Helyes táplálás – nyugodt éjszaka

A nyugodt alvást a helyes étkezési szokásokkal is segíthetjük.

Újszülött, csecsemő
Nem lehet eléggé hangsúlyozni az újszülött babával, csecsemővel való folyamatos testi kontaktus fontosságát, pozitív hatásait. Az éjszaka síró baba szólító szavára adott elsődleges válasz a szoptatás, etetés. Arra azonban nem árt ügyelni, hogy a hasfájós, emésztési nehézséggel küzdő babán nem fog segíteni, ha tovább etetjük.
Győződjön meg róla, hogy valóban enni vagy inni kér babája.
Ha az anya közelsége, megnyugtató hangja, kedves illata hiányzik a kicsinek, akkor biztosítsa számára ezt összebújással, együttalvással.

Totyogó
Mire éppen kinövik a kólikás időszakot, kitapasztalja az édesanya, hogy mit egyen, megtanulja a baba ez irányú jelzéseit, kezdődik a hozzátáplálás. Ezzel együtt pedig a kísérletezés újra. Melyik ízre mit reagál a gyerek, van-e allergiája, meg tudja-e emészteni?
Ne uzsonnára, vacsorára kínálja új ízzel, étellel!
Soha ne tegye éjszakára mellé a tejjel, tápszerrel, teával teli cumisüveget! Ez fulladást okozhat, és rendkívül rossz szokásokat alakít ki.

Óvodás
Bár két éves kor fölött a kicsi már mindent fogyaszthat a család többi tagjához hasonlóan, érdemes kerülni a nehéz, zsíros, tartósítószereket, cukrokat tartalmazó ételeket. Különösen este. Ez a szabály egyébként a nagyobb gyerekekre, és a felnőttekre is vonatkozik.
Ügyeljen rá, hogy a vacsorára ne közvetlenül alvás előtt kerüljön sor.
Ha lehet, délután már könnyebben emészthető ételekkel kínálja gyermekét.
Ne engedje, hogy túlegye magát a foga alá való vacsorából!
Éjszakára vizet készítsen az ágya mellé. Az éjszakai tea- vagy kakaófogyasztás, rendkívül egészségtelen, káros a fogakra, terheli a gyomrot.
Ne adjon gyermekének koffeintartalmú italokat!

„Győződjön meg róla, hogy valóban enni vagy inni kér babája.”

Baba-mama receptötletek »

Szerző: RA

Kapcsolódó cikkek