Így töltse fel gyermeke vitaminraktárait!

Ősszel fokozottan kel figyelnünk a szervezet vitaminszükségletére. Szervezetünk az év ezen szakaszában nagyobb terhelésnek van kitéve, az időjárás hűvösebb és változékony. Ezért jobban oda kell figyelnünk a magunk és gyermekeink szükségleteire. Őszi vitamindús eleségek.

Nagyon fontos, hogy az immunrendszer megfelelően működjön, mert ebben az esetben tökéletes védelmet nyújt a kórokozókkal szemben. Ahhoz, hogy a gyermekeink egészségét megőrizzük, gondoskodnunk kell, hogy az őszi időszakban is vitamindús ételeket fogyasszanak. Az ízletes és színpompás őszi zöldségek, gyümölcsök többféleképpen is felhasználhatóak.

Őszi vitamindús eleségek

  • Szőlő: sok vitamint, ásványi anyagot és nyomelemet tartalmaz.  A- B1-, B2- és C-vitamin, kalcium, vas és foszfor tartalma meghatározó.  Adhatjuk müzlihez, magában tízóraiként, desszertekhez vagy salátákba.
  • Birsalma: az almához hasonlóan rengeteg vitamint és ásványi anyagot tartalmaz. A-, B1- ,B2-, C-, E-, P-vitamin és több mint 27- féle ásványi anyag (foszfor, kálium, vas, kalcium, stb.) található benne. Nyersen ritkán fogyasztják, elsősorban lekvárt, befőttet, édességet készítenek belőle, de nagyon finom köretként is.
  • Füge: a füge létfontosságú ásványi anyagokat és számos vitamint tartalmaz. Van benne A-vitamin, B1- és B2 vitamin, különböző antioxidánsok és Omega zsírsavak.
  • Körte: az ízletes, közkedvelt gyümölcs az almához hasonló C-vitamin tartalommal rendelkezik.  Káliumot, vasat és foszfort is tartalmaz. Készíthetünk tarka gyümölcstálat szőlővel, birsalmával, fügével, körtével.
  • Sütőtök: fehérje-, rost és zsírtartalma elenyésző, annál gazdagabb a különböző, A-, B1-, B2-, B3-, B6-, C-, E- vitaminokban, folsavban. Ásványi anyagok bő forrása is, például magas kálium-, foszfor-, vas-, réz-, mangántartalma miatt. Magában megsütve is nagyon finom csemege. Pár szem almával a sütőben kiváló köret készíthető belőle.  Valamint garantáltan a gyerekek kedvencévé válhat krémleves formájában.
  • Gesztenye: sok élelmi rostot és nyomelemet tartalmaz, mely segíthet az őszi vitaminpótlásban. Vasat, cinket és mangánt is tartalmaz, valamint nagyobb mennyiségben megtalálható benne a C-vitamin, illetve E- és B-vitaminokat is tartalmaz. Leginkább desszertek ízesítésére használjuk, de nagyobb gyerekeknek már adható sült gesztenye is. Igazán különlegessé varázsolhatjuk a palacsintát, ha gesztenyelekvárt teszünk bele.

Naponta legalább háromszor adjunk gyermekünknek zöldséget és gyümölcsöt és lehetőség szerint magyar termelőtől vásároljunk, vagy a boltok polcairól a hazai termelésű zöldséget és gyümölcsöt válasszuk.

Nagyon fontos, hogy az immunrendszer megfelelően működjön, mert ebben az esetben tökéletes védelmet nyújt a kórokozókkal szemben.

Baba-mama receptötletek »

Szerző: Kőpataki Krisztina

Kapcsolódó cikkek

Akciós ajánlataink