Fejlődés két keréken – A kerékpár jótékony hatásai kisgyermekkorban

Kerékpározni előbb-utóbb a legtöbb gyerek megtanul – ha mindezt már kisgyermekkorban, akár 1,5 – 2 éves korban elkezdi a pici, a szórakoztató suhanásnál sokkal többet is nyer vele. A kerékpározás, így a kezdeti, lábbal hajtós futóbiciklizés is kiváló hatással van az egyensúly, a mozgáskoordináció, valamint az agy fejlődésére is. 

Sokan az oldalkerekes kerékpárok mellett döntenek addig, míg a kicsik nem tudnak tökéletesen egyensúlyozni, ám a lábbal hajtandó futóbiciklik valójában jobban segítik a gyerekek egyensúlykészségét. Ugyanis ezeken a gyerekek ösztönösen egyensúlyoznak, nem hagyatkozva az oldalkerekekre vagy a rúddal való támogatásra. Ezek a futóbiciklik már onnantól ideálisak a kicsik számára, amint stabilan, egyedül tudnak futkározni.

Az egyensúly- és koordináció-fejlesztő mozgások mind hozzájárulnak a későbbi logikai, matematikai képességek fejlődéséhez. Mindemellett, kicsit idősebb korban a figyelemzavaros, koncentrációs kihívásokkal küzdő gyerekek problémáin is segít a kerékpározás: a Harvard Egyetem 2013-as kísérlete alapján az ilyen problémákkal küzdő, naponta kerékpározó gyerekek sokkal jobban tudtak koncentrálni, mint a fizikai aktivitást nem végző társaik. A kutatások szerint a fizikai aktivitás után a hiperaktív, illetve figyelemzavaros gyerekek agya sokkal jobban hasonlított az ilyen problémákkal nem küzdő gyerekek agyára, mint azt megelőzően.

A változatos fizikai aktivitás mellett a megfelelő vitamin– és ásványianyag-pótlás is kulcsfontosságú az optimális fejlődéshez. Különösen a vas, az esszenciális zsírsavak és a D-vitamin pótlására érdemes odafigyelni. A mindennapi étkezésekkel ez nem mindig egyszerű, ám a speciálisan ennek a korosztálynak kifejlesztett gyerekitalok – a szükséges folyadékpótlás mellett – egyszerűen és korszerűen gondoskodnak az 1-3 éves kisgyermekek számára fontos vitaminokról és ásványi anyagokról.

Az 1-3 éves korosztály vitaminszükségletéről bővebben itt olvashatsz >>

Szerző:

Kapcsolódó cikkek