Boldogtalanok a mai gyerekek az iskolában?

Fáradtak, unatkoznak és stresszesek – nem túl vidám hangulat árad a középiskolás gyermekek körében végzett felmérésből, melyben a diákok érzelmi szintjét vizsgálták. Kiderült: inkább boldogtalanok, mint derűsek.


Nem szárnyal túlságosan a gyermekek kedve a suliban – derült ki egy amerikai felmérésből, amely azt hivatott kideríteni, milyen a mai fiatalok érzelmi hőmérséklete.

„Hogy érzed magad?”

Az Érzelmi Forradalom elnevezésű tanulmány a Yale Center érzelmi intelligenciával foglalkozó ága, valamint a Born This Way Foundation, melynek társalapítója Lady Gaga énekesnő, közös munkájaként jött létre, s bizony nem a legszívderítőbb eredményeket hozta.

A kutatók leginkább arra voltak kíváncsiak, hogyan érzik magukat valójában a tanítási intézményekben az amerikai iskolások. Olyan közösségi oldalakon keresztül, mint a Facebook vagy a Twitter, a tanulmány 22 ezer diák adatait gyűjtötte össze, meglehetősen sokszínű mintát alkotva. A fiatalok között voltak fiúk és lányok, melegek és leszbikusok, a gyerekek többféle etnikai, társadalmi és gazdasági háttérrel rendelkeztek.

Negatív válaszokból van több
Nyílt kérdéssel indult a tanulmány: „hogyan érzed magad most?”, melyre a diákok 75 százaléka negatív válaszokat fogalmazott meg. „Számomra ez igen megdöbbentő eredmény” – mondta el Marc Brackett PhD, a tanulmány vezető szerzője, aki a Yale Center érzelmi intelligenciával foglalkozó ágának vezetője.

A tanulók rámutattak, hogy az iskolában töltött idő 70 százalékában unatkoznak, 80 százalékában pedig stresszesek. Azok a gyerekek, akik leginkább ki voltak téve komisz, szélsőséges viselkedésnek, a magány, a reménytelenség és a félelem érzését is kiemelték. „Az eredményen komolyan el kell gondolkodni – hangsúlyozta Brackett. – Mit jelent mindez a nemzeti oktatási rendszer szempontjából?”

Energiát és jó közérzetet várnak
A diákokat arról is kérdezték, hogyan szeretnék érezni magukat az iskolában. A válaszok azt tükrözték, hogy a boldogságot, az izgalmat és az energiát hiányolják leginkább. A megkérdezett gyerekek többsége, aki úgy vélte, hogy a tanár kellően lefoglalja őket és „kapcsolódik” hozzájuk, kevésbé találta unalmasnak a hangulatot, megbecsültebbnek és boldogabbnak érezte magát.

Marc Brackett azt reméli, hogy a tanulmány fejlődést eredményezhet és elvezethet ahhoz, hogy az iskolák a társadalmi és érzelmi tanításra is hangsúlyt fektessenek. Ez a fajta oktatás ugyanis segít a fiataloknak jobban kezelni és kifejezni érzéseiket, egy jóval pozitívabb oktatási környezetet teremtve.

„Le kell zárnunk a szakadékot” – emelte ki a szakember, hozzátéve, hogy az iskolákat olyan helyekké kell tenni, ahol a diákok boldognak, izgatottnak, energikusnak és inspiráltnak érzik magukat.

Szerző:

Kapcsolódó cikkek