Fogyókúra szoptatás alatt? A türelem tartós eredményt terem 

A diéta és az anyatejes táplálás a mai ajánlások szerint már nem zárják ki egymást, azonban a kulcsszó továbbra is a türelem. 

A lényeg ugyanis az, hogy ne akarjunk 2-3 hónap alatt a várandósság előtti súlyunknál lenni. Mivel a mama tápláléka a babáé is, fokozottan ügyelni kell a változatos, értékes és tápláló étkezésekre. Bármilyen drasztikus diéta okozta hiányállapot nagyon komoly következményekkel járhat.

Kiegyensúlyozott táplálkozással – egyéntől függően – átlagosan 10-12 hónap alatt térhetünk vissza korábbi súlyunkhoz, anyatejes táplálás mellett. Akárhogyan is sürgetnénk a fogyást, 1800 Kcal napi energia bevitel alá nem javasolt menni, hiszen maga a szoptatás is egyfajta lassú, de folyamatos fogyókúra: napi 300-400 Kcal-val több energiát igényel az édesanyától.

A drasztikus diéta már csak azért sem javasolt, mert akár 30-100%-kal is nőhet az édesanyák vitaminszükséglete a várandósság után, a szoptatás alatt. Márpedig az olyan vitaminok- és ásványi anyagok, mint a D-vitamin, a vas, a folsav vagy a DHA kiemelten fontosak a pici optimális sejtfejlődéséhez, idegrendszerének épüléséhez, erős immunrendszerének megalapozásához. A kicsik életének első 1000 napjában soha meg nem ismételhető folyamatok zajlanak le szervezetükben, amelyek egész felnőttkorukra hatással vannak. Ezt pedig semmilyen fogyókúra miatt nem szabad kockára tenni.

A megfontolt és kiegyensúlyozott táplálkozás mellett napi 1 óra tempós séta, vagy közös torna a babával egészen biztosan meghozza gyümölcsét.

Csatlakozhatunk akár az egyre népszerűbb babakocsis futó mozgalmakhoz (pl. http://www.fussbabakocsival.hu/ ), vagy alapíthatunk saját futókört ismerős kismamákkal közösen, hiszen társasággal minden könnyebben megy.

Kíváncsi vagy, mely ételeket eheted és melyeket javasolt kerülni szoptatás alatt? Próbáld ki az Első 1000 nap program kalkulátorát itt >>

Kapcsolódó cikkek