti megoldás, de elég hatásos. Ehhez szüksége lesz egy pumpára és egy gumijavító készletre. Olvassa el a készletben lévő használati utasítást, mielőtt nekikezdene. Pumpálja meg a gumibelsőt, és közel tartva a füléhez keresse meg hol szökik a levegő. Egy vizeslavórba beletartva is megfigyelhető, hol szökik a levegő, mert azon a ponton buborékok keletkeznek. A folt felhelyezése előtt jelölje be a lyukat egy tollal. Finom csiszolópapírral tisztítsa, zsírtalanítsa a felületet. Ragassza rá a foltot, ügyelve arra, hogy ne kerüljön alá buborék. Egy másik módszer, hogy speciális - erre a célra kapható - tömítőanyaggal feltölti a gumibelsőt a szelepen keresztül. A gyártók ígérete szerint akár 3 mm-nél nagyobb lyukra is alkalmazható. Ezután forgassa a kereket, hogy eloszlassa a tömítőanyagot. Természetesen ez nem minden defektre alkalmazható, de gyors és egyszerű megoldás, amely nem jár annyi szennyeződéssel, mint egy gumibelső cseréje vagy foltozása.