Kismamatorna – milyen mozgás ajánlott terhesség idején?

A gyermeket váró nők hajlamosak a terhesség idején arra, hogy a megterhelés miatt lemondjanak a mozgásról. A korábbi mozgásforma ilyenkor többségében valóban nem végezhető, de a kismamatorna igen – sőt, kifejezetten ajánlott!

Sem a nőknek, sem a férfiaknak nem javasolt, hogy teljesen leálljanak a testmozgással a mindennapokban, hiszen számos betegség megelőzhető azzal, hogy rendszeresen mozognak. A kismamákra ugyancsak igaz, hogy megfelelő tornával sokkal jobb lesz a közérzetük.

Ezen felül felkészülhetnek a szülésre és az azt követő regenerálódás is hamarabb bekövetkezik, ha a gyermek világrajötte előtt gyakran végzik a számukra előnyös tornagyakorlatokat.

De miből is áll a kismama torna?

Egy gyermeket váró nő számára nem újdonság, hogy teste fokozatosan megváltozik, ahogyan a terhesség halad előre. Egyre jobban terhelődik a gerincoszlop, a medence és a lábak terhelése is fokozódik. Ezekből fakadóan nem ritka a derék- és a hátfájdalom, valamint az ízületi problémák. A levegőt szintén nehezebben veszi az anyuka, minél nagyobb helyet követel magának a magzat a várandósság előrehaladtával.

A kismama torna sokat tud segíteni a terhességben felmerülő mindennapi gondokon. Nemcsak a tartást javítja, de a légzést és a keringést is. Olyan gyakorlatokat tartalmaz, amelyek kifejezetten a csípő- és a lábak erősítését célzó mozgások, fejlesztik a koordinációt és természetesen relaxálnak is.

Az izomerősítés magába foglalja a medence, a gát- valamint a gerinc izomzatának erősítését, stabilabbá válnak az ízületek. A gyakorlatok végzésével kisebb lesz az esélye annak is, hogy terhességi csíkok, azaz striák jelennek meg a bőrön.

A légzéstechnikákat ugyancsak meg lehet tanulni – ezekkel könnyebben boldogul majd a kismama a szülőszobában.

Nem lényegtelen, hogy a kismama tornával komoly problémák előzhetők meg. A trombózis kialakulásának kockázata csökken, a vérkeringés normális lesz.

Nem titok, egy leendő anyuka a terhesség idején sokszor ingerlékenyebb az átlagosnál, stresszes és nem ritkán szorong is. A szorongás oka több dolog is lehet – hiszen teste megváltozott, nem tud úgy tekinteni magára, mint azelőtt, de természetesen a szülés gondolata is egyre gyakrabban foglalkoztatja.

Van, akinél depresszió is jelentkezik. Ezeket ugyancsak hatékonyan lehet csökkenteni a kismama torna alkalmazásával.

Érdemes tudni, hogy aki szeretne járni kismama tornára, annak legalább a szülés előtt három hónappal el kell kezdenie azt. A felkészülés a gyermek világrahozatalára ugyanis úgy lesz a leghatékonyabb. Akinek azonban eleve szerepel terveiben a torna, az már a terhesség második felétől látogathatja az órákat, a 16. héttől kezdve. 
Szerző: Kadesz

Kapcsolódó cikkek