Az 5 legegészségesebb téli gyümölcs

A gyümölcsfogyasztás fontos az egészségünk és jóllétünk érdekében. A gyümölcsök egészségesek, mindannyian tudjuk. A bennük levő vitaminok erősítik az immunrendszerünket, s láthatatlan pajzsként védenek a vírusok, bacilusok és betegségek ellen.

A legtermészetesebb módja a vitaminok bevitelének, egészségünk fenntartásának a napi gyümölcsfogyasztás.  Télen is találhatunk kedvünkre való vitaminforrásokat az üzletek zöldség-gyümölcs osztályán. A téli gyümölcsök egy része nálunk terem, mint a télálló alma, de a választékot a déli országokból származó banán, narancs, grépfrút és kivi is bővíti.

  1. Alma:

“Minden nap egy alma az orvost távol tartja” – így szól a mondás. Jól tárolható, ezért egész télen fogyasztható és az ára is elfogadható. Az alma jó hatással van az emberi szervezetre. A csecsemők első táplálékai közt is szerepel. A C-vitamin mellett jelentős még a gyümölcs karotin, valamint D-és F-vitamin tartalma is. Ásványi anyagok széles skálája található az almában: kálium, bór, cink, mangán, fluor.

  1. Banán:

Egyik nagy előnye, hogy időhiányban akár egy-egy étkezést is pótolhat. Mindezek mellett finom és egészséges. A banánban található A-, C-, E-, K-vitaminok mellett megtalálható majdnem az összes B-vitamin is, amelyek gondoskodnak a vörösvérsejtek kialakulásáról, az idegrendszer megfelelő működéséről, segítenek a stresszmentes mindennapokban. A K-vitamin a csontképződésben játszik fontos szerepet, akár csak a kalcium, ami szintén megtalálható a banánban. A kalcium mellett a vérképzéshez elengedhetetlen vas és az immunrendszert védő cink is jelen van ebben a gyümölcsben.

  1. Narancs:

A tél vitaminforrásának hívják, mert rengeteg C-vitamin tartalmaz. Egyetlen átlagos méretű gyümölcs a felnőttek számára ajánlott napi mennyiség (60-65 mg) mintegy kétszeresét tartalmazza. Található benne továbbá  B1 és B12 vitamin, folsav, kálium és magnézium. Csak friss narancsot érdemes vásárolni. Ha puha, fonnyadt, foltos, ne vegyük meg. Hűtőszekrényben tárolva akár 6 hétig is eláll.

  1. Grépfrút:

A grapefruit magas C-vitamin tartalma miatt a téli hónapokban nagyon hasznos déligyümölcsünk. Kicsit kesernyés íze miatt kevesen szeretik pedig a hártyák eltávolítása után íze sokkal kellemesebbé válik. A C-vitamin mellett, kisebb mennyiségben kalciumot és magnéziumot tartalmaz. A piros színű gyümölcsben sok más antioxidáns és A vitamin is van.

  1. Kivi:

A kivi egyszerre édes és savanyú. Értékes C vitamin forrás, majdnem kétszer annyi C-vitamin van benne, mint a narancsban. Rost-, kálium- és magnézium tartalma is jelentős. Mindig sérülésmentes kivit vásároljon, hiszen a szőrös héjban rengeteg piszok megtapadhat. A sérüléssel a héjról a húsba juthatnak a szennyeződések. A kivinek erős utóérő hatása van, így célszerű mindig egy picit keményebb darabokat választani. Szobahőmérsékleten néhány nap alatt megfelelőre puhul.

A legtermészetesebb módja a vitaminok bevitelének, egészségünk fenntartásának a napi gyümölcsfogyasztás.

Baba-mama receptötletek »

Szerző: Kőpataki Krisztina

Kapcsolódó cikkek