Eszi, nem eszi: karácsony várandósan

Nem mindegy, hogy a várandós vagy az újdonsült anyukák mit esznek karácsonykor.

Persze, ilyenkor nagyon nehéz megállni, hogy ne tömje degeszre magát az ember, de a terhesség ideje alatt első az óvatosság: vannak olyan ételek, amiket inkább ki kell hagyni a menü végigkóstolásakor.
Végiggondoltuk, hogy mi kerülhet az asztalra az ünnepi időszakban és, hogy ezek közül mik, azok, amiket a várandós anyukák is nyugodtan majszolhatnak. A listánk öt pontból áll, viszonylag kevés dologról kell lemondani.

1. Az előételként szervírozott gyümölcsök és sajtok: A gyümölcsök esetében csak arra kell figyelni, hogy gondosan meg legyenek tisztítva – ha ez megtörtént nem lehet baj. Ellenben a különböző lágysajtok, a brie, a camembert, a ricotta, a feta vagy a kéksajt tiltólistán van, mivel olyan baktériumokat hordozhatnak, amik liszteriózist okozhatnak. Ha választani lehet, akkor inkább a keményebb sajtokat fogyasszák, de a túró, a mozzarella vagy a joghurt is biztonságos alternatíva lehet.
2. A különböző húsok esetében csak meg kell bizonyosodni arról, hogy jól átsültek vagy főttek legyenek. Ha így van, akkor melegen fogyasztva nem lehet semmi baj.
3. A halas ételeknél arra kell vigyázni, hogy meggyőződjenek róla, milyen típusból is készültek. Egyes fajtáknak túl magas a higany tartalma, ami káros hatással lehet a baba idegrendszerének fejlődésére.
4. Otthon készített salátáknál jobban oda tud figyelni az ember, hogy az alapanyagok gondosan meg legyenek mosva. A zöldséges menüknél csak ezt az egy aranyszabályt kell követni, leszámítva, hogyha majonézes salátáról van szó. A házi készítésű majonéz ugyanis tojást tartalmaz, ami, hogyha romlott szintén rossz hatással van a várandós anyuka szervezetére. Az előre csomagolt salátakeverékekkel is vigyázni kell,ügyeljünk rá, hogy friss legyen.
5. Desszertnek egy kis puding sosem rossz választás. A jégkrémekkel viszont inkább vigyázzanak – ez télen nemcsak a várandósokra igaz. Szerencsére a különböző aprósütemények sem veszélyesek.

Vannak olyan ételek, amik a várandósság ideje alatt kifejezetten károsak is lehetnek. A nagy eszem, iszom ideje alatt is jól meg kell válogatni, hogy miből, mennyit eszik az ember.

Kapcsolódó cikkek