Babafinomságok 9-12 hónapos korig

Bővülő ételek – új receptek sorozatunk 2. részében

Kilenc hónapos kortól több új íz jelenhet meg a baba ételeinek palettáján. Bekerül az étrendbe a főtt tojás sárgája, bővül a megkínálható zöldségek, gyümölcsök köre például a szilvahússal, körtével, szőlővel, megkóstolhatják a gesztenyét, a natúr joghurtot, pici túrót, és dúsíthatjuk a főzelékféléket olajjal, margarinnal.
A kibővült étrend új recepteket is igényel, bár egyre könnyebb már így kitalálni, hogy mi kerüljön a baba tányérjába. Fontos, hogy elsősorban idénygyümölcsöket vagy fagyasztott gyümölcsöket használjunk!

Íme, három egyszerű, könnyen megvalósítható ötlet:

Rizspuding
Hozzávalók:
gluténmentes rizs
banán vagy almapüré
Elkészítés:
A rizst bő, sótlan vízben kissé lágyabbra megfőzzük, néhány órán át állni hagyjuk. Ha már kihűlt pépesre turmixolt banánt vagy almát keverünk hozzá, majd az egészet pürésítjük. Édesíteni nem szükséges, ha úgy látjuk az alma levével hígíthatjuk a pépet.

Gyümölcsjoghurt
Hozzávalók:
natúr joghurt, körtepép
Elkészítés:
A joghurtot a körtével együtt kiturmixoljuk, almalével hígíthatjuk, gluténmentes gabonával dúsíthatjuk. Mivel gyorsan romlik, erjed érdemes csak egy pohárra valót készíteni belőle, melyet a baba frissen fogyaszthat.

Almás-gesztenyés püré
Az egyik nagy kedvenc. Nálunk ebből soha nem volt elég.
Hozzávalók:
Natúr vagy bio gesztenyepüré, esetleg szelíd gesztenye, almapép, krumlipüré
Elkészítés:
A gesztenyéket héjában meg kell főzni, majd megpucolni. A burgonyát szintén meg kell főzni, az almát pedig frissen lereszelni. Másik lehetőség, hogy a burgonyát és az almát sütőben puhára sütjük, majd megpucolva turmixszoljuk. Így egy kicsit tovább eláll. Azoknak a babáknak, akik még szopnak keverhetünk hozzá egy kis anyatejet, így kicsit megszokottabb ízt kapnak.

„…bár egyre könnyebb már így kitalálni, hogy mi kerüljön a baba tányérjába.”

Baba-mama receptötletek »

Kapcsolódó cikkek