Kötelező a rosszullét? – Természetes gyógyír terhesség alatt

Amikor megtudjuk, hogy kisbabát várunk, az első pár hétben nem keseríti meg mindennapjainkat a rosszullét, ám az 5-8. hét környékén már jelentkezhet. Miként csillapíthatnánk a problémát természetes módszerekkel?

A reggeli rosszullétek, a fáradékonyság, a gyakori hangulatváltások bizony nem a legkellemesebb velejárói a babavárásnak. Az örömöt, hogy hamarosan egy tündéri csöppséget tarthatunk a karjainkban, igencsak képes beárnyékolni, hogy reggelente pocsékul érezzük magunkat és a közérzetünk csupán az első trimeszter végére kezd javulni. 

A hányinger valójában jó jel: azt jelenti, hogy a terhességi hormon szintje elég magas a baba megfelelő fejlődéséhez, növekedéséhez.  Hányingerrel 10-ből 8 terhes nő küzd, még ha nem is hány minden esetben. De mit tehetnénk, hogy csillapítsuk a reggeli rosszulléteket és vidámabban nézzünk a napok elé?

A legfontosabb, hogy maradjunk hidratáltak – kortyolgassunk vizet, citromlét, árpalét, amivel tudjuk a problémát kezelni.  Ne feledjük, ha valóban semmit sem vagyunk képesek a szervezetünkben megtartani, azonnal orvoshoz kell fordulnunk!

Mely természetes gyógyírek segíthetnek a reggeli rosszullétek esetén?

1. Gyömbér

Terhességi rosszullétre gyakran ajánlják. Előfordulhat viszont, hogy valakinél súlyosbítja a tüneteket vagy gyomorégést okoz.

Nekünk való lesz a gyömbér, ha az alábbi tünetekkel küzdünk. Valósággal „becsomagoljuk” magunkat takaróba és próbálunk felmelegedni, nyomorultul érezzük magunkat, befelé fordulunk, esetleg úgy érezzük, környezetünkkel szemben kevésbé vagyunk érdeklődőek. Próbáljuk ki a gyömbért, ha fázunk és ez látványos is, illetve, ha meleg italra van szükségünk.

Készítsünk a gyömbérből teát. A tea reszelt gyömbér gyökérből készül.  Szórjunk két teáskanálnyit forralt vízbe, hagyjuk hűlni, majd iszogassuk napközben a teát. Három teáskanálnyi mennyiségnél ne fogyasszunk azonban többet naponta! Ha nem szeretjük a teát, gyömbért kapszula formában is kaphatunk.

Fontos tudni, hogy a gyömbér a felírt gyógyszerekhez hasonlóan hatással lehet a véralvadási mechanizmusra. Ha több, mint 3 hétig fogyasztjuk, ellenőriztessük orvosunkkal véralvadásunkat. Véralvadásgátló szerek, aszpirin vagy hasonló készítmények mellé ne alkalmazzuk a gyömbért!

2. Borsmenta

Akkor a legcélszerűbb alkalmazni, ha állandóan úgy érezzük, melegünk van; ha le szeretnénk venni néhány réteg ruhát, hűs italokra vágyunk; általában úgy is nézünk ki, mint akinek melege van, ingerlékenyek vagyunk.

Próbáljuk ki a borsmenta vagy fodormenta teát. A cukormentes borsmenta cukorka vagy rágógumi is segíthet. Tartsuk észben, hogy a borsmenta vagy fodormenta illóolaj nem való mindenkinek, erős illatától egyes kismamák még rosszabbul érezhetik magukat.

3.Citromfű tea és társai

Az egyéb természetes gyógyírek közé sorolhatók, melyeket érdemes terhességi rosszullét idején kipróbálni, a citromfű tea, a szilfa cukorka, a kis mennyiségű kamilla tea. Hatásaik nem hosszantartóak, ezért érdemes többféle gyógyírt alkalmazni, kísérletezni, kitapasztalni, melyik felel meg számunkra a legjobban.

A természetes rosszullét-csillapító módszerek között meg kell még említeni az akupresszúrát is, melynek során a csuklón egy akupunktúrás pont megnyomásával enyhíteni lehet a hányingert.

Érdemes B6 vitaminban gazdag ételeket fogyasztani – például avokádót, csirkét. A hányingert ugyancsak enyhítheti a B-vitamin kiegészítő, de valószínűleg nem előzi meg a hányást. Minden esetben konzultáljunk viszont orvosunkkal, mielőtt bármilyen étrend-kiegészítőt szedünk terhesség alatt!

Aromaterápiával is csökkenthetjük a reggeli rosszullétet. Relaxáló hatása van, egyes illóolajok ugyanakkor súlyosbíthatják a hányingert. Válasszunk olyat, amelynek illata jóleső, amelyik a segítségünkre lehet – a borsmenta, fodormenta, lime, citrom vagy alkalmaként gyömbér illóolajok közül válogassunk.

Reflexológiát csakis hozzáértő szakemberrel végeztessünk. A hipnoterápia szintén hatékony lehet, amennyiben tüneteinket a stressz, szorongás és félelem súlyosbítja.

Szerző: Kadesz

Kapcsolódó cikkek