Elő a fürdőruhával?

Bár Hirschler doktor, a legendás szülész még a felmosást ajánlotta ideális terhestornának, ma már ennél sokkal több programból választhatnak a kismamák.

A kánikulában a szobából szívesen menekül mindenki vízpartra, terheseknek is érdemes lehet az úszás mellett akár a vízi tornát is kipróbálni, azonban néhány szempontot mindenképp figyelembe kell venni.

A nagy melegben „alapállapotában” is hajlamos lehet az ember vérnyomásesésre, mert a verejtékezés komoly folyadékveszteséget jelenthet és a perifériás erek is tágak, hogy segítsenek a hőleadásban. A terhesség maga is nagyon megváltoztatja a vérkeringési viszonyokat, így a várandósok, különösen kánikulában nagyon könnyen megszédülhetnek. A medencéhez-vízpartra jövet, menet illetve közlekedéskor is figyelni kell erre.

Még ha nyaktól lefelé vízben hűsöl is valaki, a fejét közvetlenül érő és a víz felszínéről visszaverődő fénysugarak könnyen napszúrást okozhatnak: érdemes inkább árnyékos helyszínt keresni és mindenképp kell valami világos, akár nedves fejrevaló is.  A napégéstől is védeni kell magukat a terheseknek (is), ebben az időszakban az anyajegyek amúgy is hajlamosak „megbolondulni”, így extra fényvédelemről kell gondoskodni.

A közösen használt fürdővíz sokféle fertőzés forrása lehet: mindenképp olyan helyet válasszunk, legyen szó medencéről vagy természetes vízről, aminek „sterilitása” megbízható – de még így is konzultáljunk mindenképp a nőgyógyásszal, hogy például a méhszáj kinyílása miatt nem veszélyes-e a legtisztább uszoda is.

Banális dolog, de a medencék partja sokszor csúszós, kicsit még a szokottnál is jobban kell figyelnie a kismamának, nehogy megcsússzon, elessen.

Arra is gondoljunk, hogy attól még, hogy vízi torna, nem biztos, hogy terhesnek való torna: nem minden mozgásforma ideális, nem mindegy, hogy milyen izomcsoportokat erősít, miket lazít el az adott mozgássor. Egy zsúfolt medencében akár az is előfordulhat, hogy valaki véletlenül kívülről is megrúgja a kismamát – erre is figyeljünk a helyszín választásakor.

Azonban ha minden szempontot figyelembe vettünk, tényleg jöhet a fürdőruha: mert a vízben való mozgás valóban előnyös, jól ellazít, kíméli az ízületeket és jól is esik a nagy melegben.

Sokféle mozgást ajánlanak a kismamáknak, ezek közül kánikulában különösen vonzóak lehetnek a vízben végezhető gyakorlatok: kellő körültekintéssel ezek valóban jót tesznek.
Szerző: dr. Gács Zsófia

Kapcsolódó cikkek