Terhesség stresszmentesen

Az édesanya stresszes állapotát megérzi a fejlődő magzat is. Kerülje el a stressz okozta problémákat. 7 biztos tanács az aggodalom ellen!

Nincs kismama, aki ne aggodalmaskodna valamiért terhessége folyamán. A legtöbben bújjuk a terhességgel kapcsolatos orvosi, lélektani oldalakat, olvasunk blogokat, beszélgetünk hozzánk hasonló kismamákkal. A titok azonban bennünk van.

  1. Étkezzen egészségesen!
    Ép testben ép lélek. Tartja a mondás, ami terhesség idején talán még fokozottabban igaz. Az egészségtelen ételeket nem csak a magzatra káros hatásuk miatt kell kerülni, hanem jó közérzetünk érdekében is. Egyen jóízűen, ne vonja meg magától a finom falatokat, de a mennyiségre és a minőségre mindig figyeljen.
  2. Mozogjon és pihenjen!
    A rendszeres könnyű testmozgás minden életkorban és élethelyzetben jó hatással van szervezetünkre és lelki állapotunkra. Bizonyított tény, hogy a sport csökkenti a stressz káros hatásait, sőt segít a stresszhelyzetek magabiztosabb kezelésében is. Terhesség idején is élhet a kismama ezzel a módszerrel. Egy kellemes séta a friss levegőn, terhes torna a barátnőkkel segít felszabadítani a boldogsághormonokat ezáltal könnyebben gátat szabhatunk felesleges rossz gondolatainknak.
    Ugyanakkor szakítson időt a pihenésre is. Ne szégyellje, ha napközben vágyik egy kis alvásra, jól esik olvasgatni, pihengetni. Időről időre egy kellemes masszázst is vegyen igénybe!
  3. Bízzon orvosában és a védőnőjében!
    Sokan talán életükben először élik meg, hogy egészségük-biztonságuk érdekében rá kell magukat bízni egy másik emberre. Ez nem könnyű dolog, és bizony sokan keresnek egyéb információforrásokat. Sajnos ez nem mindig hasznos. A torzított vagy féligazságok, más kismamák érzelmekkel dúsított beszámolói, sok esetben rémtörténetei nem fogják nyugalmukat szolgálni. Higgye el, hogy az önöket körülvevő szakemberek mindent megtesznek egészségükért. Kérdezze őket bátran, beszélje meg velük kétségeit, aggodalmait!
  4. Beszélgessen babájával!
    Önt és gyermeke egy test és egy lélek, még akkor is ha csak elképzelni tudja őt. Figyeljen babája napi ritmusára a pocakban, olvasson, énekeljen neki már most. Meséljen önmagáról, érzéseiről, simogassa pocakját, így biztosan még örömtelibb lesz majd a találkozás.
  5. Ne hősködjön!
    Ne vigye túlzásba a házimunkát, a babavárással járó teendőket. Nyugodtan kérjen segítséget családtagjaitól, barátaitól. A babát nem az fogja érdekelni a kórházból hazajövet, hogy ki van-e minden szekrény mögötti rész fertőtlenítve. Babájának nyugodt, türelmes, kiegyensúlyozott anyukára van szükséges. Koncentráljon erre!
  6. Vezessen terhes naplót!
    Segít érzései feldolgozásában, kérdései megválaszolásában, ha leírja gondolatait. Vezethet naplót akár az interneten is, ahová feltöltheti fényképeit, ellenőrizheti testének változását (súlyát, pocakjának körméretét). Egyszer talán megmutathatja gyermekének is.
  7. Bízzon önmagában és hallgasson ösztöneire!
    Az önmagába vetett hit az önbizalom a legfontosabb annak érdekében képesek legyünk kiszűrni a világ téves, idegesítő, félrevezető ingereit. Figyeljen belső hangjára, ösztöneire. Higgye el ezen képességek a várandósság idején ha lehet még jobban működnek, bízzon testében, de figyeljen jelzéseire is.
A stressz, a túlzott aggódás a baba egészségére is hatással lehet. Ezért érdemes mindent megtenni azért, hogy elkerüljük.
Szerző:

Kapcsolódó cikkek