Fincsi! - 5 minőségi reggeli, amit a gyerekek sosem unnak meg

Valljuk be, a szalámis zsemlét egy idő után valóban könnyen meg lehet unni – Ám ha viszünk egy kis fantáziát a reggelikbe, a lurkó előbb meg fogja enni, ráadásul mi is hamar rákapunk az egészséges finomságokra!


Ha minden reggel szinte ugyanabból a kínálatból válogatunk, nem kell hozzá sok, hogy megunjuk. Márpedig a reggeli elfogyasztása igen fontos, hozzájárul az aktív gondolkodáshoz, energiát ad, feltölti az embert. S ha kellően telítő ételt eszünk, kevésbé érzünk késztetést az egészségtelenebb rágcsálnivalókra is.
Próbáljuk ki az alábbi ötleteket reggeli gyanánt, hogy ízletes tápanyagban gazdag étellel indítsuk a napot! Rosttartalmuk magas, fehérjeforrásnak is kitűnőek. Ráadásul könnyen el is csomagolhatóak az iskolába.


1. Banános-korpás muffin
Hozzávalók:
 - 2 nagy tojás
 - 2/3 csésze barna cukor
 - 1 csésze érett, összetört banán
 - 1 csésze író
 - 1 csésze feldolgozatlan búzakorpa
 -¼ csésze repceolaj
 - 1 teáskanál vanília kivonat
 - 1 csésze teljes kiőrlésű liszt
 - ¾ csésze mindenre jó liszt
 - 1 és fél teáskanál sütőpor
 - ½ teáskanál szódabikarbóna
 - ½ teáskanál őrölt fahéj
 - ¼ teáskanál só
 - ½ csésze csokoládé chips
 - 1/3 csésze apróra vágott dió
Melegítsük előre a sütőt, majd 12 darab muffin papírt spricceljünk be főző spray-jel. Keverjük össze a tojásokat a barna cukorral egy közepes tálban, míg kellően összeállnak. Adjuk hozzá és keverjük bele a banánt, írót, a gabonát, az olajat és a vaníliát. Habverővel vegyítsük össze a teljes kiőrlésű lisztet, a mindenre jó lisztet, sütőport, szódabikarbónát, a fahéjat és a sót egy nagy tálban. Majd adjuk a nedves hozzávalókat a szárazakhoz, és kevergessük, míg homogén mixet nem kapunk. Kavarjuk bele a csokichips-et, ha használjuk. A tésztát töltögessük bele a muffin formákba, és ha szükséges, szórjuk meg egy kis dióval is.
A muffinokat addig süssük, míg a tetejük nem lesz aranysárga. Kissé vegyünk vissza a hőből, amikor már kezdenek barnulni. 15-25 percig süssük őket, majd hagyjuk kissé hűlni. Lazítsuk meg a formákat és fordítsuk ki. Így hűljenek tovább.

2. Banános bagett
A banán és a bagett rosttal tölt fel, a mogyoróvaj pedig fehérjével! Lássuk, hogyan készül.
Keverjünk össze 2 evőkanál természetes mogyoróvajat 1 teáskanál mézzel és egy csipetnyi sóval. Terítsük szét pirított, teljes kiőrlésű bagetten, majd tegyünk a tetejére banán szeleteket. Egy bagett elég két embernek, mindketten egy-egy felet ehetnek meg.


3. Áfonyás-narancsos gyümölcsös szelet
Hozzávalók:
 - 1 csésze összevágott dió (pekándió, mandula vagy mogyoró) vagy zab
 - ¾ csésze teljes kiőrlésű búzaliszt
 - ¾ csésze mindenre jó liszt
 - ½ csésze cukor
 - ½ teáskanál só
 - 4 evőkanál hideg, sótlan vaj, kis darabokra vágva
 - 1 nagy tojás
 - 2 evőkanál repceolaj
 - 1 teáskanál vanília kivonat
 - ¼ teáskanál mandula kivonat
 - 5 csészényi áfonya, frissen vagy fagyasztva
 - ½ csésze narancslé
 - ¾ csésze cukor
 - ¼ csésze kukoricakeményítő
 - 1 és fél teáskanál frissen reszelt narancshéj
 - 1 csésze narancs kis darabokban
 - 1 teáskanál vanília kivonat
A kéreg elkészítése:
Keverjük össze a ¾ csésze diót (vagy zabot), teljes kiőrlésű lisztet, a mindenre jó lisztet, cukrot és a sót egy élelmiszerfeldolgozó gépben, és addig járassuk, míg a diót teljesen meg nem őröljük. Adjuk hozzá a vajat és addig dolgozzunk a géppel, míg ez is belesimul a keverékbe.
Habverővel vegyítsük össze a tojást, az olajat, az 1 teáskanál vanília-, illetve mandula kivonatot egy kis tálban. Adjuk ezt is a gépben levő mixhez. Dolgozzuk jól össze, lekaparva az oldalt megtapadt darabokat is. 30-45 másodpercig érdemes keverni, míg morzsolódóvá nem válik.
Mérjünk ki a keverékből ½ csészényit és keverjük össze egy másik tálban a megmaradt ¼ csésze összevágott dióval (vagy zabbal). Tegyük egy kicsit félre.
Melegítsük elő a sütőt, majd spricceljük be főző spray-jel a sütőedényt.
Vegyítsük össze a 3 csészényi áfonyát, a narancslét, cukrot és a kukoricakeményítőt egy nagy serpenyőben. Pároljuk közepes lángon, állandó keverés mellett, míg a mix meg nem vastagodik – 4-5 percig. (Ha fagyasztott gyümölccsel csináljuk, akkor 10 percbe is beletelik). Keverjük bele a fennmaradt 2 csészényi áfonyát, narancshéjat, narancs darabokat és az 1 teáskanál vanília kivonatot.
Ezt azután készítsük oda a sütőedényhez. Egyenletesen oszlassuk el benne és nyomjuk meg kissé. A kéregre szórjuk rá a tölteléket. A masszát 15 percig süssük, majd csökkentsük a hőt és süssük tovább, míg a kérgek barnulni kezdenek, 25 percig. Ha készen vagyunk, hagyjuk teljesen kihűlni a tésztát, mielőtt felvágjuk szeletekre. Egy és fél órába is telhet, míg teljesen lehűlnek.

4. Epres-krémsajtos szendvics
Az efféle különleges szendvicsek reggelire is kitűnőek – vállaljuk be őket!
Keverjünk össze 1 evőkanál zsírszegény krémsajtot ¼ teáskanál mézzel, 1/8 teáskanál narancshéjjal. Készítsünk elő egy meglehetősen vékony szelet szendvics kenyeret és oszlassuk szét rajtuk. Vágjunk fel két közepes méretű epret és tegyük a darabokat a kenyérre! Már készen is vagyunk.


5. Brokkolis-sajtos tojásfehérje omlett
Hozzávalók:
- 3 nagy tojásfehérje
 - ¼ csésze mozzarella sajt reszelve
 - ¾ csésze főtt és összevágott brokkoli
Tegyünk a tűzhelyre egy nem tapadós serpenyőt és állítsunk be alatta alacsony lángot. Folyassuk bele a tojás fehérjéket és hagyjuk állni benne egy kis ideig. Majd szórjuk a brokkolit az egyik felére, a másikat egyelőre hagyjuk üresen. A sajtot szórjuk a brokkoli fölé, fedjük be a serpenyőt és süssük a finomságot, amíg a sajt meg nem olvad és a tojások megfőnek. Nagyjából 4 percig. Ha kész, hajtsuk az üresen maradt tojásfelet a másikra és már kínálhatjuk is, újszerű szendvicsként!

Kapcsolódó cikkek