Egy csipetnyi Marc Jacobs

Marc Jacobs hosszú ideje meghatározó és sokoldalú szereplője a divatvilágnak. Többek között ezért nem kell meglepődni azon sem, hogy a babadivat formálását is feladatának érezve piacra dobta a Little Marc Jacobs márkát. Lássuk, mit kínál a legkisebbeknek.

Az amerikai származású divatdiktátor 1963-ban született és New Yersey-ben nevelkedett, édesanyjával, öccsével és nővérével. A tervező gyerekkorára két tragédia is rányomta a bélyegét: édesapját 7 éves korában elvesztette, édesanyja pedig saját bevallása szerint nem sokat foglalkozott a családdal. Ezek az események nem törték meg Jacobs karrierjének ívét: már 15 évesen egy divatüzletben vállalt munkát és céltudatosan járta sorra a dizájner-iskolákat.

Marc Jacobs egyszerűen pimasz és sajátos ízlése hírhedté tette. Tervezett a Charivarinak, dolgozott Perry Ellisnek, ahonnan elbocsájtották, mert túl radikálisnak tartották az elképzeléseit. Az is kiemeli az átlag közül, hogy már 31 évesen a saját neve alatt mutatta be ruháit, ami elég fiatalnak számít a divatszakmában. Ezután meg sem állt a Louis Vuitton-ig, ahol kreatív igazgató lett. De gondolt a fiatalokra is, ezért megalkotta a Marc nevű, pénztárcabarátabb márkáját. Sőt, gyakorlatilag, nincs olyan divatágazat, amibe ne tenyerelt volna bele: parfümök, napszemüvegek, cipők, kiegészítők, táskák és ékszerek kerülnek ki kezei alól. Gondol a nőkre, a férfiakra, a fiatalokra és az idősebbekre, a luxus szerelmeseire és azokra is, akik kevesebbet akarnak áldozni a divatra. Nem kell tehát csodálkozni azon sem, hogy a gyerekek ruhatárát is érdemesnek tartotta arra, hogy beléjük költözzön. De még ez sem elég a maximalista tervezőnek: kreációi között találunk babaruhákat, és nagyobbacska kislányoknak és fiúknak szánt darabokat, valamit, táskákat és előkéket is.

Ami első pillantásra feltűnő a 2013-as Marc Jacobs babakollekciót figyelve az az, hogy a LMJ és a Little Marc Jacobs feliratoknak köszönhetően le sem lehet tagadni, hogy a kicsik a tervező darabjait viselik. Valamilyen formában szinte az összes kreáción visszaköszön a logó. Szimpatikus megoldás, hogy a Jacobs feltűnteti honlapján kisruhák és kiegészítők árát: nem árul zsákbamacskát, például egy ajándék pizsama szettet 137 dollárért (körülbelül 32 ezer Ft-ért) kínál. Egy rugdalózó két hozzá színben és mintában is passzoló előkével pedig 99 dollár (azaz körülbelül 23 ezer Ft). Egeret formáló, ezüstszínű balerinacipőt vehetünk nála 107 dolláros áron (körülbelül 25 ezer Ft).

Jacobs nem gondolta túl a 2013-as tavaszi kollekciót, ami mindenképpen becsülendő, lévén szó babáknak készült összeállításokról. Három színből és egy sémára épülő motívumokból megoldotta a kérdést. Domináns árnyalatok a piros, a sötétkék és a fehér. Az összes 2013-as kisruha ezekkel az árnyalatokkal kecsegtet. Díszítés gyanánt pedig stilizált nyuszi, macska, kutya, szívecske és madár grafikákkal operál a LMJ. Pontosan úgy, ahogyan azt egy babakollekciónál kell. Jacobs remekül eltalálta a hagyományos, nem túl kirívó mégis egyedi és aranyos divatot kedvelő picik, vagyis inkább anyukáik igényeit.

Jacobs-tól harsány, megosztó természete miatt, valami egészen másra számíthattunk volna. Egyedüli kérdőjel az anyaghasználat, amivel kapcsolatban elég szűkszavúan nyilatkozik a hivatalos honlap, de talán a minőségi anyaghasználatban is bízhatunk, ha már egy világmárkáról van szó…

Marc Jacobs, polgárpukkasztó, egyedi és néha szereti átlépni a határokat. Mit tud egy ilyen hírhedt-híres tervező nyújtani babadivat tekintetében? Valami egészen mást, mint, amire ezután a bemutató után számítanánk…
Szerző: Geda Zsófia

Kapcsolódó cikkek