Egészséges innivalók a suliba

Melyik szülő ne szeretné elérni, hogy gyermeke az iskolában se az automaták egészségtelen kínálatából válogasson? Mutatunk pár egészséges receptet kóla helyett.

A gyerekek esetében az egészséges innivaló nemcsak a kalória és cukorbevitel mértéke miatt fontos, hanem azért is, mert a csontok fejlődéséhez kalciumra van szükségük, amit, ha ügyesen keverjük a lapokat, a folyadék utánpótlással könnyen biztosíthatunk. Gondolok itt a tejre, ami körül már egy ideje nagy vita van.  Ma a tehéntej az egyik legnagyobb ételallergénnek van minősítve, egészen a gyerekek 3 éves koráig. A kérdésben nem is akarunk igazságot szolgáltatni, inkább nézzünk pár frissítőt a kóla és a cukros üdítőitalok helyett. Persze, azt mindenképpen le kell szögezni, hogy a megfelelő mennyiségű víz fogyasztása is fontos: a kicsiket nem szabad hozzászoktatni a domináns ízekhez. Inkább a teákra, tejes italokra helyezzük a hangsúlyt vagy a házi készítésű limonádékra.

1.      Epres tej:

Hozzávalók:

Fél bögre eper

Két bögre tej

Elkészítés:

Mixeljük addig egymással a két hozzávalót, amíg az eper püréssé válik.

2.      Kókuszvíz:

A kókuszvíz előnye, hogy alacsony a cukor-, de magas a káliumtartalma, ráadásul antioxidánsokban és elektrolitokban is gazdag. A kókuszdió belsejében megtalálható vizet palackozott formában is meg lehet venni, arra vigyázzon csak, hogy ne a sportolóknak ajánlott, kókuszvízként reklámozott italt vásárolja meg.

3.      Gyömbéres limonádé:

Hozzávalók:

6 db citrom

20dkg cukor

3cm-es gyömbér darab (megpucolva)

7,5 dl víz

Elkészítés:

Pucoljunk meg egy citromot. A citromhéjat, a cukorral és a gyömbérrel főzzük fel 2,5 dl vízzel.  Kevergessük 4-5 percig, amíg szirup állagúvá nem sűrűsödik. Ezt a masszát hűtsük le, majd a citromhéjat és a gyömbérdarabot dobjuk el, mert minél tovább hagyjuk a gyömbért benne, annál erősebb ízű lesz a végeredmény. Végül csavarjuk ki a maradék citromot, és egy kancsóban öntsük össze a citromlevet, a sziruppal valamint a vízzel.

 

A folyadék utánpótlása a kisiskolásoknál talán még fontosabb, mint a felnőtteknél és nem mindegy, hogy mit iszik a gyerek.

Baba-mama receptötletek »

Szerző: Geda Zsófia

Kapcsolódó cikkek