Hogyan rázódjunk vissza a hétköznapokba nyaralás után?

Az első és legfontosabb: lehetőleg ne vasárnap este zuhanjunk be az ajtón a hétfő reggeli munkakezdés előtt. Hagyjunk magunknak legalább egy hétvégét, hogy felkészülhessünk az előttünk álló hetekre, hónapokra.

A nyaralás akkor a leghatékonyabb, ha közben nem kell állandóan e-maileket csekkolni, telefonálgatni, frusztráltan azon aggódni, hogy minden rendben megy-e a munkahelyünkön.

Érdemes a visszatérést is úgy időzíteni, hogy ne rögtön egy fontos megbeszélés vagy prezentálás kezdődjön másnap reggel, hiszen akárhogyis van, de az első munkanapon biztosan nem tud 100 százalékon pörögve teljesíteni az ember. Gondoljunk arra, ha gyermekeink vannak, hogy nekik is fel kell készülni az óvoda- és iskolakezdésére. Ami természetesen nem azt jeleni, hogy egész augusztusban az iskolakezdéssel stresszeljük a gyereket, éppen elég neki, hogy már július közepétől szoknia kellett az áruházak óriásplakátok által nyújtotta iskolaváró hangulatát. Higgadtan, a maga természetességével (és azért túlzott lelkesedés nélkül) igyekezzünk tudatni a csemetével, hogy lassan indul a „dolgozó” időszak.

Készítsünk fontossági sorrendet ez előttünk álló feladatok elvégzéséhez, így a teendők nem hatalmas szénaboglyaként fognak fejünkre hullani, hanem alaposabban felkészülhetünk a ránk váró kötelezettségekre. Ezzel időt adunk magunknak, hogy ismét „felvegyük a fonalat” és belerázódjunk a hétköznapokba. Ha fejetlenül nekiállunk az elvégzendőknek, és nem úgy sikerül, ahogy szeretnénk, akkor azt csak felesleges kudarcként élhetjük meg, és feltartalékolt energiáinkat csapoljuk vele.

A mélabút elkerülendő, fogjuk fel a nyaralás utáni időszakot arra, hogy ez most a megújulás, a feltöltődést követő kreativitás ideje. Ha megtehetjük, kérjünk új projekteket, vállalhatunk újfajta feladatokat, megbízásokat. Használjuk ki a friss és kipihent agyunk kínálta lehetőségeket.  Arra azonban vigyázzunk, hogy ne essük át a ló másik oldalára! Ha néhány nap alatt, sok-sok túlórával szeretnénk magunkat utolérni, abból semmi jó nem sül ki, csupán hamarabb elfogyasztjuk a bekészletezett kapacitásainkat.

Praktikus a nyaralásról valami apró ereklyét – legyen az akár egy jól sikerült fotó – vinni magunkkal a munkahelyünkre, hogy az esetleges nehéz pillanatokat feledtetni tudjuk vagy erőt merítsünk a szép emlékekből. És ne feledjük, hogy a nyár még nem ért véget! Vár ránk egy szépnek ígérkező meleg ősz, gyerünk továbbra is ki a szabadba, tollasozzunk, biciklizzünk, túrázzunk a gyerekekkel, találkozzunk barátainkkal, családunkkal, szervezzünk grillpartit vagy pikniket az előttünk álló enyhe hétvégékre, és nézzünk utána, milyen kulturális és gasztro élményeket kínáló programokat látogathatnánk.

Eső előtt köpönyeg, de ha nem így tettünk, jövőre tanulhatunk belőle: nyaralás előtt érdemes kicsit előre dolgozni (persze, aki megteheti). Függő projekteket lezárni vagy átadni, minden olyan nyitott feladatot elvégezni, amelynek határideje pont a nyaralásunkra esik.